לפי שאני מתחיל לענות על השאלה הזו אני רוצה להבהיר את המושגים לאלה שאולי שומעים עליהם בפעם הראשונה. אם אתם לא מחשיבים עצמכם כאנשים טכניים אל תדאגו אני כרגיל אשתדל להיות מאוד ברור ופשוט 🙂
trackPageview או צפייה בדף היא פקודה שמופעלת באופן אוטומטי או יזום כאשר הגולש צופה/מגיע לדף מסוים באתר שלכם. כל נתוני הצפיות נרשמים בדוח ה-pages שנמצא במחלקת Content בתת מחלקת Site Content. לשם הנוחות נקרא לאלה צפיות.
trackEvent או אירוע היא פקודה שמופעלת באופן יזום בלבד(פקודה זו לא מופעלת באופן אוטומטי בגוגל אנליטיקס) בדרך כלל כאשר הגולש מבצע פעולות שלא גורמות למעבר בין דפים באתר שלכם. נתוני האירועים (Events) יופיעו במחלקת Content בתת מחלקה Events. לשם הנוחות נקרא לאלה אירועים.
אז מה ההבדל?
אמנם מיד אפשר לראות את ההבדל בין צפיות לבין אירועים. צפיות נרשמות באופן אוטומטי ואירועים לא. אבל ניתן להפעיל באופן יזום את שניהם ביחד או לחוד ואין שום בעיה עם זה. כך שמבחינה זו אין הבדל מהותי בין השניים.
1. צפיה נרשמת בדוח pages ואילו אירוע נרשם בדוחות Events
הפעלה מרובה של קריאות ל-trackPageview תעמיס את דוח ה-pages שלכם, כלומר תוכנת גוגל אנליטיקס תציג כמות מוגזמת של צפיות בדפים. אם חשוב לכם לשמור על הנתונן הזה מדויק ככל הניתן השתדלו להימנע מקריאות ל-trackPageview והשתמשו בעיקר ב-trackEvent.
כפי שניתן לראות מתצלום מסך שמעל קריאה מוגזמת ל-tracPageview תגרום לנתונים המסומנים בעיגול להיות לא נכונים.
2. לא ניתן לחבר בין אירועים ליעדים(Goals)
שימו לב לפרט החשוב הזה. גוגל אנליטיקס לא יודע לחבר בין נתוני האירועים ליעדים(Goals), כך שאם אתם רוצים לבדוק שרשרת פעולות שמבצע הגולש באתר שלכם אשר מביאה לביצוע פעולות יעד(Goals) אתם לא תוכלו לעשות זאת בעזרת אירועים. אומנם גוגל אנליטיקס יודע לחבר בין האירועים לנתוני המסחר, אבל על כך בסעיף הבא.
3. חיבור אוטומטי בין אירועים למסחר
כמו שהתחלתי להגיד בסעיף הקודם, גוגל אנליטיקס יודע לחבר בין האירועים לנתוני מסחר האלקטרוני. כך שאם תרצו לבדוק האם פעולה מסויימת שמבצע הגולש משפיע על ההכנסות שלכם באתר האינטרנט הרי שימוש באירועים יהיה כלי מצוין לכך.
כפי שניתן לראות מתוך הדוח שמעל, גולשים אשר ביצעו פעולות בקטגורית Products ביצעו 4 רכישות באתר.
4. לא ניתן להוסיף אירוע כחלק ממשפך אל היעד
זה אולי הקריטריון העיקרי בבחירה האם להישתמש באירוע או בצפייה. אז תקדישו לסעיף הזה תשומת לב מיוחדת.
אם אתם רוצים להגדיר משפך(Funnel) אל היעד(Goal) בגוגל אנליטיקס נכון להיום לא תוכלו להשתמש באירוע לא כצעד במפשך ולא כיעד עצמו. כלומר, ברגע שתגדירו את היעד(Goal) כאירוע, וזה בסדר ניתן להגדיר את האירועים כיעדים, לא תוכלו ליצור משפך אל היעד הזה.
ולא משנה אם היעד שהגדרתם הינו אירוע או צפייה לא תוכלו להוסיף אירוע כצעד במשפך.
כך שאם אתם מתכוונים ליצור משפך תמיד תשתמשו בצפייה!
איך להפעיל צפיה(trackPageview) או אירוע(trackEvent)?
אם אתם לא מתכנתים או לא מרגישים נוח עם החלק של הקוד פשוט תפנו את מפתח של האתר או את הוובמאסטר שלכם למאמר הזה בעזרת הקישור שבהמשך ותסבירו לו במילים שפוטות מתי אתם רוצים להפעיל.
כלומר תגידו לו במייל מה אתם רוצים להפעיל צפייה או אירוע ובדיוק מתי להפעיל אותו, זאת אומרת ציינו את הפעולה של הגולש שתגרום להפעלת האירוע או הצפייה.
>> מידע נוסף אודות הפעלת אירוע (trackEvent) בגוגל אנליטיקס
>> מידע נוסף אודות הפעלת צפייה (trackPagevew) בגוגל אנליטיקס
שתפו אותנו בתגובות במקרים בהם בחרתם להשתמש באחד מאלה ולמה 🙂