Megavideo הוא אחד מבין עשרות אלפי אם לא מאות אלפי אתרים המאפשרים צפייה און-ליין בסרטים, סדרות וכ”ו. בתחום תחרותי שכזה האתר הצליח להתבלט ולהפוך לאחד האתרים המובילים. אז מה הוא הקסם של מגא-ווידאו?
בפוסט זה אני רוצה להראות לא רק איך ניתוח התנהגות הגולשים הפך את מגא-ווידאו לאחד האתרים הפופולרים בתחום בכל העולם, אלא איך האתר הזה מצליח להרוויח כסף.
קצת על האתר – Megavideo.com
האתר מדורג במקום 105 באלקסה. סתם לשם ההשוואה: walla.co.il–1894, mako–3010.
אני חייב לציין שהחיפוש הפנימי של האתר דורש טיפול. הוא פשוט לא עובד כמו שצריך והתוצאות המתקבלות בדרך כלל לא רלוונטיות. מצד שני אני לא בדיוק יודע מה מדיניות שותפים באתר, אילו חוקי קניין רוחני תקפים כאן וכ”ו, אך בדרך כלל חיפוש בגוגל של שם הסרט בצירף הביטוי “צפייה און-ליין” יציג לפחות תוצאה אחת של מגא-ווידאו או אתר המפנה למגא-ווידאו בדף הראשון. אם אתם מחפשים באנגלית זה יהיה יותר.
אבל לא לשם כך התחלתי לכתוב את הפוסט הזה…
אז למה האתר הזה מצליח? ואיך בעלי האתר משתמשים בניתוח התנהגות הולשים על מנת למנף את הרווחים מהאתר?
אני הולך להציג כאן בפשטות ותמציתיות את הסביות להצלחת האתר. ולדעתי קיימות 3 מרכזיות כאלה:
1. חווית משתמש – צפייה בסרטים בחינם
הורדות סרטים חינם זה כבר לא תופעה זו תרבות ותעשייה שלמה, החסרונות של הורדות הסרטים על פני צפייה ישירה זה זמן שנדרש להורדת הסרט ובמקרים רבים הקבצים נושאים בווירוסים והכי מבאס זה לגלות שהסרט שהורדת במשך יומיים בעצם בכלל לא הסרט שחיפשת…
לעומת זאת אתרי סרטים לצפייה ישירה בדרך כלל חולים במחלות אחרות, למשל זמן עליית הסרט הוא איטי ואיכות הסרט נמוכה.
אנו רואים שאתר מגא-ווידאו שם לעצמו כמטרה לשפר את חווית המשתמש. לעומת אתרים רבים אחרים המציעים צפייה ישירה בסרטים עם פרסומות קופצות אין סוף, או זמן טעינת סרט בלתי נגמר. מגא-ווידאו מספקים לנו כצופים נוחות ומהירות השימוש וצפייה.
והאמת היא שעוד לפני תחילת צפייה בסרט כל שעלינו לעשות הוא פשוט לחוץ על כפתור הנגן הגדול והבולט וזהו… לא הרשמות, לא פרסומות קופצות ולא שטויות. הסרט מתחיל להתנגן כמעט מייד ומאטות הן התקלות או עצירות בסרט.
מי לא ירצה לראות סרט און-ליין בקלות, בנוחות ובלי בעיות…? ולא פחות חשוב, בחינם 🙂
באופן כזה הצליחו מגא-וידאו להיות מעל המתחרים שלהם וליצור קהילת משתשמים גדולה מאוד בכל רחבי העולם.
2. המדד המרכזי – פילוח קהלי הגולשים באתר
הדבר הבא הוא לגלות איך להרוויח מזה כסף? בסדר יש לאתר המון גולשים, וכולם רוצים לראות סרטים. והגולשים של האתר יודעים שמה שהאתר מציע הוא מצויין, אבל כנראה שרוב הגולשים יעדיפו להישתמש באתרים שמציעים את הצפייה חינם, גם אם האיכות היא קצת יותר נמוכה…
אולי יהיו כאלה שבכל זאת יהיו מוכנים לשלם 10$ בחודש או אפילו 5$ בחודש ולא להיסתבך עם צפייה בסרט שנתקע כל שנייה או הורדת הסרט דרך תוכנת הורדה. כן זה יכול להיות, אבל איך בעלי האתר יוכלו לזהות את זה?
זה בעצם לזהות בתוך קהל של 50,000 איש, שבא ליריד הסרטים היומי החינמי, וכל אחד ואחד עם המחשבות שלו והרצונות שלו. לזהות את אלה שהיו מוכנים להוציא כסף… איך עושים את זה?
אני מברך את בעלי האתר, מכיוון שהשכילו למצוא את המדדים אשר יתנו להם תשובה לשאלה זו עבור כל גולש וגולש. איך?
מדד המרכזי, או מדד המפתח כאן הוא זיהוי הגולש. מה שבגוגל אנליטיקס מוגדר כ-Absolute Unique Visitor. בעצם, אם נוכל לעקוב אחר משתמש, בן אדם חיי ( לפירוט על ההבדל בין מבקר וביקור, קרא תא הפוסט: כניסות ומבקרים ) ולראות את דפוסי השימוש שלו, על פי דפוסי השימוש נוכל לקבוע האם זהו קונה פטנציאלי או לא.
למשל: בוא ונתאר מצב של מבקר, שהיגיע לאתר וצפה בסרט אחד במשך השישה החודשים האחרונים, כנראה שיהיה קשה לשכנע אותו לקנות מנוי. לעומת זאת אם הגולש צפה ב6 סרטים ויותר באותו החודש, כנראה שהוא הלקוח הפוטנציאלי שלנו…
פילוח קהלי הגולשים באתר יהיה המושג המקצועי, ובשפה הפשוטה זה חלוקת הגולשים לקבוצות על פי מאפיינים מסויימים. זה כל מה שעשו כאן. כאשר החלוקה נעשתה על פי מאפייני שימוש / כמות סרטים שנצפו.
אך מה נוכל להציע?
3. לא צריך לשכנע – הסוכן הוירטואלי
וזהו החלק המפתיע מכולם, מפתיע בפשטות שלו 🙂
בתור משתמש של מגא-ווידאו שמתי לב שבתחילת השימוש ניתנה לי האפשרות לצפות ב-72 דקות רצוף ולאחר מכן להמתין כ-30 דקות על מנת לצפות ב72 דקות נוספות. מה שקרה הוא שפשוט באמצע הצפייה לאחר 72 דקות, הסרט עצר והופיעה הודעה על כך שעל מנת להמשיך בצפייה עלי להמתין 30 דקות ולאחר מכן אוכל להמשיך בצפייה כרגיל.
לא נורא באמת… בהתחשב בעובדה שהסרט רץ חלק, לעומת האתרים האחרים זה עוד סבבה.והאמת היא שזה דווקא נחמד ההפסקה הזו באמצע הסרט, אפשר להתרגל לזה. וחוץ מזה, זה מספיק בשביל לראות פרק וחצי בכל סדרה. בקיצור זה סבבה.
אלא מה, ככל שהמשכתי להישתמש באתר, זמן הצפייה המאושר התקצר ל-54 דקות וזמן ההמתנה הפך לשעה. ובהמשך זמן הצפייה אפילו ל-פחות מ45 דקות וזמן ההמתנה של שעה וחצי. וכל פעם זה קצת הרגיז, אבל עם הזמן למדתי להעריך את מה שהאתר נותן, כך שבשלב הזה הייתי מוכן אפילו לשלם.
כמובן שהתקצרות הזמן לצפייה ישירה באה יחד עם הודעות כמו: “הרשם עכשיו, ורק בשביל 10$ לחודש תוכל לצפות בסרטים ללא הגבלה…”
הצעה פשוטה, מובנת ובולטת. לא קופצת…
מה כל כך גאוני בזה?
בשלב הראשון, אתה לומד ונהנה להישתמש באתר בגלל היתרונות שלו.
בשלב השני, אתה מתחיל לבדוק אפשרויות חינמיות אחרת ובדרך כלל לא מוצא אתר מתחרה מספיק פשוט ונוח והמחשבה: “אולי שווה כבר לשלם, זה בסך הכל 10$…” עוברת לך בראש בפעם הראשונה.
ובשלב השלישי, מכריחים אותך לקבל החלטה, וכפי שזה נראה, יש קהל צופים לאתר זה 🙂
עוד פרט קטן אבל חשוב, כל זה בעזרת סוכן וירטואלי וללא כוח אדם נוסף… מדהים!