נשמע לכם הזוי? אני מניח ששמעתם על התקלה שקרתה בפייס-בוק לפני כמה חודשים. לא, הם לא שכחו לשלם על אחסון, אבל הם בטעות הציגו את השינויים החדשים באתר, ואז פייס-בוק נסגר לשעה… זה פשוט קורה לכולם.
בפוסט הזה אני רוצה להציע אחת מהדרכים למנוע מעצמנו מצבים מביכים כאלה על ידי שימוש בפונקציית alerts ( התראות ) של גוגל אנליטיקס.
אז מה זה google analytics alerts?
האם היית רוצה לקבל עוזר ל-24 שעות ביממה, אשר מתמקד באופן בלעדי על ניתוח של האתר שלך? העוזר שלך יהיה חרוץ והכי חשוב מאוד קפדן, ולא יפספס שום דבר. Google Analytics Alerts הוא העוזר החדש והחרוץ שלך. בוודאי שלא יכול להחליף אותך או אנליסט מקצועי. אבל, הוא בהחלט יכול למצוא מידע חשוב לך בזמן אמת. ( לא התכוונתי להיות שיווקי… כך זה בערך מופיע באתר הרשמי של גוגל אנליטיקס 🙂
מה העוזר הזה, google analytics alerts יודע לעשות?
העוזר הזה למעשה יעבור על נתוני גוגל אנליטיקס ויסנן אותם עבורך. הנתונים הלא רלונטיים והלא חשובים לא יזכו ביחס מיוחד, לעומת זאת אלה המעניינים, למשל: כניסות יומיות לאתר = 0, או אחוז נטישה ( Bounce Rate ) שוול ל-100% . (איך שלא תסתכל על זה לא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין שמשהו לא בסדר ), אותם העוזר שלך יזהה וישלח לך מייל “התראה” לתיבות המייל שתגיד לו.
עכשיו רק נשאר ללמוד את השפה בה צריך להגיד לו מאיזה נתון להתעלם ומתי להתריאה…
איך מגדירים התראות בגוגל אנליטיקס?
למעשה גוגל אנליטיקס מספקת לנו סט של התראות אוטומטיות, וביחד עם זאת מאפשרת להגדיר התראות מותאמות אישית. לצורך הדוגמא אנו ניצור התראה מוגדרת אישית.
נתחיל מזה שניגש ללשונית Intelligence ( מודיעין ) בתפריט הראשי מצד שמאל.
בקטגוריה זו נוכל למצוא ולנהל את ההתראות שלנו.
כפי שאפשר לראות כל ההתראות שלנו מחולקות בגוגל אנליטיקס ל-3 סוגים:
- התראות יומיות ( כאלה שמתבצעות פעם ביום )
- התראות שבועיות ( כאלה שמתבצעות פעם בשבוע )
- התראות חודשיות ( כאלה שמתבצעות פעם בחודש )
בחלק הראשי של המסך יופיע הגרף אם התראות קיימות מתחתיו, אם כבר הגדרתם התראות בעבר. סימנתי זאת בעיגול אדום בתצלום המסך שלמטה.
על מנת ליצור התראה חדשה אנחנו נלחץ על הקישור המסומן בחץ – Create a Custom Alert.
לשם הדוגמא בחרתי להגדיר התראה יומית, במקרה שיש 0 כניסות ממנועי החיפוש לאתרי. במילים פשוטות אם לאחר יום שלם לא נכנס אלי אף גולש ממנוע החיפוש אני רוצה שישלח לי מייל התראה, כי אני יודע שמשהו לא בסדר, וצריך לטפל בזאת בהקדם האפשרי!
כך זה נראה בתוכנה:
ואלה הם הצעדים להגדרת ההתראה:
- בחירת שם ההתראה – רצוי שהשם יהיו ברור ומובן לא רק לכם…
- בחירת פרופילים עליהם תופעל ההתראה – גוגל אנליטיקס מאפשרת לנו להפעיל התראות על מספר פרופילים בו זמנית. כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לבחור את הפרופילים מתוך הרשימה הקיימת על מנת להופעיל עליהם התראה זו. באופן אוטומטי התראה תופעל על הפרופיל בו אנו יוצרים את ההתראה.
- בחירת סוג ההתראה – בחלק הזה עלינו לבחור את אחת מתוך 3 האפשרויות. בדוגמא שלנו, אני בחרתי את האפשרות הראשונה, התראה יומית, מכיוון שאני רוצה להפעיל את הבדיקה להתראה פעם ביום.
- התראה יומית
- התראה שבועית
- התראה חודשית
- בחירת אופן קבלת ההתראה – ניתן לקבל את ההתראה למייל או למספר מיילים שאפשר להוסיף. או אפילו ישירות לטלפון הסלולרי שלכם.
- תנאים להפעלת ההתראה – הנה החלק העסיסי. עכשיו אני הולך להסביר לתוכנה באיזה תנאי אני רוצה שתישלח אלי ההתראה. מכיוון שהתוכנה לא מבינה עברית, נצטרך להסביר לה בשפה אחרת, שפה שהיא כן מבינה.
על מנת לעשות זאת עלינו לענות על שתי שאלות, בשתי השורות שהתוכנה מציגה לנו.
מה או איפה אנחנו רוצים לבדוק? ( השדה הירוק )
אנו נבחר אחת מאפשרויות שגוגל אנליטיקס נותן לנו, שהכי מתאימה לתשובה לשאלה שמעל. במקרה שלנו אנחנו רוצים לבדוק את התנועה ממנועי החיפוש. מדיום = אורגני.
באיזה תנאי להפעיל את ההתראה? ( השדה הכחול )
כאשר יש 0 כניסות, או במקרה הזה השתמשתי בהתניית “פחות מ-” אחד, כלומר 0.
6. ולבסוף נלחץ על Create Alert
עכשיו העוזר החרוץ שלי יעבוד יומם ולילה ובמקרה והוא יתקל במצב שבו לאחר יום שלם לא היו לי כניסות ממנועי החיפוש הוא מיד ישלח לי מייל בעיניין. אני נותן לכם את העוזר שלי במתנה, זה לא בעיה בשבילו לעשות את זה גם בשבילכם… באמת 🙂