אחת התוספות בגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס V5 היא אפשרות ליצור לוח בקרה יחודי עבור העסק שלכם במקום לוח הבקרה האוטומטי שהיה בגרסה הקודמת. בפוסט הזה אני אשתף אתכם בלוח הבקרה האישי שלי לאתר analyzit.co.il ומקווה שמתוך זה נוכל ללמוד איך לבנות לוח בקרה מגניב!
מה זה לוח בקרה (Dashboard) בגוגל אנליטיקס?
לוח בקרה הוא אוסף של הנתונים החשובים לנו, כדי שבמבט אחד נוכל לראות את כל הנתונים החשובים מבלי שנצטרך לעבור במספר רב של דוחות. למעשה בעזרת לוח הבקרה נוכל לראות האם המאמצים והפעולות שלנו הביאו תועלת.
הוספת נתונים ללוח הבקרה נוכל לעשות על ידי הוספה של וודג’טים. איך להוסיף ווידג’טים בלוח בקרה תמצאו בסרטון :הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס, בו אני מראה איך ליצור ווידג’טים בלוח הבקרה. לכן בפוסט הזה אדלג על החלק הטכני ואני אניח שראיתם את הסרטון ואתם יודעים איך להוסיף ווידג’ט בלוח בקרה.
תמונה אחת שווה אלף מילים, כך נראה לוח הבקרה המגניב שלי לאתר analyzit.co.il
איך הרכבתי את לוח הבקרה הזה?
כמו כל דבר באינטרנט ללא מטרה ברורה, ללא מגדלור ביום הסוער של המידע לא תוכלו ליצור לוח בקרה יעיל. אז אולי אני קצת משעמם וחוזר על עצמי, אבל קודם כל עליכם לחשוב ולקבוע את מטרות לוח הבקרה. תחשבו על מה אתם עובדים עכשיו באתר שלכם או מה הייתם רוצים לשפר ותגזרו מתוך זה את המדדים שיעזרו לכם להבין אם מה שעשיתם באמת עזר.
החלטתי שבלוח בקרה זה אני רוצה לראות את הפעולות המרכזיות שמבצעים הגולשים באתר analyzit.co.il.
עוד דוגמאות למטרות:
- יעילות מסעות הפרסום שלי באינטרנט
- מכירות באתר שלי
- תוצאות קידום האתר SEO
מה הפעולות שאני מציע לגולש לעשות באתר שלי?
באתר analyzit.co.il אני מציע לגולש 3 פעולות מרכזיות.
- לקרוא מאמרים – אני מציע לגולשים להתעדכן, לקרוא מידע מעניין ושימושי על גוגל אנליטיקס. החלק הזה הוא חינם, כל אחד יכול ללמוד. פעולות שקשורות לבלוג הן: קריאת התכנים, השתתפות בדיונים, הרשמה לתפוצה וכתיבת פוסט אורח בבלוג.
- לרכוש את “המדריך השימושי לגוגל אנליטיקס” – אני מציע לגולשים לרכוש את הספר האלקרוני שכתבתי.
- ליצור פניה – בתחומים שונים, כגון: ייעוץ לניתוח אתר, כתיבת פוסט אורח בבלוג, קורסים ושיתופי פעולה.
אז מה אני רואה כאן?
כ-825 מבקרים הגיעו לאתר שלי וב-70% מהפעמים הם לא עשו שום פעולה נוספת. בהחלט שווה לבדוק למה…
12 מבקרים הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ממקורות המפורטים כאן.
בהחלט שווה להשקיע יותר ברשימת התפוצה ולהציע לרשימה שלי לרכוש מוצרים נוספים. כדאי לבדוק איך אפשר לנצל את התנועה מאתרים מפנים בצורה חכמה יותר.
יש לי אפשרות לעשות קיצור דרך מתוך הווידג’ט לדוח מפורט יותר(Drill Down). אפשר לראות בתצלום מסך שמתחת שהביטוי “רשומים לתפוצה” הוא קישור.
כפי שאתם רואים במקרה הזה, לחיצה על “רשומים חדשים” בלוח הבקרה לוקחת אותי לדוח המשפך (Funnel) של תהליך ההרשמה.
שלמות או נמות
אל תנסו לעשות משהו מושלם, לוח הבקרה שלכם ישתנה באופן קבוע כי העסק והאתר שלכם משתנים באופן קבוע. פשוט תתחילו. תקבעו שעה בשבוע שבה אתם יושבים מול גוגל אנליטיקס שלכם ופשוט תתחילו להרכיב את לוח הבקרה שלכם.