האם קבלת פניות וביצוע מכירות הם המדד היחיד המצביע על הצלחת האתר?
התשובה היא: לא.
לא 100% הגולשים באינטרנט גולשים על מנת ליצור קשר או לקנות משהו. ככל הנראה האחוז שכן מעוניין בזה הוא נמוך מאוד.
הרוב המכריע של הגולשים מחפש מידע. לכן ישנם עוד מדדים חשובים שכדאי מאוד לקבוע באתר שלך. ויכול מאוד להיות שתופתע לגלות דברים חדשים על קהל היעד שלך ואולי אפילו זה ייתן לך רעיונות איך לשפר את השירות או המוצר שאתה מציע.
אז איך מוצאים את המדדים הנוספים?
כדי למצוא את המדדים הנוספים, קודם כל צריך להכיר את הגולשים שלך. צריך לחלק אותם לקבוצות ולכל קבוצה כזו לקבוע מדד משלה.
לדוגמא:
אם באתר יש בלוג או מאמרים בנושא השירות או המצר המוצע. אפשר לקבוע כמדד ( יעד ) > גולש שצפה ב-3 ויותר פוסטים ומאמרים.
זה יצביע על כמות הגולשים שמוצאים מידע רלוונטי ומעניין באתר.
דוגמא 2: אם האתר הוא אתר מידע, ונמטרה שלו היא לא מכירה או קבלת פניות מהגולשים.
אפשר לקבוע כמדד את “נאמנות” הגולשים, כלומר, כמה גולשים חוזרים לאתר כדי לצרוך את המידע ובאיזה תדירות?
בעצם, מה שצריך לעשות, אחרי שחילקנו לקבוצות זה להחליט מה התסריט או תוצאה הסופית האידיאלית לגולשי אותה הקבוצה. במילים אחרות איך הם ממלאים את המטרות שלהם באתר. ומזה ליצור מדד. לצורך כך תצטרכו לדמיין את עצמכם בנעליו או אולי יותר נכון במחשבו של הגולש שלכם.
הנה עוד כמה מדדים שיעזרו לכם:
- כמות נרשמים בRSS או בניוז לטר
- כמות הורדות ( אם ניתן להוריד חומרים מהאתר )
- כמות השמעות / צפיות בווידאו
- “אורך” ו”עומק” הגלישה ( כמה זמן גלש ובכמה דפים צפה )
- כמות צפיות בדף מוצר / שירות
- כמות תגובות
לסיכום, אף אתר לא משמש רק לשם מטרה אחת בלבד. לכן, אם אנחנו מודדים הצלחה רק של מטרה אחת, הניתוח שלנו יהיה לא נכון, לא אמיתי ולא יעזור לנו לראות את כל התמונה.
אם אנחנו מודדים רק את אחוז ההמרה של הפניות או המכירות אנחנו מתעלמים מ98% הגולשים שלעולם לא יהיה חלק מההמרות האלה כי הם באו במטרה אחרת.
אז האם עלינו להתעלם מהם? לא! – אנחנו רוצים להבין גם את המטרות והצרכים שלהם כדי להבין את ההשפעה שיש לאתר שלנו על כלל הגולשים.