בפוסט הזה אני פותח סדרת פוסטים חדשה, זאת אומרת קטגוריה חדשה, הנקראת “מדדים בגוגל אנליטיקס”. כמו שמתשמע מהשם הקטגוריה תעסוק בהכרה והבנה של מדדים הקיימים בגוגל אנליטיקס והאמת היא שזה די זהה ברוב התוכנות הסטטיסטיטות.
אל תדאגו אני לא הולך לספר לכם מה זה Bounce Rate (אחוז נטישה), האינטרנט מלא בהסברים על המדד הזה. גם את סוגיית Time on Page ו-Time on Site כבר סקרנו בפוסטים הקודמים. ואפילו עמדנו על ההבדל בין Visitors ו-Visits (כניסות ומבקרים).
אז מה כן?
כבר כמה פעמים נשאלתי מה ההבדל בין google/organic ו-google.co.il/refferal? ולמה הכניסות של הגולשים המגיעים מגוגל מופיעים בשני מקומות שונים? הרי זהו מקור אחד לא?
מתוך מה שאני מצאתי וזה ההסבר שנשמע לי הכי הגיוני. קודם כל יש הבדל. וההבדל הוא קודם כל במקור הכניסה. הכניסות מ-google מופיעות ככאלה שהגיעו לאתר דרך organic (תוצאות האורגניות של מנוע חיפוש), ואילו אלה שמגיעים מ-google.co.il ככניסות מ-Refferal (אתר מפנה).
הסיבה לכך קשורה כנראה לאופן ההפנייה של הגולש
בואו נגיד ואני גולש באינטרנט ובא לחפש מתנה לאישתי ליום ההולדת. אני כותב “מתנות לאישה” בגוגל. אחרי זה אני מקבל רשימת תוצאות חיפוש ואני בוחר/לוחץ על אחת התוצאות ומועבר אל האתר. במקרה הזה הכניסה שלי תיחשב ככניסה ממנוע החיפוש ובגוגל אנליטיקס תופיע כ-google/organic.
בואו ניקח את אותו המקרה, אני הגולש ואני מחפש מתנה לאישתי. רק שהפעם אני זוכר שבפעם שעברה כשחיפשתי מצאתי אתר בשם gadgetline.co.il, ושיסלחו לי כל המתחרים שלו זה רק דוגמא. אני מקליד את זה במנוע החיפוש. שימו לב מה קורה עכשיו. מנוע החיפוש מזהה את כתובת האתר ובמקום להציג לי תוצאות חיפוש הוא פשוט באופן ישיר מעביר אותי אל האתר. במקרה הזה הכניסה שלי תופיע בגוגל אנליטיקס כ-google.co.il/referral.
למעשה ההבדל הוא שבפעם הראשונה הוצגו בפני תוצאות החיפוש ולכן גם בגוגל אנליטיקס זה נרשם, ובפעם השנייה לא הוצגו תוצאות החיפוש ולכן באופן אוטומטי הופנתי על ידי האתר google.co.il.