ברוך הבא,
אני נתן קריידרמן, ווב-אנליסט ומייסד אנלייזיט (עוד על האתר ועלי תוכל לקרוא כאן).
אם נמאס לך מכל השיטות והחידושים שאתה “פשוט חייב להתחיל לעשות”, אם אתה עייף לקפוץ מדבר לדבר ולנסות כל מה שאפשר כדי להשיג את המטרות שלך בעסק, אם בא לך לעשות סדר, להתחיל לעבוד בצורה מחושבת ולקבל סוף סוף תשובות ברורות לגבי מה כדאי לך לעשות ומה לא.
אני שמח שאתה כאן, כי בדיוק בזה אני רוצה לעזור לך.
אז איך עושים את זה?
איך תוכל סוף סוף לקבל תשובה חד משמעית לשאלה: במה להשקיע את המאמצים והכסף כדי שהעסק האינטרנטי שלך יהיה רווחי?
הנוסחא פשוטה:
- לבחור את הנתונים שבאמת חשובים בעסק שלך
- לראות את המספרים במקום אחד בצורה מסודרת
- להבין איפה ה”חורים” ולהתחיל לפעול נקודתית כדי לסגור אותם
רוב האנשים חושבים שאנליטיקס ונתונים זה משהו מורכב, טכני ומסובך, אבל זה לא חייב להיות.
בואו נסתכל יותר לעומק על החלקים שמרכיבים את הנוסחא:
לבחור את הנתונים החשובים
כבר עכשיו, אולי אפילו בלי לשים לב, אתה (כמו כל בעל עסק שעושה פעילות באינטרנט) מסתכל על נתונים שונים באופן קבוע:
- כמה לייקים יש לי בדף הפייסבוק?
- כמה ביקורים היו באתר שלי החודש?
- כמה קליקים היו על המודעה שלי?
הבעיה שרוב בעלי העסקים והמשווקים מסתכלים על הנתונים הלא נכונים. נתונים שלא באמת עוזרים להם ולפעמים אפילו סותרים אחד את השני ולא מאפשרים להסיק מסקנות ולפעול.
התוצאה היא “ירייה לכל הכיוונים” בתקווה ש”משהו יידבק”. אבל אם לא מודדים נכון, איך נדע מה נדבק?
לכן, החלק הראשון והחשוב בנוסחא הוא לבחור את הנתונים האמיתיים שיתנו לך תשובות.
ריכזתי כאן כמה פוסטים שיעזרו לך להבין על איזה נתונים להסתכל במקרים שונים בעסק שלך:
אל תריץ קמפיין ללקוח לפני שווידאת שהנתונים תקינים
מה היא הנוסחה לחנות דיגיטלית מצליחה
האם אתה מרוויח מהפרסום שלך?
5 הנתונים החשובים בגוגל אנליטיקס
למה הגולשים שלי לא קונים?
לראות את המספרים במקום אחד מסודר
אני, ורוב הלקוחות שלי משתמשים בגוגל אנליטיקס כדי לראות את הנתונים החשובים שלהם.
גוגל אנליטיקס היא תוכנה מצוינת, חינמית, שיכולה לתת את המענה לרוב העסקים. אבל בגלל שהיא מתאימה למגוון של עסקים וצרכים, למשתמש “הממוצע” די קשה למצוא את הנתונים הרלוונטיים לעסק שלו. מה גם שבדרך כלל דרושות הגדרות נוספות ואפילו הטמעות וקידוד באתר כדי לראות נתונים מדויקים ובעלי ערך.
לכן, חלק גדול מבעלי העסקים מסתכלים על 3-5 נתונים שמופיעים כברירת מחדל או נאלצים להסתפק בנתונים חלקיים ואפילו שגויים.
הנה כמה מאמרים בנושא התקנה והגדרה של גוגל אנליטיקס:
כל מה שאתה צריך לדעת על מעקב והתקנה של גוגל אנליטיקס באתר
אחוז נטישה הוא נתון חסר תועלת!
מעקב אחרי הטלפונים באתר שלכם
סקירת נתונים בסיסיים בגוגל אנליטיקס
שמישהו פשוט יגיד לי איך להגדיר יעדים בגוגל אנליטיקס
האם גוגל אנליטיקס מציג לך נתוני אמת?
מה זה הסטייה הזו?
כלי נוסף, שיכול לעזור לך בהתקנת כל ההגדרות וההתקנות מהר ובקלות, הוא תוסף שפיתחתי שעובד עם כל האתרים הבנויים על מערכת וורדפרס:
תוסף מיוחד לוורדפרס
The Ultimate Analytics Plugin For WordPress
יצרתי תוסף מיוחד לוורדפרס, אותו אפשר להתקין בקלות ולעשות את כל ההגדרות הדרושות בלי צורך באיש פיתוח. הפתרון הטכנולוגי הזה חוסך לא רק הרבה כסף וכאב ראש, הוא חוסך המון זמן והתברברות בקבלת נתונים נכונים. פשוט כי הוא בנוי בצורה כזו שיכולה להבטיח דיוק של נתונים.
כרגע התוסף קיים בגרסת הבטא שלו והותקן כבר על עשרות אתרים חנויות דיגיטליות. לפרטים נוספים על תוסף אנליטיקס האולטימטיבי לוורדפרס.
אבל מה עושים אם כבר עשו הגדרות בגוגל אנליטיקס ובאתר שלך (או באתר של לקוח שלך) אבל הנתונים עדיין לא נכונים או שיש תקלות שאתה לא מצליח לפתור?
אני אשמח לעזור לך לאתר את התקלות ולתקן אותן. אני מציע שירות יחודי שמטרתו לבחון את הפעילות העיסקית שלך וכמה המעקב משרת את הפעילות הזאת. לחץ כאן לעוד פרטים על השירות Analytics Audit.
להבין איפה החורים ולתקן אותם
אם מצאת את הנתונים הקריטיים של העסק שלך וריכזת אותם במקום אחד, אתה כבר קרוב מאוד להתחיל למנף אותם לתובנות ובהמשך גם לכסף.
קודם כל אני רוצה לעזור לך לעשות את זה בעזרת דוחות טובים יותר. הנה קישור לAnalytics Gallery שם תוכלו למצוא דוחות מיוחדים שאנחנו משתמשים בהם וגם אתם תוכלו להתקין בגוגל אנליטיקס שלכם. נשמח לדירוג ושיתופים 🙂
ניתוח הנתונים זה שילוב של מדע ואמנות. אין דרך אחת נכונה להסתכל על נתונים. למעשה, ההיפך הוא הנכון ויש אין ספור אפשרויות ודרכים להסתכל על הנתונים שלכם. עכשיו צריך להשקיע קצת זמן ומחשבה קודם כל לנסח את השאלות שהתשובות עליהן יוציאו את העסק מהתקיעות, יקדמו אותך או יעזרו להתגבר על המכשול הבא. ואז לחזור לנתונים ולחפש את התשובות.
להפוך את המספרים לסיפור זה קצת מדע אבל גם קצת אומנות. הנה כמה מאמרים שיעזרו לך להתחיל:
למה הגולשים שלי לא קונים?
התאמת דו”חות בגוגל אנליטיקס
האם אתה מרוויח מהפרסום שלך באינטרנט?
התזמורת של ערוצי הפרסום: כיצד לגרום לערוצי הפרסום שלי לנגן ביחד? או Multi-Channel Funnels
מודלים לשיוך המרות Attribution Modeling
לסיכום,
אם הגעת לכאן, אתה כנראה מבין שיש פה, בין כל הנתונים, פוטנציאל לא מנוצל שיכול לעזור לך לפעול בצורה יותר מסודרת, יותר חכמה ובעיקר – יותר רווחית.
אני כאן כדי לעזור. אם לא מצאת באתר תשובות לשאלות שלך, אני מזמין אותך לשלוח לי אותן!
פשוט לחץ כאן ליצירת קשר.
נתן