קהל גולשי המובייל הולך וגדל, וגם אתם בוודאי רוצים חלק מ”העוגה” הזו. החלטתם לבנות לעסק שלכם אתר המותאם למובייל. עצרו רגע! האם אתם בטוחים שאתם יודעים כיצד לעשות זאת נכון? האם אתם יודעים מה גולשי המובייל מחפשים? לפני שאתם משקיעים את המשאבים שלכם – יש כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם, וגוגל אנליטיקס כאן כדי לתת לכם את התשובות ולעזור לכם בתהליך .
כמה גולשים מגיעים לאתר שלי דרך מכשיר המובייל שלהם?
בתפריט Audience קיימת קטגוריית דו”חות הרלוונטית למובייל. בדו”ח ה-Overview ניתן לראות מדדים שונים, כגון ביקורים והמרות, בחלוקה למשתמשי דסקטופ, משתמשי מובייל ומשתמשי טאבלט. כך תוכלו לדעת האם בכלל שווה לכם להשקיע בהקמת אתר ייעודי למובייל. אולי כמות הגולשים במובייל כל כך נמוכה שזה לא משתלם?
באיזה סוגי מכשירים הם משתמשים?
בדו”ח ה-Devices תוכלו לקבל מידע רב על סוגי המכשירים בהם משתמשים הגולשים. תחת Operating System תוכלו לראות חלוקה לפי אייפון (iOS), אנדרואיד, בלאקברי וWiondows Phone. תחת Mobile Device Info ו-Mobile Device Branding תוכלו לראות את שמות המכשירים עצמם – סמסונג גלאקסי 3, נקסוס 4 וכו’.
למה זה חשוב? כדי שתוכלו לדעת באילו מכשירים רוב הגולשים שלכם משתמשים, והאם צריך לעשות התאמות מיוחדות במסגרת תהליך הפיתוח של האתר. זה יהיה חבל לפתח אתר שנראה מעולה באייפון אבל לא עובד טוב במכשירים אחרים, אם רוב הגולשים שלכם בכלל משתמשים במכשירים עם מערכת הפעלה אנדרואיד…
מהי רזולוציית המסך שלהם?
הנתון הזה חשוב מאוד עבור אפיון ממשק המשתמש של האתר. הרי מה הטעם לבנות אתר שרוב הגולשים בו לא יכולים לראות את חלק מהמידע שהוא מציג, או שהשימוש בו לא נוח?
הנתון הזה מופיע בדו”ח Devices. פתחו את אופציית Other בשורת ה-Primary Dimension ובחרו Screen Resolution.
איך מגיעים גולשי המובייל לאתר שלי? לאילו דפים באתר שלי הם מגיעים?
האם מהפייסבוק? האם ממנוע חיפוש? האם מפרסומות שהם רואים באפליקציות שונות?
כך תוכלו לדעת מהם הדפים המרכזיים שמעניינים את גולשי המובייל, ואיפה כדאי להשקיע את משאבי הפרסום כדי למשוך גולשים לאתר המובייל שתקימו.
נתונים אלו מופיעים בדו”ח All Traffic (תחת Aquisition) ובדו”ח Landing Pages (תחת Behavior -> Site content). כדי לסנן את נתוני המובייל בלבד, עליכם להשתמש ב-advanced segment שגוגל אנליטיקס בנתה בשבילכם (עוד על שיטות לפילוח גולשים – ראו פוסט על פילוח גולשים לקהלים בגוגל אנליטיקס).
לאחר שתבחרו בתפריט את האופציה הרצויה: Mobile Traffic לגולשים ממכשירי מובייל בלבד, או Mobile and Tablet Traffic לגולשים ממכשירי מובייל וגם ממכשירי טאבלט, תוכלו לראות את הנתונים הרלוונטיים למובייל בלבד. לדוגמא בדו”ח All Traffic:
כדאי להעיף מבט גם בדו”ח Keywords, כדי לראות מאילו מילות חיפוש הגיעו גולשי המובייל לאתר שלכם. זה יכול להצביע על הנושאים שמעניינים את האוכלוסייה הזו.
מה עושים גולשי המובייל באתר שלי?
אתרי מובייל הם בדרך כלל קומפקטיים יותר מאתרים רגילים, ולא מכילים את כל הפעולות האפשריות ואת כל התוכן שקיים באתר הרגיל. איך תדעו באילו פעולות כדאי להתמקד ואיזה תוכן לכלול? כמובן שהפעולה העסקית המרכזית שלשמה הוקם האתר – רכישת מוצרים, איסוף לידים וכו’ – תהיה שם בכל מקרה, אבל האם יש צורך בטופס יצירת קשר (או שמספיק כפתור חיוג למוקד)? האם יש טעם לכלול מאמרים וכתבות?
גם כאן נשתמש ב-advanced segment כדי לצפות בנתונים הרלוונטיים לגולשי המובייל בלבד. נסתכל לדוגמא על דו”ח All Pages כדי לראות מיהם הדפים הנצפים ביותר, ונבדוק את כמות ההמרות של ה-Goals שהגדרנו.
לסכום…
הקמה של אתר חדש היא תהליך שצורך זמן וכסף, ולכן שלב האפיון והתכנון של האתר הוא קריטי. אפיון ותכנון נכונים של אתר המובייל החדש שלכם יחסכו לכם משאבים רבים אחר כך, שלא לדבר על עוגמת נפש… גם כאן, גוגל אנליטיקס יכולה לעזור לכם כיצד לעשות זאת נכון, עם הסתמכות על נתונים ומדדים אמיתיים. בהצלחה!