קרה לכם שפתאום שמתם לב לפרסום שחוזר על עצמו ומופיע כמעט בכל אתר אליו אתם גולשים? אולי בהתחלה חשבתם שזה צירוף מקרים אבל די מהר אתם מבינים שמשהו פה חשוד, או כמו שאמר החבר שלי “האינטרנט רודף אחרי!”.
מה שקרה הוא שנפלתם קורבן לשימוש לא נכון בכלי שיווקי חדש יחסית, הרימרקטינג, או ה”שיווק מחדש”.
איך הכלי הזה עובד? האמת היא שדי פשוט: כאשר אתם נכנסים לאתר כלשהו, הדפדפן שלכם מקבל עוגיה (cookie) שהיא בעצם איזשהו קובץ ש”מזהה” אתכם. בעל האתר יכול להשתמש בעוגייה זו כדי להציג לכם פרסום שלו (דרך מערכת אדוורדס) בכל האתרים בהם יש מודעות של רשת התוכן של גוגל. כך שבעצם, ההגדרה של חברי די נכונה – הפרסום הזה רודף אחריכם ברחבי הרשת.
קרדיט תמונת עוגיה: aschaeffer, שימוש תחת creative commons
בתור גולש זה אולי נשמע קצת מטריד, אבל אני רוצה דווקא להתייחס לנושא מנקודת המבט של בעל עסק או המפרסם. תחשבו על זה, יש פה הזדמנות מצוינת להעביר מסר נוסף לגולשים רלוונטיים במיוחד – כאלה שכבר ביקרו באתר שלנו והראו עניין בתחום שלנו.
אלא שהמטרה היא לא לרדוף אחרי הגולש ולהציק לו עד שייכנע ואולי יקנה מאיתנו משהו או ידווח על האתר שלנו כספאם.
רימרקטינג הוא כלי עוצמתי, אם משתמשים בו נכון!
ניתן להשיג באמצעות הרימרקטינג 2 מטרות עיקריות:
1. להגדיל את החשיפה ולחזק את המוניטין.
איך נעשה את זה? זה נכון שאם נציג לגולש את הלוגו של העסק שוב ושוב הוא כנראה יזכור אותו, אבל זה לא מספיק. אנחנו רוצים לתת איזשהו ערך שיגרום לו להכיר אותנו, לסמוך עלינו יותר ולתת בנו אמון.
גישה זו מתאימה במיוחד לאתרים המבוססים על תוכן – במקרה כזה, אפשר להציג במודעה קישור למאמר מעניין, ידיעה או סרטון.
בכל מקרה, יש להיזהר מלהציג את הפרסום לגולש יותר מדי פעמים ולמשך תקופה יותר מדי ארוכה כדי לא ליצור את האפקט ההפוך – “די נמאס ממנו כבר!”
(ניתן להגדיר פרמטרים אלה בתוך הקמפיין הפרסומי).
מי שלא מזהה, זה אני. מציע לגולשים שביקרו באתר שלי לצפות בסדרת סרטונים חינם 🙂
2. להציע הצעה מפתה ולסגור את העסקה.
גישה זו מתאימה בעיקר לאתרי-חנות, אתרים המוכרים מוצרים אונליין או יכולים להציע הצעה ספציפית לגולש.
הגולש כבר ביקר באתר וסביר להניח שהוא מתעניין במוצר/שירות בתחום שלנו.
כמובן, יכול להיות שהגיע לאתר בטעות או שלא אהב את מה שראה שם ולא מעוניין במה שיש לנו להציע. במקרה כזה, סביר להניח שלא נצליח לשכנע אותו אחרת גם בעזרת הרימרקטינג.
עם זאת, יכול להיות שהגולש דווקא אהב את מה שיש לנו להציע אבל רצה להמשיך לעשות מחקר שוק ולראות “מה עוד יש” או פשוט העדיף לחזור לאתר בפעם אחרת. אם זה המצב, יכול להיות ש”דחיפה” קטנה תספיק כדי לעזור לו לסגור את העסקה.
כלומר, אנחנו נזכיר לו על המוצר או השירות שלנו וגם ניתן לו סיבה טובה לקנות אותו על ידי הוספת הטבה מיוחדת, מבצע או בונוס.
באנר של booking.com המציע הצעה ספציפית למלון בלונדון (ככל הנראה, על פי חיפוש שביצע הגולש באתר) ומזרז אותו לפעולה על ידי הגבלת כמות (נותרו חדרים אחרונים) ומבצע.
גם כאן צריך להיזהר שלא להציג את הפרסום יותר מדי על מנת לא לדחות את הלקוח הפוטנציאלי.
לא מזמן, כלי הרימרקטינג התווסף למערכת גוגל אנליטיקס, מה שמאפשר ליצור פילוחים ממוקדים מאוד של גולשים.
למשל, תוכלו להציע לגולשים שצפו בקטגוריית מוצרים מסוימת את המוצרים הללו בהנחה. או אפילו מוצר מסוים.
דוגמא נוספת: אם יש לכם חנות המוכרת בגדים, תוכלו להציג לגולשים שרכשו באתר בגד נשים מוצרים משלימים כמו למשל תיקים או אביזרים לנשים.
אז עד כמה “לחפור” לעומק? התשובה לשאלה זו תלויה בסוג האתר וכמות התנועה המגיעה אליו. כמובן שככל שההצעה תהיה יותר “תפורה” לגולש, הסיכוי להמרה גבוה יותר.
עם זאת, דרושה “מסה קריטית” – קמפיין המיועד לקבוצה של 10 אנשים, לא יהיה יעיל מספיק וכנראה שלא יצדיק את הזמן שתצטרכו להקדיש לו.
בכל מקרה, אל תשכחו לחשוב על הגולש והצורך שלו כאשר אתם בונים את ההצעה, כדי שהגולשים שלכם לא יצטרכו לצעוק “הצילו, ה__________ (השלימו את שם העסק שלכם) רודף אחרי!”