מסתבר שאפשר… יש לך אתר או שזהו אתר של חברה בו אתה מטפל, והבוס הגדול רוצה לראות תוצאות. לא אבלבל אותך בהקדמות ומושגים כמו: ROI או CTR, הנה דרך פשוטה איך אם לא להכפיל אז לפחות להגדיל את כמות הפניות.
NASA/Sandra Joseph and Kevin O’Connell |
הרעיון הוא פשוט ביותר:
תגדיל את מה שעובד ותקטין את מה שלא 🙂
עכשיו, השאלה שבטח עולה אצלך, זה: איך אני יודע מה עובד? אז ככה…
בואו ניקח דוגמא של כמות הפניות, למרות שבאופן טכני ניתן ליצור את הדוח עבור על פרמטר שתרצו. אז מה שאנחנו רוצים לראות באופן מיידי והבולט ביותר זה: מה מביא לנו פניות? או מה עובד?
בשביל לקבל את הנתונים האלה עליכם קודם כל להגדיר יעדים, אם טרם עשיתם זאת נא לקרוא את הפוסט: שמישהו פשוט יגיד לי איך מגדירים יעדים בגוגל אנליטיקס! לצערי גוגל אנילטיקס לא יחשב את ההגדרה אחורה, ולכן תצטרכו להמתין זמן מסוים עד שתחליטו שיש לכם מספיק נתונים לניתוח. כמה זה מספיק? קשה לענות על שאלה הזו באופן מדויק, כי זה תלוי בתחום ובעסק וכמובן בסוג הלקוח או קהל יעד. לא הייתי עושה סטטיסטיקה לגולש אחד, בואו נגיד 1000 זה מספר סביר.
עכשיו אנחנו רוצים להבליט את הנתונים החשובים על מנת להסיק מסקנות. ונעשה זאת בעזרת Customized Reporting או בעברית דוחות מותאמים אישית.
א. בתפריט השמאלי נלחץ על הלשונית Customized Reporting > Manage Custom Reports ( ניהול דוחות מותאמים אישית )
ב. בחלק הימני העליון נלחץ על קישור ליצירת דוח חדש
ג. ניצור את הדוח לפי 5 השלבים הבאים:
1. בלחיצה על Edit נשנה את שם הדוח למשהו קצת יותר ידידותי, למשל: דוח מקורות הפנייה.
2. בדוח הזה לא נשתמש ביותר מלשונית אחת, לכן פשוט לא ניגע בזה, אין לנו צורך בזה כרגע.
3. נפתח את קטגורית ה-Goals ברשימה הכחולה אשר בצד שמאל. נגלול בתוך הרשימה עד שנגיע ל-Goal Completion 1.
חשוב! כאשר הגדרתם את היעדים שלכם בגוגל אנליטיקס, כל יעד קיבל מספר יעד – 1,2,3 וכ”ו. אם אתם לא זוכרים איזה מספר קיבל היעד שקבעתם תוכלו לפתוח את גוגל אנליטיקס בחלון נפרד נוסף, להיכנס לדוח היעדים תחת קטגורית Goals ולראות איזה יעד שייך לאיזה מספר.
נגרור את היעדים שאנו רוצים לעקוב אחריהם לתוך הריבועים הכחולים
4. עכשיו נפתח את הרשימה של קטגורית Traffic Sources בריבוע הירוק
נגרור את Source/Medium לתוך התיבה הירוקה העליונה, ואת Keyword לתוך התיבה הירוקה אשר מתחת.
5. נלחץ על Create Report.
מה קיבלנו?
במסך הראשי של הדוח אנו רואים את מספר הפניות ואת מקור הפניה.
מסקנה מתבקשת 1: google / organic – זה טוב 🙂
בלחיצה על מקור או המדיום נוכל לראות את ביטויי המפתח שהביאו את הגולשים אשר יצרו את הפנייה
פשוט קל ונוח 🙂
לסיכום:
אני ממליץ ליצור מספר דוחות מותאמים אישית אשר מייצגים הצלחה או כשלון עבור העסק שלכם, כדי שהנתונים הקריטיים יהיו מרוכזים ונוחים להבנה, והכי חשוב לנקיטת פעולות.
בנוסף לכך אני ממליץ להוסיף את הדוחות האלה למסך הראשי של גוגל אנליטיקס, כלומר Dashboard. או לחלופין אפילו להחליף את הדוחות הקיימים באופן אוטומטי לדוחות שחשוב לכם לראות באופן מיידי.