עד עכשיו בחנו את האתר huna.co.il, קבענו מה אנחנו רוצים לשפר באתר, והתחלנו בבניית תוכנית על ידי העלאת שאלות שמעניינות אותנו. בפוסט הזה אני רוצה לקבוע בסיס לתוכנית עבודה לניתוח אתר, ובשביל זה אני רוצה לקבוע שתי מטרות.
המטרה המיידית – פתרון לטווח הקצר, או מה אפשר לעשות עכשיו על מנת לפתור את הבעיה. והמטרה לטווח הארוך: מה אני מנסה להשיג? או, מה המדד שלי למעקב? או, איך אני יודע שמה שעשיתי הועיל לי או הרע לי? והכי חשוב זה… כמה?
חילקתי את השאלות ,שאותן העלנו יחד בפוסט הקודם: השלב הראשון בניתוח אתרים,ל-4 ערמות, והן היעדים או הדברים שאנו רוצים לשפר באתר, והן:
1. לעלות את כמות הפניות
2. להגדיל את רשימת התפוצה
3. להגדיל את כמות הרכישות דרך האתר
4. אחר – שאלות שלא קשורות לאף אחת מן הערמות
וזה מה יצא:
לעלות את כמות הפניות | להגדיל את רשימת התפוצה | להגדיל את כמות הרכישות | אחר |
איך ניתן לחלק את הגולשים לקבוצות?
על פי מה ניתן לחלק את הגולשים לקבוצות? מה הוא אחוז ההמרה היום? ( מה ה-% גולשים > פניות ) מה זה אומר לשפר את % ההמרה? מה השרשת הנדרשת של צעדים להשלמת המרה? אם קיים מסלול ליעד – אילו דפים מביאים להשלמת היעד? מה מתבקש מהגולש לבצע על מנת להשלים יעד? מה מוצע לגולש בתמורה להשלמת היעד? איך ואיפה מוצע לגולש ביצוע פעולה להשלמת היעד? מאיפה מגיעים הגולשים אשר יצרו פניות עד עכשיו? האם יש רישום של פניות טלפוניות? איך מתבצע הרישום של פניות טלפוניות? כמה פניות טלפוניות היו בחודש האחרון? האם גולשים מרגישים בטוחים להשאיר פרטים באתר? איזה פרטים נדרשים מהגולש? האם הטופס תקין? האם יש פרטים מיותרים בטופס? כמה פעמים נכנס הגולש לאתר לפני שהשאיר פנייה? מהו יחס ההמרה כיום מדף צור קשר? כלומר כמה אנשים שהגיעו לדף צור קשר השאירו פנייה? מהו אחוז הגולשים אשר שפת הקריאה המוגדרת בדפדפן שלהם היא לא עברית?
|
איפה קהל היעד הזה מסתובב באינטרנט?
מה הוא הגיל / תחומי עניין / תקופה בחיים של קהל היעד? מה מתבקש מהגולש לבצע על מנת להשלים יעד? מה מוצע לגולש בתמורה להשלמת היעד? איך ואיפה מוצע לגולש ביצוע פעולה להשלמת היעד? כמה נרשמים לרשימת תפוצה יש היום? למה ומאיזו סיבה הגולשים נרשמים באתר זה לרשימת תפוצה? מה מוצע לגולש עבור הרשמתו לרשימת התפוצה? |
מי הם הרוכשים דרך האתר היום?
כמה רכישות נעשות דרך האתר? למה חשוב לנו להגדיל את כמות הרכישות דרך האתר? האם הגולש יבצע רכישה ללא התקשרות אישית עם בעל האתר? |
מי קהל יעד?
מה היקף הפעילות של האתר? מה הן מטרות האתר? מה האתר מציע לגולש? מה מצב האתר היום? מה הם ביטויי מפתח המרכזיים באתר? |
אני יודע זה מאוד מפתה עכשיו לקפוץ על המספרים ולהתחיל לנבור בתוך האנליטיקס עם הפונקציות המגניבות שלו ( אולי רק אצל החנונים… : ), אבל לא! כי אין לזה סוף וכנראה בדרך זו נבזבז המון זמן ללא תועלת. סבלנות…
עליכם להיות כנים עם עצמכם ולקבוע כמה זמן ביום, בשבוע, בחודש ואם יש כאלה אז גם לשנה, אתם תשקיעו בזה. לא כמה הייתם רוצים ולא כמה אולי יכולים, אלא לקבוע זמן ומקום מדוייקים. על פי כמות הזמן שקבעתם לנושא תוכלו להחליט אם לטפל בנושא אחד, בשניים או בארבעה יחד. אני תמיד ממליץ לעשות דבר אחד כל פעם וכך אני משתדל לנוהג בעצמי.
על מנת להיות ממקודים בחרנו יעד אחד והוא הגדלת כמות הפניות מהאתר.
קצת נתונים:
לפי הנתונים שנמסרו לי מבעלי האתר, מתאריך 20/10/2010 ועד ל-15/12/2010, כלומר במהלך של כחודשיים, היו כ-60 פניות, כלומר כ-30 פניות בחודש בממוצע.
על ידי לחיצה על Visitors בתפריט הצדדי הגעתי למסך המופיע למעלה, הנתון שמעניין אותי כאן זהו מספר המבקרים שביקרו באתר בתקופה הנתונה. וזה מה שסימנתי גם בסימון האדום. את אחוז ההמרה אנו נחשב בנוסחה הבא:
כמות מבקרים / פניות = % המרה, למה דווקא כמות מבקרים ולא כניסות נסקור בפוסט העוסק בשיפור % המרה. במקרה שלנו אחוז המרה יהיה ~ 2.3%. זאת חישבתי על פי הנוסחה:
2596 מבקרים / 60 פניות ( בהסתמך על הנתונים שיש בידינו היום )
אז מה עושים עכשיו?
כפי שציינתי המטרה של השלב הזה היא לקבוע מה עושים באופן מיידי ומה התוצאה הסופית הרצויה. אז הנה:
לצערי לא קיים מעקב אחר יצירת הפניות באנליטיקס, כלומר לא הוגדר מדד. אז קודם כל באופן המיידי אני אגדיר יעדים בגוגל אנליטיקס. ושנית נקבע את אופן המעקב אחר הפניות הטלפוניות. כרגע נשתמש במספרים שלמעלה כבסיס לתחילת העבודה.
על מנת לעלות את כמות הפניות אנו נפעל בשני מישורים / דרכים, כפי המשתמע מהנוסחה שלפנינו, כמות פניות = כמות מבקרים * % המרה.
- הגדלת כמות מבקרים רלוונטיים – אלה שיוצרים את הפניות. בהמשך נראה מי אלה המבקרים הרלוונטיים, איך הם מגיעים לאתר ואיך אנו נוכל למצוא אותם ברשת במקומות נוספים על מנת לפנות אליהם ולאפשר להם יצירת קשר איתנו.
- שיפור % ההמרה – כלומר לעלות את האחוז הגולשים אשר יוצרים פנייה. איך לשפר את אחוז ההמרה יהיה נושא מצוין לפוסט בהמשך.