השבוע במקום פוסט רגיל, עבדתי על תרגום ראיון מדהים עם אבינש קאושיק. אבינש קאושיק הוא אנליסט של חברת גוגל עצמה ואחד האנשים המובילים בתחום ניתוח אתרים בעולם ומחבר שני הספרים המצוינים “ווב אנליטיקס שעה ביום” ו”ווב אנליטיקס 2.0“.
מי מכם שעוד לא שמע עליו יוכל להתעניין באתר שלו: http://www.kaushik.net
ממש התלהבתי מהראיון והחלטתי לתרגם אותו. אז לא נרבה במילים, הנה הראיון עצמו:
00:00 – פתיחה
1:00 – הייתי רוצה לראות את הלפני ואחרי, כלומר, האם יש לך דוגמא של חברה או עסק שלא השתמשו בגוגל אנליטקס בצורה נכונה. מה הם עשו על מנת לשפר את המצב? ומה היו הפעולות ומה היו התוצאות?
אבינש: הנה 2 דוגמאות.
דוגמא 1:
בית חולים שהשקיע מאות אלפי דולרים לפיתוח תחומים באתר שלדעתם שירתו את הצרכים של הגולשים שלהם, אבל המציאות היית האחרת…
דוגמא 2:
חנות אינטנרנטית שגילתה ש68% מהגולשים שלה לא מתכוונים ואפילו לא חשבו על לקנות מוצרים בחנות.
6:28 – יש תחושה שהאינטנרט מלא בכלים סטטיסטיים. אני יודע שיש לך דרך לחלק את הכלים ל5 קטגוריות, מה הן?
אבינש: אני מחלק את הכלים ל-5 קטגוריות, והן:
1. מה?
2. כמה?
3. למה הראשון?
4. למה השני?
5. מה עוד?
12:40 – אז איפה להתחיל? מה מכל הכלים והדברים האלה עלי לעשות קודם?
אבינש: כדי לקבל החלטה מה תהיה הפעולה הראשונה שלך במדידת ביצועי האתר הייתי לוקח בחשבון 2 נתונים מרכזיים, והם: גודל החברה או התקציב שיש לך, והשלב בו נמצאת החברה מבחינת ההתפתחות העסקית שלה. ותמיד נצמד לכלל 90/10.
18:15 – מה הן הפעולות שאתה היית עושה לפני פתיחת אתר חדש לרעיון חדש שאתה רוצה לשווק באינטרנט?
אבינש: הכלים שאני משתמש בהם הם: Google Insight for Search
,Google Trends for Websites ,Compete.com
לראיון המלא בשפה האנגלית, אנא לחצו על הקישור הבא: Avinash Kaushik on Mixergy.