לפני חודש זה סוף סוף קרה: הנתונים בגוגל אנליטיקס תורגמו לעברית ועכשיו ניתן לעבור על הסטטיסטיקות השונות בשפה המוכרת והאהובה שלנו. אז איך זה בעצם עוזר לנו?
עבור ליצירת חשבון גוגל אנליטיקס או היכנס לחשבון קיים >>>
ראשית, לפני שנתחיל לסקור את השינויים ולהכיר את המונחים החדשים בעברית, אני רוצה להראות לכם
כיצד להפוך את ממשק גוגל אנליטיקס שלכם לדובר עברית?
היכנסו ל- Settings (מסומן באדום).
בחרו את השפה ושמרו את ההגדרות
תתחדשו! יש לכם גוגל אנליטיקס בעברית!
אוקיי, עכשיו כשלכולנו יש גוגל אנליטיקס בעברית. בואו נסקור את השינויים במונחים הקיימים:
Visitors– אורחים.
Visits – צפיות.
Pageviews – הצגות דף.
Bounce Rate – שיעור יציאה מדף הכניסה.
New Visits – ביקורים חדשים.
Avg. time on site – משך ביקורת ממוצע באתר
הקטגוריות הכלליות:
Audience– קהל:
סינון לפי דמוגרפיה – מיקום, שפה.
סינון לפי התנהגות – אורחים חדשים לעומת חוזרים, תדירות ועדכניות (כמה פעמים חוזרים הגולשים לאתר שלכם ובכמה עמודים הם צופים), מעורבות (משך הביקור באתר וכמות הדפים המוצגת).
סינון לפי טכנולוגיה – דפדפן ומערכת הפעלה, ובאיזו רשת (חברת הפעלה) הם גולשים.
סינון לפי חברתית – מדד הבודק את המעורבות ברשתות החברתיות.
סינון לפי נייד – בדיקה לגבי גלישה ממכשירים ניידים (פלאפונים וטאבלטים).
זרימת אורחים – מציג בצורה גרפית את הצורה בה הגולשים שלך עוברים בין דפי האתר שלכם.
Advetising– פרסום:
הקטגוריה מתייחסת למסעות הפרסום שלכם בגוגל AdWords– מחולק לפי מסעות הפרסום, מילות מפתח, שאילתות חיפוש, חלקי יום, כתובות אתרי יעד, מיקומים, מיקומי מילות מפתח וטלוויזיה.
כמה ביטויי מפתח שחשוב לדעת כאן:
Goals – מטרות או קבוצת יעדים.
Impressions– הופעות – כמה פעמים הופיעה המודעה שלכם.
CTR – מחיר לקליק.
CPC – הכנסה לקליק.
RPC – החזר ROI, אחד המקומות שהתרגום עוד לא מושלם בהם. ROI הוא היחס בין ההשקעה בפרסום לבין ההכנסה.
Ecommerce – מסחר אלקטרוני.
Transactions – עסקאות.
Traffic Sources– מקורות תנועה:
מהיכן מגיעים הגולשים אליכם לאתר? בצורה ישירה, דרך הפניות, דרך חיפושים, מסעות פרסום…
Content– תוכן:
בעיניי מדובר בקטגוריה החשובה ביותר לאתרים. בעצם קטגוריה שיכולה להראות לכם אילו דפים עובדים באתר שלכם ואילו לא.
בקטגוריה הזאת אפשר לראות את הדפים הכי נצפים, זמן ביקור ממוצע בדף, הצגות דך ייחודיות, שיעורי יציאה מדף הכניסה (Bounce Rate), אחוז יציאה. ניתן לראות את דפי הנחיתה ודפי היציאה המובילים באתר, מהירות הגלישה, אם אתם עוקבים אחרי חיפוש באתר שלכם אז תקבלו גם נתונים לגבי מה מחפשים אצלכם בתוך האתר.
הכלי “In-page Analytics” קיבל את השם –Analytics לדפי האתר (אני עוד לא הצלחתי להפעיל אותו בגרסה העברית).
Conversions– המרות:
אם הגדרתם יעדים לאתר שלכם, מסחר אלקטרוני ומשפכים מרובי ערוצים – זאת הקטגוריה שלכם. כאן תמצאו את כל היעדים (Goals) שהגדרתם לפי כתובות אתרים של היעדים, נתיב יעד הפוך, הצגת הנתונים במשפך (Funnel), וזרימת היעד (Goal Flow).
The language of the Hebrew man– למי זה טוב?
1. משתמשים חדשים בגוגל אנליטיקס שלא מכירים את המונחים יאהבו מאוד להסתובב בגרסה העברית. החיים הרבה יותר פשוטים כשאתה נמצא בסביבת עבודה שמדברת את השפה שלך. רק צריך להיות מתואם עם המשרדים שאתם עובדים מולם ולקוות שהם לא ימשיכו לדבר איתכם במונחים מפחידים כמו Bounce Rate, Goals ו- CPC.
2. אנגלית שפה קשה – כל מי שמתקשה באנגלית ועד היום היה רץ לתרגם כל פעם מחדש ביטויים, עכשיו כבר אין צורך בזה. גוגל עשו בשבילנו את העבודה.
כמה הערות קטנות לסיום:
קודם כל לחבר’ה מגוגל – השקעתם, הקדשתם זמן כדי שנוכל לדבר אנליטיקס בעברית – לא יכולתם להוסיף גם את השקל לרשימת המטבעות שלכם?
לי אישית, מאוד מוזר להסתובב בגרסה העברית ואני עדיין לא זונח את האנגלית. עניין של הרגל כנראה, אבל אין לי ספק שבקרוב מאוד נדבר על נתוני משפכים, זרימת יעד, הכנסה לקליק ושיעור היציאה מדף הכניסה.