כבר כמה זמן שאני חולם לפתח כלי שיעזור לי לעקוב אחרי שיחות הטלפון שעושים הגולשים מתוך אתר האינטרנט שלי. שאוכל לדעת לא רק מאיזה ביטוי מפתח הגולשים פונים אלי בטופס או קונים אלא איזה ביטויי מפתח מובילים אותם להתקשר אלי ובאיזה דפים הם מחליטים לעשות את זה.
ולא מזמן נתקלתי בכלי שהופך את החלום הזה למציאות!
זהו מיזם ישראלי, איך לא, העוסק באיחוד שיחות הטלפון עם אתר האינטרנט שלכם. הסיפור התחיל כששני היזמים ישבו על כוס קפה ומצאו עצמם מתלוננים על תרבות דפי הנחיתה / צור קשר המודרנית. בה מצד אחד עלינו לספק על עצמנו מידע פרטי (כמו מייל או טלפון) ומצד שני אנחנו נדרשים לדחות סיפוקים (אחרי שהשארתי שם וטלפון אני צריך לחכות שמישהו יחזור אלי).
בשיחה עם עמי מעודד (CEO) הוא עוד מוסיף שמפרסמים נמנעים מלפרסם מספרי טלפון כי הם רוצים לאסוף מידע על אנשים, ואם הם כבר מפרסמים את הטלפון זה בא על חשבון מידע שיווקי חשוב שהיו יכולים לאסוף. הם תחילו לחשוב איך אפשר לחבר בין הקצוות ושכולם יצאו מורווחים? איך ניתן יהיה לתת לגולשים מענה טלפוני מיידי ולאפשר למפרסמים לאסוף מידע מצטבר שחיוני לפיתוח השיווקי שלהם.
זה לא לקח הרבה זמן. החבר’ה חשבו על קונספט, רשמו 2 פטנטים והתחילו לפתח את הכלי. החברה הוקמה באפריל 2012 ובאוגוסט כבר התחילו לשווק את השרות. החזון שלהם ליצור קשר טבעי בין עולם הטלפוניה לבין עולם האינטרנט כך שהמעברים בין המדיות יהיו כחלק בלתי נפרד מאותו שלם. ועל זה הם עובדים.
מבחינת גוגל אנליטיקס, המערכת הזאת יודעת לקשור בין שיחת הטלפון שיצר הגולש לבין שאר נתוני הגלישה. זה דבר מדהים! אפשר לדעת מאיזה דף/ באנר בדיוק החליט להתקשר, איזה ביטוי מפתח הוא הקליד בתיבת החיפוש כאשר הגיע לאתר, כמה שהה באתר לפני שהחליט להתקשר, כמה זמן חיכה על הקו ומה היה אורך השיחה. כל המידע עובר לחשבון גוגל אנליטיקס שלנו ככה שאפשר לתרגם אותו ליעדים והמרות. עם הכלי הזה אנחנו יכולים לסחוט מהגוגל אנליטיקס את המידע התמציתי ביותר על הגולשים שבסופו של דבר הפכו ללידים, וכמו שאתם יודעים, המידע הזה חשוב לנו מאוד.
איך זה עובד?
אז לקחתי את הבייבי הזאת לסיבוב (פעם היו מדברים ככה על מכוניות…) וככה זה היה:
בשלב הראשון קיבלתי למייל לינק למחולל הקודים של Like Billions, המחולל ייצר עבורי קוד ייחודי אותו התקנתי באתר שלי (ממש כמו שעושים עם אנליטיקס).
בהמשך נכנסתי לאדוורס, שם הגדרתי ב Labels את שם ההמרה שלי (לדוגמא: שיחה באורך 2 דקות) ואת הנתון הזה יחד עם ה ID של חשבון האדוורדס שלי שלחתי חזרה לLike Billions, הם מסיימים אצלם את העבודה ואני סיימתי עם ההתקנה.
אחרי שהכל מותקן ומעודכן קיבלתי גישה לממשק הניהול שמספק לי את כל המידע הכמותי והאיכותי על שיחות הטלפון שנכנסו אלי. מאיזה אזורי חיוג מתקשרים, באיזה שעות, התפלגות כמותית לאורך תקופה, כמה גולשים ראו את המספר ביחס לכמות המתקשרים ועוד.
במקביל הנתונים האינטרנטיים נשלחים ישירות לחשבון האנליטיקס שלי ומצטרפים שם למידע הקיים, לפי ההגדרות שאני מכניס למערכת (יעדים, משפכים והמרות).
ואם אני רוצה אפשר גם לעשות אינטגרציה לממשק ה API של התוכנה עם תוכנות Co-Browaing, הקלטת שיחות ותוכתנת CRM, אבל כרגע זה פחות רלוונטי עבורי.
בסך הכל התרשמתי שהשירות מתחלק ל 3:
- Call Paging: מאפשר להציג על המסך של המתקשר מידע ואפליקציות תוך כדי שיחה. לחיצה על אחד ממקשי החייגן בנייד שולחת קובץ, לינק או אפליקציה שהוגדרו מראש הנפתחים על מסך המשתמש. לדוגמא, אם הגדרתי בנייד שלי שלחיצה על 3# פותחת אצל הגולש את יומן הפגישות שלי, אז עכשיו אני יכול לקבוע פגישות גם בזמן נהיגה. וסליחה למקפידים על חוקי התנועה שבנינו.
- Call Browsing: השרות הזה מחבר בין הדפדפן של המתקשר לבין מקבל השיחה. זאת אומרת שאם אני והמתקשר יושבים מול המחשב אנחנו יכולים לדבר בטלפון תוך כדי שאנחנו גולשים ביחד באינטרנט, הגולש יכול למלא טופס אונליין ואני יכול לעזור לו. (בעקרון מילוי טפסים עתיד להיות אפשרי משני הצדדים אבל עדיין זה לא עובד חלק, וכרגע רק המתקשר יכול למלא את הטופס).
- Call Tracking: מכניס לגוגל אנלטיקיס ולגוגל אדוורדס מידע על גולשים שהתקשרו, מידע שרלוונטי להמרות שהגדרתי. ואז אני יכול לדעת עם איזה מילת חיפוש הגיע גולש שהתקשר, באיזה דפים ביקר, כמה זמן שהה באתר לפני השיחה ועוד.
המחיר לא יקר ביחס לשירותים דומים שנתקלתי בהם, אבל בכל מקרה אנחנו מודדים אותו מול התועלת כך שזה יכול להיות משתלם. המחיר הסטנדרטי עומד על 200 ש”ח לחודש + 20 אג’ לכל דקת שיחה (ובמקרה של ארגונים גדולים Like Billions בונה עבורם תוכנית Enterprize).
בסך הכל, יש הרבה דברים שאפשר לעשות עם הכלי הזה, ואת חלקם יקח זמן להכניס לשגרת חיינו. יחד עם זאת השילוב בין האינטרנט לטלפון בעידן המובייל הוא בלתי נמנע וככל שנשתדל לייעל ולטייב את המשאבים שלנו הוא יהפוך רלוונטי יותר ויותר.
רוצים לראות תצוגת תכלית?
אם אתם מתלבטים האם כדאי לכם להשתמש בכלי מטורף הזה, אני מציע שתחייגו למספר המופיע כאן (יש לחייג את המספר המופיע ואת מספר השלוחה שלידו) ותראו מה יקרה…
אז בנתיים נתתי לכם רקע כללי על קצה המזלג. ובהמשך אחרי שאנסה את המערכת בעצמי ואכיר אותה יותר מקרוב אספר לכם את החויה שלי ממנה ואולי אפילו ירשו להציג מקרה בוחן(Case Study)
אם יש לכם מה להגיד, לשאול או להוסיף בנושא אתם מוזמנים להצטרף למגיבים שמתחת 😀
הפוסט נכתב על-ידי נתן קריידרמן, מנתח התנהגות גולשים באתרי האינטרנט, מומחה גוגל אנליטיקס, ויזם הבלוג ב Analyzit