כמו שאתם כבר יודעים, במסגרת מבצע מיוחד, בחרתי 3 אתרים ואיתם אני עומד לעבור תהליך ניתוח אתר. את התהליך הזה אני אפרסם בבלוג על מנת שכולנו נוכל ללמוד ממנו. אז הנה… מתחילים 🙂
האתר הראשון שעליו אני עומד לדבר הוא: www.huna.co.il
קצת על העסק והאתר
קריסטינה בר סלע היא בעלת העסק ועוסקת בהדרכה ולימוד של טכניקות ליצירת מציאות ולהצלחה. השיטה בה מלמדת קריסטינה נקראת huna שהיא תורה שמאנית ומקורה היא מאיי הוואי. פירוש המילה huna היא סוד או ידע נסתר.
הייחוד של השיטה היא בכך שהמרכז ביצירת המציאות הוא האדם ולא השיטה. במילים אחרות, קריסטינה נותנת כלים וטכניקות בעזרתם האדם יכול ליצור את ההצלחה והמציאות הרצויה לו, ללא צורך בסדנאות חוזרות או מאמן אישי צמוד.
לפני מספר חודשים החליטה קריסטינה לעלות את כמות המשתתפים בקורסים שלה בעזרת מדיה אינטרנטית. לשם כך הוקם אתר לפי כ-3 חודשים.
מטרות
לאחר שיחה של כחצי שעה עם קריסטינה וגדעון הבנתי שהמטרה המרכזית או התוצאה המרכזית הצפויה מתהליך ניתוח האתר שלהם היא: להגדיל את כמות הפניות.
למרות זאת יש לקריסטינה וגדעון מספר מטרות משנה, אז הנה המטרות כפי שהוצגו לפני:
- להגדיל את כמות הפניות – קריסטינה מציעה להגיע לערב פתוח ללא תשלום והתחייבות כדי להכיר ולהתנסות ב-huna.
- להגדיל את כמות הנרשמים ברשימת תפוצה של האתר – האתר מציע הרשמה לרשימת התפוצה.
- להגדיל את כמות הרכישות דרך האתר – לאחר הגעה למפגש, ניתן לשלם על הקורס דרך האתר.
מבט כללי
בסך הכל המספרים נראים ממוצעים. אין שום בעיה בולטת לעין.
מתוך 1995 כניסות יש לנו 1409 גולשים. רוב התנועה מגיע מאתרים מפנים. אין הגדרה של יעדים ( Goals לא מוגדרים ) – אז יהיה צורך להגדיר אותם לפני שנוכל להתחיל לנתח תוצאות.
נקודת ההתחלה
בשלב הזה חשוב לא להיכנס לפאניקה ולחץ. זה השלב שבו אני פוסע בחדר הלוך וחזור או הולך לעשות סיבוב לים. אני קורא לזה “לחשוב”. למעשה מה שאני עושה הוא, מחפש את נקודת ההתחלה.
שאלות פשוטות
לכן בשלב הזה עוד לפני שצוללים לתוך המספרים, אני מכין תוכנית. והתוכנית שלי מתחילה בשאלות.
אני פשוט יושב ורושם את כל השאלות שעולות לי בראש בנוגע לאתר ובוודאי ביחס למטרות. זאת הרשימה שיצאה לי – אשמח אם תוסיפו שאלות שלכם בתגובות אשר למטה.
מי קהל יעד?
איך ניתן לחלק את הגולשים לקבוצות? על פי מה ניתן לחלק את הגולשים לקבוצות?
איפה קהל היעד הזה מסתובב באינטרנט?
מה הוא הגיל / תחומי עניין / תקופה בחיים של קהל היעד?
מה היקף הפעילות של האתר?
מה הן מטרות האתר?
מה האתר מציע לגולש?
מה מצב האתר היום?
מה הוא אחוז ההמרה היום? ( מה ה-% גולשים > פניות )
מה זה אומר לשפר את % ההמרה?
מה השרשת הנדרשת של צעדים להשלמת המרה?
אם קיימת מסלול יעד – אילו דפים מביאים להשלמת היעד?
מה מתבקש מהגולש לבצע על מנת להשלים יעד?
מה מוצע לגולש בתמורה להשלמת היעד?
איך ואיפה מוצע לגולש ביצוע פעולה להשלמת היעד?
מאיפה מגיעים הגולשים אשר יצרו פניות עד עכשיו?
האם יש רישום של פניות טלפוניות?
איך מתבצע הרישום של פניות טלפוניות?
כמה פניות טלפוניות היו בחודש האחרון?
האם גולשים מרגישים בטוחים להשאיר פרטים באתר?
איזה פרטים נדרשים מהגולש?
האם הטופס תקין?
האם יש פרטים מיותרים בטופס?
כמה פעמים נכנס הגולש לאתר לפני שהשאיר פנייה?
מה משכנע את הגולש להשאיר פנייה?
אנא תוסיפו שאלות שלכם בתגובות
מה באמת חשוב?
לאחר שרשמנו את כל השאלות האפשריות נתחיל לחלק את השאלות לסלים.
הסל הראשון יהיה השאלות הקריטיות, כלומר אלה שהתשובות עליהן יקדמו אותנו או יוכלו לשפוך אור בנושאים החשובים לנו.
הסל השני יהיה שאלות שיכולות לעזור לנו, ולא בטוח שהתשובה עליהן תקדם אותנו באופן מיידי.
הסל השלישי יהיה, השאלות שלא קשורות באופן ישיר למטרות שאנחנו מנסים להשיג.
לארח שנסיים את התהליך הזה צריכה להיווצר לנו תוכנית ראשונית של פעולות ספציפיות שאנו עומדים לעשות.
תוכנית ועוד בפוסט הבא…