גוגל אנליטיקס מציע שלל דו”חות ונתונים על האתר שלכם במבנה שנקבע ע”י מועצת החכמים של גוגל, אבל לא תמיד הדו”חות האלו נוחים לשימוש, ידידותיים או מכילים את כל הנתונים שאנחנו צריכים. לא צריך להתייאש! בכמה קליקים פשוטים אפשר להתאים את דו”חות האנליטיקס כדי שייראו כמו שאנחנו רוצים ויהיו יותר שימושיים עבורנו.
שינוי הדו”חות בצורה כזו נקרא customization או התאמת דו”חות.
ניקח לדוגמא את דו”ח All Traffic שמופיע תחת Acquisition. זהו דו”ח מרכזי שמציג לנו נתונים על המקורות מהם הגיעו גולשים לאתר שלנו. יש כאן הרבה מידע אבל אולי זה לא בדיוק מה שהיינו רוצים לראות. אולי היינו רוצים לראות בדוח הזה מספר פעולות יעד שונות, או את אחוז הגולשים שהתחיל פעולת יעד מסויימת לעומת אחז הגולשים שסיים אותה? אל דאגה, בכמה לחיצות נוכל לשנות את מראה הדו”ח ולהוסיף את הנתונים שאנחנו צריכים.
כדי לבצע התאמה לדו”ח, נלחץ על כפתור Customize בסרגל שמתחת לשם הדו”ח
ונגיע לדף Create Custom Report
כאן נוכל לשנות את שמות ה-metric groups השונים. אפשר לתת שם משמעותי כמו “קורס גוגל אנליטיקס” או “פעולות רכישה”.
אפשר להוסיף לכל metric group עמודות נוספות של מידע שמעניין אותנו, כמו למשל: goal completions, או להסיר עמודות מיותרות.
בנוסף לכך, אפשר להוסיף dimensions נוספים קבועים או פילטרים קבועים לדו”ח.
אל תשכחו ללחוץ על save בסיום!
לאחר ביצוע השינויים, הדו”ח המותאם יופיע לכם תחת ה-custom reports, ותוכלו לגשת אליו בכל עת.
קל ופשוט! ואם יש לכם דוגמאות להתאמות לדו”חות שיצרתם, נשמח לשמוע בתגובות 🙂