במהלך עבודתי בשיווק באינטרנט וניתוח אתרים אני נתקל בכל מיני דעות קדומות ומחשבות מוטעות על ווב אנליטיקס המסתובבות בין בעלי אתרים קטנים כגדולים.
הנה רשימה של 6 הבולטים והצעות פרקטיות איך להימנע מהם:
באונס רייט או (תכניסו כל נתון אחר) הוא הנתון החשוב ביותר
אין דבר כזה הנתון החשוב ביותר. יש עסקים שמתמקדים בלעקוב אחר נתון אחד או שניים כמו, למשל, באונס רייט או כמות מבקרים.
כמו שכבר כתבתי לא פעם, המטרה היא לא המספרים עצמם, אלא הרעיונות והתובנות שאנחנו יכולים לקבל דרכם.
לכן, זהו תמיד מכלול של נתונים ש”מספרים סיפור”.
כל המידע החשוב צריך להופיע בלוח הבקרה או בדו”ח אחד
החידוש שאולי הכי משמעותי וחשוב בגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס הוא האפשרות ליצור לוחות בקרה מותאמים בכמות בלתי מוגבלת. וזה לא סתם.
אי אפשר לרכז בדו”ח אחד או לוח בקרה אחד את כל הנתונים החשובים כי כל סדרת נתונים נותנת מענה על שאלה עיקרית אחת.
לכן, כדאי מאוד ליצור דוחות ולוחות בקרה המשקפים נתונים לגבי מטרה או שאלה אחת מסוימת.
תובנות חשובות יותר מהנתונים
זה נכון שאני תמיד אומר שהמספרים לא שווים כלום בלי התובנות שאנו מפיקים מהם אבל אי אפשר לזלזל גם בנתונים. לפעמים, דווקא הנתונים יכולים לעזור לנו לעשות החלטות. בעיקר במקרים שאנחנו עושים טסטינג. למשל, ראינו ש-50% מהגולשים נוטשים את תהליך ההרשמה בשלב מסוים. שינינו משהו בתהליך ועכשיו, 47% נוטשים. מנתון זה אנחנו כבר יכולים להבין שזו לא היתה הבעיה העיקרית. השינוי אמנם גרם לכך שאחוז הנטישה ירד מעט, אך השינוי לא מספיק משמעותי.
קוד אנליטיקס מאט את פעילות האתר
כל קוד מאט את פעילות האתר. אם היה לכם דף ריק אחד בלבד באתר, הוספה של כל קוד לדף הזה תגרום להאטה בעליית הדף.
עם זאת, יש סקריפטים שמשפיעים יותר וכאלה שמשפיעים פחות.
לכן, כל קוד או סקריפט שמוסיפים, צריך לשקול מה היתרונות שהוא יתן לכם לעומת כמה הוא באמת מאט את פעילות האתר.
ווב אנליטיקס זו אחריות של מחלקת השיווק/המתכנתים/מחלקת מחקר וכו’
אם האתר שלכם משפיע על העסק שלכם בדרך כלשהי, זו האחריות שלכם להשתמש בנתונים כדי לשפר את האתר באופן קבוע.
רצוי מאוד שיהיה לכם בחברה מישהו שאחראי לנתר את התהליכים ולאסוף את הנתונים, אבל כולם צריכים לקחת חלק בהסקת המסקנות. יועץ אנליטיקס יכול לעזור מאוד בתהליך הזה אבל הוא לא מכיר את העסק כמוכם ולא מכיר את הלקוחות כמו נציג שירות הלקוחות שלכם.
לקבל נתונים ותובנות מגוגל אנליטיקס זה חינם
שום דבר אינו חינם. למרות שיש תוכנות ווב אנליטיקס חינמיות כמו גוגל אנליטיקס, לקבל מהן את הנתונים שיתנו לכם תובנות המביאות לפעולות זה לא עניין של מה-בכך.
והעובדה היא, שרוב בעלי האתרים לא יודעים לנצל את הפוטנציאל שיש במספרים הנאגרים אצלם בגוגל אנליטיקס או בתוכנות סטטיסטיות אחרות.
כמו שאבינש קאושיק אומר: “אם יש לכם 100 דולר להשקיע בווב אנליטיקס, השקיעו 10 מתוכם בכלי (תוכנה) ו-90 באנשים שידעו להשתמש בנתונים בחוכמה.
זה לא בהכרח אומר שצריך להשקיע הון תועפות בחברת ווב אנליטיקס, אבל בהחלט כדאי לקחת יועץ ש”יסדר לכם את העניינים” או ללמוד את הבסיס כדי להבין את הנתונים החשובים לאתר שלכם.
האם יש משהו שפספסתי? תוסיפו בתגובות…