אני מקבל המון שאלות בנושא הגדרת יעדים בגוגל אנליטיקס ואפילו שכבר הוצאתי פוסט בנושא: יעדים בגוגל אנליטיקס. אני רוצה להביא כאן דוגמא אמיתית עם אתר אמיתי.
כפי שרובכם כבר יודעים, אני ממשיך בניתוח אתר huna.co.il, ולאחר שהכרנו את האתר בפוסט: השלב הראשון בניתוח אתרים, וקבענו מטרות בפוסט: בניית תוכנית עבודה לניתוח אתר. אני רוצה לעשות הפסקה פעילה וללמוד מהדוגמא המצויינת הזאת איך להגדיר יעדים בגוגל אניטיקס.
מה הן פעולות היעד באתר huna.co.il?
הגולשים יכולים ליצור קשר טלפוני דרך האתר
הגולשים יכולים למלא טפסים באתר: הרשמה לערב מבוא זוגיות / הצלחה, רישום לרשימת התפוצה.
הגולשים יכולים לרכוש קורס זוגיות / הצלחה באתר
לאחר התכתבות עם בעלי האתר, יחד יצרנו טבלת מדדים לאתר huna.co.il בטבלת אקסל, להלן הטבלה:
את המדדים של האתר רשמנו באופן הבא:
מטרת הטופס ( למה הגולש ממלא את הטופס הזה? ) | עמוד ( כתובת URL ) בו נמצא הטופס – בוודאי שאם אותו הטופס נמצא במספר עמודים באתר, ציינו את כל העמודים בהם הטופס הזה נמצא | עמוד ( כתובת URL ) אליו מגיע הגולש לאחר לחיצה על כפתור שלח בטופס.
מספר בעיות יכולות להפריע לנו – הנה החלק המעניין
- דף הצלחה הראשון מכיל טופס נוסף ולכן הוא גם דף הצלחה וגם דף פעולה, כלומר אליו הגולש מגיע בסיום פעולה א’ ויכול להמשיך לבצע פעולה נוספת.
- שימו לב שדף תודה ב-2,3,4 הוא זהה. אז איך נוכל להבדיל בין היעדים?
דוגמא 1: הגדרת מדד להרשמה לרשימת תפוצה
- שם המדד – אני משתמש בפרמטר הראשון – מטרת הטופס. חשוב לתת למדד שם הגיוני, למשל כאן קראתי לו “נרשמים לרשימת תפוצה”, כלומר המספר שאני אראה מייצג עבורי את מספר הנרשמים.
- Goal Type = URL Match – למי שלא יודע למה, הפוסט הזה: יעדים בגוגל אנליטיקס, יעזור לכם.
- לקחתי מתוך הטבלה את דף ההצלחה – כלומר כתובת URL אליו יגיע הגולש לאחר סיום הפעולה. ( לחיצה על כפתור שלח )
- לחצתי על Yes, create a funnel for this goal, בקטגורית Goal Funnel. כי אני רוצה להגדיר את תעלת היעד ( הדרך אל היעד ).
- לקחתי את כתובת דף הפעולה מתוך הטבלה והכנסתי אותו בתעלת היעד בתור צעד ראשון, Step 1.
- סימנתי את תיבת הסימון ממול בצד ימין, Required step – פעילה, וזה בגלל שאני רוצה שהגולשים אשר הגיעו לדף הזה אך ורק לאחר שהיו בדף הפעולה יחשבו כהצלחת ביצוע מדד. ( עוד דוגמא בהמשך )
דוגמא 2: הגדרת מדד להתעניינות בערב מבוא לקורס זוגיות
החלק הזה נשאר זהה – בוודאי ששם המדד הוא שונה.
כמו בפעם הקודמת בחרתי את דף סיום הפעולה מתוך הטבלה והכנסתי במקומו, כפי המופיע למעלה.
ובתעלת היעד הכנסתי את דף הפעולה ושוב סימנתי את תיבת הסימון Required step. הסיבה לכך היא כזאת. זוכרים יש לנו דף תודה אחד ושלושה טפסים / פעולות שונות שיכולות להביא לאותו דף תודה. על מנת שנוכל לעקוב מאיזה דף פעולה הגיע הגולש, אנו נזין את דף הפעולה הרצוי ב-Step 1 של Goal Funnel ונסמן את תיבת Required step. למעשה מה שאמרנו לתוכנה זה שרק הגולשים אשר הגיעו מדף שמצוין ב-Step 1 יחשבו כגולשים אשר ביצעו פעולה או במילים אחרות אם במקרה הזה הגולש ימלא טופס בדף שהוא לא הדף שציינו למעלה ובסופו של דבר יגיע לדף היעד, התוכנה לא תחשב פעולה זו לביצוע היעד.
מקווה שהפוסט עזר להבין יותר את נושא הגדרת היעדים בגוגל אניטיקס 🙂