בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עוזבים את המסך הביתי הגדול של הטלוויזיה ועוברים לצרוך תוכן באינטרנט. זה זמין להם כשנוח להם ובעיקר זה חוסך להם דקות ארוכות ומייגעות של פרסומות. גם בין אלו שדובקים עדיין במסך הישן והטוב רבים משתמשים במכשירי הקלטות שונים, כך שהם רואים את התוכניות שלהם אחרי השידור המקורי ונהנים מהאפשרות לדלג על הפסקת הפרסומות.
כשהרגלי צריכת המדיה של הצרכנים שלנו משתנים אנחנו משתנים איתם. אנחנו עושים הכל כדי לפגוש את הצרכן שלנו איפה שהוא באמת נמצא. ולכן חברות רבות משקיעות את מיטב כספן בהפקת סרטוני פרסומת וסרטוני תוכן במטרה לקדם אותם ברשתות חברתיות ובעיקר ב YouTube. ומה שפעם היה רשת חברתית של תיכונסטים שמעלים סרטים של עצמם עושים שטויות, הפך היום לצינור שיווקי שהוא חלק משגרת חיינו.
אז יצרת סרטון מצחיק, מושקע ומעניין והתחלת לקדם אותו ב-YouTube . גוגל אנליטיקס מאפשרת לעקוב, לנתח למקסם את תוצאות הקמפיין בהתאם למטרות הפרסום שלך.
בואו נראה מה אפשר לגלות ואיך אפשר להשיג את המטרות השיווקיות שלכם, ובשורה התחתונה איך אפשר גם להרוויח מזה כסף.
תחת Acquisition ישנה לשוניות AdWords ותחתיה לשונית Video Campaigns אשר מגלה לנו עולם מידע מלא ועשיר שמתמקד רק בקמפיינים של וידאו.
הדוחות המיוחדים של ה video campaigns מכילים מידע שהוא מעבר לנתונים הבסיסיים אותם אנחנו מכירים בשאר הדוחות ונוכל ללמוד מהם איך לשפר את ביצועי הקמפיינים ואיך להרוויח מהם כסף.
Summary
דו”ח הסיכום מראה בצורה כללית את הערך שאנחנו מקבלים מהקמפיינים של הוידיאו בYouTube – כמות צפיות , השקעה, עלות לצפייה , ביקורים, המרות וכמה כסף הרווחנו. בדוח זה ניתן לבחור לנתח את הקמפיינים לפי שמות הקמפיינים (ברירת המחדל) או לפי תוכן המודעה (ad content) או לפי וידיאו (video). בנוסף ניתן בטבלה עצמה לבחור את סוג ההמרות אותן נרצה לנתח. למעשה דוח זה מאפשר במבט אחד לומר האם אנחנו משיגים את המטרות שלנו, האם אנחנו מייצרים רווחים, וכמה.
דוח Website Clicks
אם אתם רוצים להעמיק ולדעת יותר על מה עושים הקמפיינים ברשת ואיך מגיבים אליהם הגולשים, הדו”ח הזה ייתן לכם את התשובות.
בדו”ח הזה תוכלו לראות עבור כל קמפיין/מודעה או וידיאו (תלוי בבחירה שלכם) את רמת החשיפה, כמות הצפיות וההקלקות. וחשוב לא פחות באמצעות הנתון RVP תוכלו לראות את העלות ביחס לתועלת, כלומר רווחיות ממוצעת לצפייה.
איך זה עוזר לשפר רווחיות? המידע הזה מאפשר לכם לדעת אילו קמפיינים פופולאריים יותר, אילו קמפיינים מייצרים יותר המרות ומהם הקמפיינים הרווחיים (הניבו הכנסות בצורה ישירה). בסופו של דבר תוכלו להבין איפה כדאי למקד את המאמצים שלכם.
דוח Engagement
דוח Engagement דומה לדוח Website Clicks, אבל מציג מידע נוסף מעבר לחשיפת הקמפיינים והרווחיות. הוא מראה לנו עד כמה הצופה “התחבר” לתוכן שלנו והאם זה עורר אותו לבצע פעולה כמו שיתוף, לייק וכו’. כך ניתן להשוות אילו קמפיינים מייצרים ערך מוסף עקיף ולא רק המרות ישירות.
הנתון earned view מציג נתונים על גולשים שהגיעו לערוץ יו טיוב שלך אחרי שצפו במודעה ממונת שלך. ואותו דבר הנתון earned subscriber מתייחס לגולשים שנרשמו לערוץ שלך לאחר חשיפה מממונת לתוכן שלך.
נתון נוסף שמצביע על רמת המעורבות של הגולשים עם התוכן שלך הוא אחוזי הזמן שהגולש צפה במודעה ששילמת עבור הצפייה בה לדוגמא, Video played to 25%/ 50% . כך תוכל ללמוד איזה סרטון מעורר מספיק עניין ומשאיר את הגולש לצפות ואיזה סרטון מבריח אותו עוד לפני שהגיע למחצית….
לסיכום, אם עד היום חששת או היססת ולא קידמת את הסרטונים שלך בקמפיינים של YouTube או שקידמת אבל לא מקסמת אותם, מעכשיו תוכל לקדם ולמקסם את הקמפיינים שלך, בהתאם למטרות העסקיות שקבעת. תוכל ללמוד על האפקטיביות של הקמפיין ולמדוד את רמת הביצועים שלו, תוכל להחליט איפה, איך ואיזה קמפיין לקדם וכמה להשקיע בכל אחד.
כל מה שנותר זה פשוט לצאת לדרך…. בהצלחה!