זה לא סוד שהשינוי האחרון שנעשה בצורת הדירוג של האתרים על ידי גוגל הוא האלמנט “פעילות הגולשים באתר”. לאחר היסטוריה של שינויים בדירוג מדירוג של קישורים לכמות התוכן – הדבר הבא שגוגל מכוונים אליו זה איכות האתר או התנהגות הגולשים. קודם כל וודאי העובדה שהם רכשו את חברת Google Analytics היא אחת המרכזיות שמצביע על כך.
Bounce Rate הוא אחד הפרמטרים גוגל יתייחס אליו ברצינות רבה. וזאת מהסיבה הפשוטה שזהו גם אחד הפרמטרים הבודדים העומדים כמדד לאיכות האתר. לא זמן שהייה באתר ולא כמות המבקרים אינו יכול להצביע על איכות האתר כמו שעושה את זה Bounce Rate.
וודאי שגוגל אינם מתכוונים לגלות לנו איך הם הולכים להשתמש בנתונן הזה אך הכל מצביע על כך שהם בהחלט עושים זאת. למשל אחד השינויים הבולטים לעין הוא: אתרים חדשים בעיקר עם דומיינים חדשים עולים לדף הראשון בצורה הרבה יותר מהירה מבעבר. אך שימו לב ששהיית האתר בדף הראשון נעה בין שבועיים לחודש וחצי ולאחר מכן האתר מקבל דירוג נוסף. הוא יכול לעבור לדף שני או אפילו חמישי לאחר שכבר היה בדף הראשון. הרבה טוענים שהסיבה לכך היא ה-Bounce Rate.
אז מה לעשות?
קודם כל Bounce Rate הוא נתון חשוב וטבעי שקיים בכל אתרי האינטרנט, אז אל תתרגשו אם לא הצלחתם להביא אותו ל-0%. מה שכן אנחנו יכולים לדעת הוא מה הן המשמעויות העיקריות של נתון זה ולשפר את אתרינו בעזרתו.
המשמעות העיקרית של נתון זה הוא טווח או רוחב קהלי יעד הגולשים שמקלידים ביטויי מסוים במנוע החיפוש שאנו מסוגלים לתת להם מענה. נשמע מסובך? בוא ניקח דוגמא קלאסית: “קידום אתרים”. בוא נגיד שיש לכם אתר בתחום קידום אתרים ואתם מעוניינים לקדם אותו בביטוי זה.
עליכם לשאול את עצמכם: מי הוא הגולש או קבוצות הגולשים שמקלידים ביטוי זה במנוע חיפוש?
הנה סקירה קצרה של קבוצות הגולשים שמקלידים “קידום אתרים” מפי נתן:
1. גולשים שמחפשים חברת קידום אתרים ומעוניינים לרכוש את שירותם – טוב זה קל.
2. גולשים שמעוניינים למצוא מידע ראשוני על קידום אתרים – זה גם די בנאלי אז אנחנו נמצא בהרבה אתרים תוכן קצר ומשעמם אודות קידום אתרים.
3. גולשים שמעוניינים למצוא מידע שיעזור להם לקדם את האתר שלהם. – כאן זה מתחיל להיות מעניין כי קבוצת גולשים אלה יתחלקו ל2 קבוצות.
- גולשים שמחפשים טיפים או הכוונה ועדיף בשפה פשוטה, כלומר תשובה לשאלה: מה לעשות?
- וכאלה שיחפשו מידע מתקדם יותר או תשובות לשאלות רבות ושונות שיש להם. – אחד הפתרונות לתחום גולשים זה הוא פורום.
4. מקדמי אתרים או אנשי מקצוע מתחום האינטרנט שמחפשים מידע רלוונטי מקצועי – שימו לב כמה קהלי יעד יש לנו בביטוי זה רק לתחום המידע.
5. גולשים שמעוניים לרכוש השכלה בתחום זה.
ועכשיו תבדקו עם הדף המקודם שלכם אכן נותן מענה לכל הקבוצות הנ”ל, כי סביר להניח שאם זה אכן כך % ה-Bounce Rate שלכם יהיה נמוך באופן טבעי.