הרשתות החברתיות בכלל, ופייסבוק בפרט, הפכו לאחד מהאמצעים השיווקיים המרכזיים באינטרנט. הוספת אפשרות לשתף (share) ולעשות like בדפים שונים באתר, ניהול דף פייסבוק עיסקי וקידום סטאטוסים ממומנים בפייסבוק הם כולם כלים חשובים בניהול הפרסום והשיווק באמצעות פייסבוק.
כשאנחנו משקיעים זמן וכסף בפעילות מסוימת, אנחנו גם רוצים לדעת אם היא משתלמת לנו, ואיך לבצע אותה ביעילות המיטבית. איך ננתח את הפעילות של העסק שלנו בפייסבוק, אילו שאלות ונתונים יעזרו לנו לנתב את המשאבים של האפיק הזה בצורה הנכונה? גוגל אנליטיקס בא לעזרתנו ומציע תשובות באמצעות כמה דו”חות פשוטים.
שימו לב – במידה ואתם מפרסמים לינקים לאתר שלכם בפייסבוק, בין אם כסטאטוס ממומן או כסטאטוס רגיל, חשוב מאוד לתייג את הקישורים כדי שתוכלו לשייך את הנתונים לפעילות המתאימה! דוגמא לתיוג כזה תהיה:
source = facebook.com
medium = fb page status
campaign = spring_sale (למשל במקרה של סטאטוס על מכירת אביב)
הסבר נוסף על פילוח גולשים המגיעים מרשתות חברתיות ניתן לקרוא בפוסט “פילוח גולשים: איך לעקוב אחר רשתות חברתיות בגוגל אנליטיקס“
אז מה נשאל את עצמנו לגבי פעילות הפייסבוק שלנו?
באילו שעות מגיעים הגולשים מפייסבוק לאתר שלי?
באילו שעות הם מבצעים רכישות?
למה זה חשוב? כי אם נזהה מתי הגולשים שלנו פעילים בפייסבוק ומגיעים משם לאתר שלנו, ואף רוכשים, נוכל לכוון את העלאת הסטאטוסים שלנו לשעות שבהם יש סיכוי גדול יותר שהגולשים שלנו יהיו חשופים להם.
את התשובות לכך נקבל באמצעות בניית הדו”ח המותאם הבא:
אם נרצה להיות ממוקדים יותר ולבדוק מתי הפרסום הממומן שלנו עובד ומושך גולשים לאתר, נוסיף פילטר מתאים לפי המדיום שהגדרנו עבור הפרסום הממומן שלנו בפייסבוק. כמו כן ניתן להוסיף drill down ברמת הקמפיין כדי לקבל נתונים ממוקדים עבור כל אחד מהסטאטוסים הממומנים.
באילו ימים מגיעים הגולשים מפייסבוק לאתר שלי?
באילו ימים הם מבצעים רכישות?
חשוב לנו לדעת באילו ימים כדאי להעלות סטאטוסים ופרסומים ממומנים בפייסבוק. האם בתחילת השבוע? האם בסוף השבוע?
נשתמש בדו”ח דומה לדו”ח השעות, שמפלח את הנתונים לפי Day of Week במקום לפי Hour.
וכמובן שניתן גם לפלטר את הדו”ח לפרסום ממומן בלבד ולהוסיף מימד של קמפיין.
האם הגולשים שמגיעים מפייסבוק חדשים או שכבר מכירים את המותג?
האם הרוכשים הם גולשים חדשים או כאלה שרכשו בעבר?
למה זה חשוב? כדי שנדע באיזו אוכלוסייה כדאי לנו להתמקד – האם לפרסם בתוך ה”קהילה” שיצרנו בפייסבוק, או להתמקד דווקא בגולשים שמחוצה לה.
נבנה דו”ח מותאם הדומה לדו”ח השעות, המפלח את הנתונים לפי Visitor type.
אילו פריטים רוכשים הגולשים שמגיעים מפייסבוק?
למה זה חשוב? כך נוכל לזהות מה הפריטים שהגולשים שמגיעים מהפייסבוק הכי מתעניינים בהם, ולמקד את הסטאטוסים והפרסום שלנו בהתאם.
ניצור דו”ח מותאם שדומה לדו”ח Product Performance, ומפולטר לפי מקור הגעה מהפייסבוק.
איך פייסבוק רגיל / ממומן משתתף בשכנוע הגולש לרכוש?
האם פייסבוק מניע לרכישה מיידית? או אולי הוא רק שלב בתהליך הרכישה של הגולש, ולאחר שהוא מגיע מפייסבוק, הוא נכנס אחר כך לאתר ממקור אחר כדי לרכוש? דו”ח Assisted Conversions שתחת Multi Channel Funnels בא כאן לעזרתנו.
נסתכל על הדו”ח כשהמימד הראשי הוא source/medium ונפלטר לפי facebook. הסבר מקיף יותר על שימוש בדו”ח assisted conversion ניתן לקרוא בפוסט “מודלים לשיוך המרות Attribution Modeling“.
אמנם כבר מזמן ברור וידוע שנוכחות בפייסבוק חשובה לעסקים באשר הם, אבל חשוב גם לדעת כיצד לעשות זאת נכון – וכאן גוגל אנליטיקס יכול לעזור. בהצלחה!