אני מניח שיצא לכם לשמוע על הקשר המיוחד שיש בין גוגל אדוורדס לגוגל אנליטיקס. ולכן בפוסט הזה אני רוצה לדבר על החיבור שבין שתי הפלטפורמות האלה ולוודא שהחיבור הזה נעשה באופן תקין.
במידה ואתם עוד מתלבטים או לא יודעים האם כדאי לכם לחבר בין גוגל אדוורדס לגוגל אנליטיקס ולפני שאני מדבר על החיבור עצמו הנה סרטון קצר שהכנתי ובו מספר סיבות מצוינות לעשות את החיבור.
איך לחבר אדוורדס לאנליטיקס?
חיבור של נתוני אדוורדס לגוגל אנליטיקס נעשה מתוך תוכנת גוגל אדוורדס. ולחיבור הזה שני שלבים עיקריים. השלב הראשון הוא לדואג שתוכנת אדוורדס ותוכנת גוגל אנליטיקס יהיו תחת אותו משתמש או במילים אחרות, תחת אותו מייל.
מתצלומי המסך שמעל ניתן לראות, שאדוורדס ואנליטיקס הם תחת משתמשים שונים כדי לגרום לשני אלה להיות תחת אותו משתמש נוכל להוסיף את המשתמש (מייל) של גוגל אדוורדס למשתמשים בגוגל אנליטיקס, נתחיל ממנהל המערכת (Admin)
נבחר את הפרופיל הרצוי
בתפריט הניהול של הפרופיל נבחר בניהול משתמשים
אחרי שנכנס לניהול המשתמשים נוסיף משתמש חדש (בחלק התחתון של המסך)
נכניס את כתובת המייל, נבחר בדרגת ניהול – Edit ונלחץ על Add .
השלב השני הוא ביצוע החיבור מתוך מערכת האדוורדס. והנה סרטון של 2 דקות שמדגים איך לעשות זאת.
איזה נתונים חדשים תוכלו לראות בגוגל אנליטיקס בעקבות חיבור זה?
מה שיקרה עכשיו, כאשר הגולש יקליק על מודעות אדוורדס שלכם, גוגל אדוורדס יוסיף באופן אוטומטי לקישור המעביר את הגולש לאתר שלכם פרמטר או בשמו האחר תג. (זאת הסיבה שציינתם בגוגל אדוורדס שהינכם מעוניינים בתיוג האוטומטי). התג של גוגל אדוורדס נראה כך(מסומן בבולד):
analyzit.co.il?gclid=CJ7nlNes07ICFYZa3god50oA9g
בעזרת פרמטר זה מעביר גוגל אדוורדס נתונים לגוגל אנליטיקס. נתונים כגון: עלות לקליק, עלות המקפיין, CTR, שם הקמפיין, שם קבוצת המודעות ותוכן המודעה.
את הנתונים האלה נוכל למצוא במחלקת דוחות פרסום (Advertising). בפוסט על מדדי מסעות הפרסום ריכזתי עבורכם הסברים ופירוט על המדדים המרכזיים שגוגל אנליטיקס יציג לנו בעקבות החיבור בין אדוורדס לאנליטיקס.
מתי נקבל נתונים לא נכונים או איך לבדוק את תקינות החיבור?
למרות שהכל נראה קל ופשוט, כמו שכבר אתם בטח יודעים, בעולם הטכנולוגי הרבה פעמים אין זה כך. וגם במקרה הזה למרות החיבור הפשוט יתכנו שגיאות ותקלות. אז לפני שאתם קופצים להסיק מסקנות מהנתונים המגניבים החדשים שאתם מקבלים עשו בדיקה שהחיבור אכן תקין.
לפני שאני נכנס לפירוט השגיאות האפשריות הרשו להציג לכם דרך לעשות את הבדיקה.
גשו לדוחות ה”רכישה” (Aquisitions) ושם תחת Adwords הכנסו לדוח מסעות המפרסום (Campaigns)
תשוו את הנתונים המופיעים בדוח זה מול הנתונים שמופיעים בגוגל אדוורדס. בנוסף לכך שימו לב להבדל שבין נתוני הביקורים (Visits) ונתוני ההקלקות (Clicks) בדוח זה.
מה ההבדל בין ביקורים (Visits) של אנליטיקס לקליקים (Clicks) של אדוורדס?
קליקים (Clicks) של אדוורדס נספרים על ידי תוכנת האדוורדס שלכם ומועברים לאנליטיקס כמספר. לגוגל אדוורדס יש אלגוריתם שמטרתו לזהות הקלקות שווא (click fraud) ולא לחשב אותם על מנת שאתם המפרסמים לא תשלמו על הקלקות אלה. לגוגל אנליטיקס אין שום שליטה על אופן ספירה של נתון זה והוא בסך הכל מקבל אותו מגוגל אדוורדס.
ביקורים (Visits) של גוגל אנליטיקס נספרים על ידי גוגל אנליטיקס. למעשה כל פעם כאשר הגולש מגיע אל אחד מדפי האתר שלכם גוגל אנליטיקס פותח עבורו ביקור (Visit). מבלי להיכנס להגדרה המדויקת בה נפתח ביקור חדש, מה שחשוב להבין כאן הוא שתמיד יהיה הבדל בין שני הנתונים האלה ולא סביר שתקבלו אותם זהים, ואתם גם לא צריכים.
אבל…!
מספר הביקורים תמיד צריך להיות זהה או גדול יותר ממספר הקליקים. ואם זה לא כך, יש לכם שגיאה בהעברת הנתונים.
כפי שניתן לראות מתוך דוגמא שמעל אכן ישנה שגיאה בהעברת הנתונים מגוגל אדוורדס לגוגל אנליטיקס. אם תשימו לב לטבלה אשר מתחת לנתונים הכלליים, תוכלו לראות שמסעות פרסום 1 ו-2 הינם תקינים. במקרה של האחד 37 קליקים וביקורים והשני, 28 קליקים ו-29 ביקורים. אומנם במסע פרסום השלישי אנו רואים 84 קליקים ו-0 ביקורים. זה בטוח שגיאה.
3 סיבות לתקלה בחיבור בין אדוורדס לגוגל אנליטיקס
בסך הכל קיימות שלוש סיבות אפשריות בהן נקבל שגיאה או תקלה בנתונים המועברים מאדוורדס לגוגל אנליטיקס.
סיבה 1: לא הפעלנו את התיוג האוטומטי
מסיבה כל שהיא שכחתם או לא הפעלתם את התיוג האוטומטי בעת החיבור של אדוורדס לגוגל אנליטיקס. מה שתקבלו במקרה כזה הוא שהכניסות ממסעות אדוורדס יספרו בתור כניסות מקישורים האורגניים ולא ממסעות אדוורדס.
תוכלו לבדוק את זה על ידי הקלקה על אחד ממודעות הפרסום שלכם באדוורדס ולוודא שתג gclid אכן קיים בקישור אליו הגעתם.
פתרון: גשו לאדוורדס ובצעו את החיבור מחדש, הפעם וודאו שהתיוג האוטומטי מופעל.
סיבה 2: קיים רידיירקט מדף הנחיתה שלכם
זו תקלה שראיתי מספר פעמים ולרוב בעל האתר אינו מודע לכך כלל. מה שקורה בפועל הוא שגולש שהקליק על מודעת אדוורדס שלכם מועבר לדף הנחיתה ומשם באופן אוטומטי (redirect) מועבר לדף אחר. גם במקרה הזה תג ה-gclid נשמט מתוך הקישור וכניסות אלה יופיעו שוב תחת חיפוש אורגני (Search / Organic) ולא בדוחות האדוורדס.
תוכלו לבודד תקלה זו על ידי הוספה של דף הנחיתה (Destination URL) כמאפיין משני בדוח מסעות הפרסום (Campaigns) שלכם. מייד תוכלו לראות את הדפים בהם לא מתקיימת ספירה נאותה של כניסות ממסעות אדוורדס.
פתרון: בקשו מהמתכנת להסיר את הרידיירקטים או החליפו את כתובות דפי הנחיתה הבעייתיים במערכת אדוורדס.
סיבה 3: קוד גוגל אנליטיקס לא קיים בדף הנחיתה
נשמע לכם הזוי? אבל גם זה קורה. דרך לגלות תקלה זו היא זהה לסעיף הקודם, כלומר על ידי הוספת מאפיין משני בדוח. רק שהפעם כאשר תכנסו לדף המיעוד לא תעברו לשום מקום, כלומר לא יהיה רידיירקט. המשיכו ובדקו האם קוד אנליטיקס נמצא בדף זה ובאופן תקין, כי כנראה שזאת הסיבה לתקלה.
פתרון: להטמיע קוד אנליטיקס תקין ובראש הדף.
אם נתקלתם בבעיה שאתם לא מצליחים לפתור או שאתם רוצים לשתף אותנו בדוגמא מ”החיים” אותה פתרתם או שאולי הייתם רוצים עוד מאמר בנושא – הכל בתגובות 🙂