בעיה מוכרת בגוגל אנליטיקס היא שכניסות ממסעות הפרסום שלכם בגוגל ( AdWords ) מופיעות משום מה ככניסות ממנועי החיפוש. זה קורה בגלל כל מיני גורמים אך בסופו של דבר מסיבה אחת, פרמטר מסע הפרסום לא מועבר לגוגל אנליטיקס.
מטרו של הפוסט הזה היא לעלות את מירב הבעיות ולתת לכם פתרונות לחיבור בין גוגל אנליטקס למסעות פרסום בגוגל ( AdWords ).
אם המשכתם לקרוא, כנראה שברור לכם למה זה טוב, אז נקפוץ ישר לעניין:
קודם כל בואו נוודא שחיברנו בין גוגל אנליטיקס למסעות פרסום בגוגל. זאת בהחלט יכולה להיות סיבה לכך שהנתונים מופיעים לא במקום…. כל מה שדרוש הוא כמה צעדים פשוטים, והוספתי לכם ווידאו שיעזור בתהליך.
1. ניכנס להגדרות הפרופיל בגוגל אנליטיקס כדי נוודא שתיבת הסימון [Your account is already receiving data from AdWords ] מאושרת .
- ניכנס לגדרות החשבון על ידי לחיצה על הלינק Edit בצד ימין של שם החשבון
- נלחץ על הקישור בצד ימין למעלה Check Status
- נוודא שהתיבה מסומנת ואם לא אז נסמן אותה
*שימו לב שאין צורך לשים את קוד האנליטיק מחדש באתר
2. ניכנס לחשבון מסעות פרסום בגוגל ( AdWords ) ונחבר בין החשבונות.
- ניכנס לחשבון מסעות פרסום בגוגל, בתפריט העליון נבחר “דיווח” > “Google ניתוחים אנליטיים”
- נבחר באפשרות החיבור לחשבון אנליטיקס קיים ( אנחנו רוצים לחבר לא ליצור חשבון חדש, בוודאי שאם אין לכם חשבון אנליטיקס אז יצירה שלו בדרך הזו באופן אוטומטי תחבר בין מסעות הפרסום ואנליטיק ) ונמשיך הלאה.
- נבחר לאיזה חשבון של גוגל אנליטיקס אנו רוצים לחבר את מסעות הפרסום של גוגל מתוך רשימה נפתחת. לא נשכח לוודא שהתיוג האוטומטי מופעל. ולמעשה בלחיצת הכפתור סיימנו את התהליך.
הנה סרטון קצר שהכנתי ואני מקווה שיעזור לכם 🙂
אז מה יכול כבר להשתבש?
בעיה נפוצה מספר אחד:
– חשבון גוגל אנליטקס שלי וחשבון מסע הפרסום נמצאים שני חשבונות גוגל שונים. ואני לא מצליח לחבר ביניהם.
העצבניים וודאי ראו את המסך הזה:
– אוף! עשיתי הכל כמו שצריך וזה מה שאני מקבל, אחרי שלחצתי על “חבר לחשבון אנליטיקס קיים”
קודם כל: אין אפשרות לחבר בין גוגל אנליטיקס ומסעות פרסום בגוגל הנמצאים בחשבונות גוגל שונים.
אבל כן יש לזה פתרון. מה שאתם צריכים לעשות הוא לשתף את חשבון האנליטיק שלכם או חשבון ה-AdWords עם החשבון השני, כדי שניהם יופיע תחת חשבון אחד ואז תוכלו לחבר בין החשבונות.
חשוב לדעת! וזה מה שכתוב כאן:
- בכדי לחבר חשבון אדוורדס וחשבון גוגל אנליטיקס שאתם משותפים בו, אתם צריכים להיות בעלי גישת אדמיניסטראטור.
- אם גוגל אנליטיקס כבר מחובר לחשבון אדוורדס אחר לא תוכלו לחבר אליו חשבון אדוורדס נוסף, ותקבלו את ההודעה המופיע למעלה. וודאו שחשבון אנליטיקס שלכם לא מחובר לחשבון אדוורדס אחר ואם כן נתקו אותו
היכנסו לחשבון אדוורדס > “דיווח” > “Google ניתוחים סטטיסטיים” > בחלק העליון של המסך בראשי במרכז לחצו על Edit Account Settings > וממש מעל ל-Google Analytics Data Sharing Settings לחצו על קישור בשם Unlink AdWords account from Analytics
- וחזרו על פעולת החיבור פעם נוספת.
ישנם מקרים, בעיקר בחברות או מנהלי קמפיינים ( AdWords ) רבים, כאשר בגלל כמות הקמפיינים שלהם שנמצאים על חשבונות שונים ולקוחות בעלי חשבונות גוגל אנליטיקס שונים פשוט לא ניתן לחבר את גוגל אנליטיקס וגוגל אדדוורדס באופן המתואר למעלה.
אל תתייאשו…
קודם כל אם הסתבכתם עד כדי כך אני אשמח אם תשתפו אותנו במקרה שלכם ואולי לי או לאחד הקוראים יהיה מה להציע מתוך הניסיון שלהם.
שנית, הנה דרך אחת לעשות זאת באופן ידני.
מה שבדרך כלל אנחנו רוצים למנוע הוא לפחות את ההופעה של כניסות הגולשים מהקמפיין הממומן כאילו הגיעו מתוך תוצאות החיפוש האורגניות.
הבעיה הגדולה היא שכניסות הגולשים המגיעים מקמפיינים של גוגל נרשמים בגוגל אנליטיקס כאילו הגיעו מתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. זה מקשה מאוד על ניתוח נכון של הנתונים ודי מרגיז האמת. שוב, אני מדבר על המקרה בו לא ניתן לחבר בין גוגל אנליטיקס לגוגל אדוורדס.
אז מה שהייתי עושה במקרה כזה הוא: בעזרת תיוג הקישורים של הקמפיין “אומר” ( מגדיר ) לגוגל אנליטיקס שהגולשים האלה באים מקמפיין ( cpc ) ולא מגוגל אורגני ( organic ).
על תיוג קישורים דיברתי בפוסט הקודם הנקרא: אל תתנו למידע של גוגל אנליטיקס להטעות אתכם, אז אם אתם לא ממש יודעים על מה אני מדבר כדאי לחזור ולקרוא את הפוסט הזה.
בהגדרות הקישור ב-URL Builder, הייתי מציין את הפרמטרים הבאים:
Campaign Source = google
Campaign Medium = cpc
Campaign Name = שם מסע הפרסום
מקווה שהמידע הזה היה מועיל ואשמח לשמוע על כך בתגובות שלכם 🙂