בהמשך לניתוח אתר huna.co.il, לאחר שהגדרנו את מטרות הניתוח, הגדרנו מדדים להצלחה, בפוסט הזה ברצוני לראות כמה הפעולות שעשינו קרבו או אולי הרחיקו אותנו מההצלחה.
למי שלא כל כך עקב אחר פעילות האתר, למעשה בחודש וחצי האחרון הועלו באתר 2 דפי נחיתה.
האחד – www.huna.co.il/153336/זוגיות-הזמנה-להגשמה-ב-1-1
והשני – www.huna.co.il/153336/קורס-הגשמת-זוגיות-1
והשאלות להן חיפשו תשובות היו: איזה מדפי הנחיתה עובד טוב יותר? איזה באנר פרסומי עובד טוב יותר? ואיזה מקור ( שטח פרסום ) עובד טוב יותר? עובד טוב יותר = מביא יותר נרשמים לערב מבוא… כמובן 🙂
לצערי המדדים שהגדרנו בתוכנה הסטטיסטית לא הופעלו, לכן קודם כל אתחיל בכמה טריקים קטנים שהשתמשתי כדי בכל זאת לקבל את המידע שאני רוצה לקבל.
יצרתי סגמנטציה ( פילוח )
על מנת ליצור את הסגמנטציה לחצתי על Create a new Advanced Segment
ואז יצרתי את הפילוח הבא:
פילחתי את הגולשים אשר ביקרו בדף תודה. וזהו התנאי העליון שאומר, הצג לי את הגולשים אשר ביקרו בדף אשר הכותרת שלו היא “ליצור שינוי בעצמך…”
אך לא כאלה אשר הגיעו לדף הזה באופן ישיר, כלומר לא כאלה אשר הקלידו את כתובת הדף בתיבת הכתובת, כלומר לא הגולשים אשר עבורם דף זה היה דף נחיתה ( Landing Page ).
עכשיו בתיבת הסגמנטציה שלי הופיע לי פילוח חדש – פניות
עכשיו בואו וננסה לענות על השאלות שמעל
איזה מדפי הנחיתה עבדו טוב יותר?
על מנת לענות על שאלה זו, הדרך הפשוטה ביותר היא להשוות את כמות הנרשמים ו% הרשמה של שני הדפים. שימו לב להבדל בין השני הנתונים, % הרשמה גבוה יותר לא בהכרח אומר כמות הרשמה גבוהה יותר…
כדי לנות על שאלה זו אני בחרתי להישתמש בפונקציית Navigation Summery של גוגל אנליטיקס. אני יודע שהדרך המקובלת היא להגדיר יעד ואז להשוות את ביצועי הדף על פי היעדים שהגדרנו, אבל כפי הזכור לכם אין לי כאן את האפשרות הזאת. לכן אני משתשמש בדרכים עקיפות להשיג את אותן המטרות 🙂
מה אנחנו רואים כאו?
אנו רואים את % הגולשים אשר עברו מדף הנחיתה 1 ו-2 לדף תודה, המסומן באדום בכל אחד מהתרשימים.
אהא! באופן בולט וברור דף מספר שתיים מנצח באחוז ההרשמה ובגדול 🙂
עכשיו הפעלתי את הפילוח על ידי לחיצה על תיבת הסימון בתיבת Advanced Segment
וכמובן לחצתי על Apply
וזה הנתונים שאנו רואים בדוח Top Content
גם מבחינת כמות הפניות דף מספר שתיים מנצח.
ומה הן המקורות ואמצעי הפרסום הטובים ביותר שלנו?
השתמשתי בדוחות הקיימים בגוגל אנליטיקס, על מנת להשוות ביצועי דף נחיתה על פי מקורות הגעה.
מסקנות:
אני לא מצליח להסיק מסקנה חד משמעית איזה מתוך שני הבאנרים bannergideon או bannerisrael טוב יותר. בסך הכל נראה שביצועי שני הבאנרים די זהים עם נטייה קלה לטובת bannerisrael.
אתרים מפנים, מקורות ההפניה בעלי אחוז המרה הגבוה ביותר הם: ynet.co.il , namaste.co.il .
וכמובן בתחרות זו דף נחיתה מספר שתיים: www.huna.co.il/153336/קורס-הגשמת-זוגיות-1 הוא הזוכה.
בוודאי המשך טבעי ומעמיק יותר של הניתוח יהיה לענות על שאלות ה-למה? ומי?