בטח הגיע השמועה לאוזניכם שגוגל אנליטיקס הוסיפו לאחרונה את נתוני הובמאסטר לגוגל אנליטיקס. בפוסט הבא אסביר איך לחבר בין וובמאסטר לגוגל אנליטיקס ואפשרויות שהכלי הזה נותן לנו.
מה זה וובמאסטר?
למי שלא מכיר את המושג או ליתר דיוק את הכלי.ובמאסטר זוהי עוד תוכנה מבית גוגל. וובמאסטר היא תוכנה שנועדה לעזור לנהל את הקידום האורגני של האתר שלך במנועי החיפוש. זוהי תוכנה שמכילה נתונים כגון, שגיאות בקריאת קוד של האתר, דפים מאונדקסים בגוגל, ביטויי מפתח ודירוגם במנוע חיפוש גוגל ועוד המון נתונים מעניינים נוספים.
איך מחברים בין ובמאסטר לגוגל אנליטיקס?
האמת זה מאוד פשוט. ניגשים לדוחות ה-Traffic Sources. לדוח ה-Queries. מול החץ האדום בצילום מסך.
נ.ב אם לא התקנתם ובמאסטר באתר עד עכשיו, ההודעה בריבוע האדום תהיה ההודעה שתקבלו בגוגל אנליטיקס.
מידע איך להתקין ובמאסטר תוכלו למצוא בקישור הבא:
http://www.google.com/support/webmasters/
אם ובמאסטר הותקן, כפתור הבא יופיע בדוח ה-Querries, כמובן שנלחץ עליו( מול החץ האדום בתליום מסך )
עכשיו נראה את המסך הבא ובו נוכל לחבר בין וובמאסטר לגוגל אנליטיקס.
ניתן להגיע למסך זה בדרך נוספת והיא:
- לחיצה על הגלגל השיניים בפינה ימנית העליונה
- ולחיצה על Web Property Settings בתפריט פנימי ( כפי שמופיע בתצלום מסך )
ונלחץ על קישור ה-Edit שוב מול החץ האדום בתצלום המסך שמעל.
זהו קישור לובמאסטר שלנו, שבאופן אוטומטי יפתח את רשימת האתרים שיש לנו בחשבון ובמאסטר זה. אם חשבון גוגל אנליטיקס שלכם וחשבון ובמאסטר הם שני חשבונות נפרדים, פשוט צרו שיתוף באחד החשבונות לחשבון האחר.
אם הסתכבתם, רשמו לי בתגובות.
כך נראת רשימת האתרים בובמאסטר.
חיבור בין וובמאסטר לגוגל אנליטיקס – במה זה עוזר?
אני מניח שזה כבר די ברור שהשילוב בין שני הכלים האלה יעזור להבין ולנתח טוב יותר את כל עולם ה-SEO או קידום אתרים אורגני. בואו ונצלול אל תוך איזה דוח ונראה איך נוכל להשתמש במידע הזה.
אני מסתכל על דוח ה-Queries שהוא אחד מתוך שלושת הדוחות של וובמאסטר המופיעים בגוגל אנליטיקס. דוח ה-Queries הינו דוח של ביטויי המפתח שהקלידו הגולשים בפועל בתיבת החיפוש של גוגל. אני רואה כאן 5 נתנוים:
- ביטויי המפתח שהקליד הגולש בפועל
- כמות הפעמים שהאתר שלכם הוצג בתוצאות החיפוש ( Impressions )
- כמות פעמים שהקליקו על קישור האתר שלכם ( Clicks )
- מיקום ממוצע של קישור האתר בתוצאות החיפוש ( Avg. Possision )
- ו-CTR או היחס בין כמות החשיפות לכמות ההקלקות
אני רוצה להצביע על הפער העצום בין ה-CTR של שני ביטויי המפתח: גוגל אנליטיקס וגוגל אנליטיקס בעברית.
מה בגלל שביטויי מפתח “גוגל אנליטיקס בעברית” נמצא במקום הראשון הוא מקבל 33% הקלקות והביטוי “גוגל אנליטיקס” נמצא רק במקום 4 אז הוא מקבל רק 1.25%…?!
מה אז זה באמת נכון ויש פער עצום בין מקום 1 למקום 4 או 5 בתוצאות החיפוש?
אני חושב שהתשובות לשאלות האלה לא כל כך חד משמעיות.
אני בטוח שיש הבדל משמעותי בין כמות ההקלקות או ה-CTR בין מקומות הראשונים בתוצאות גוגל, אבל יש כאן עוד נתון חשוב שכדאי לקחת בחשבון.
“גוגל אנליטיקס” הוא ביטוי גנרי של גוגל אנליטיקס. וזה אומר שרוב המוחלט של הגולשים שמקלידים את הביטוי הזה לא מחפשים אף אחד אלא את גוגל אנליטיקס. וכנראה שזו הסיבה למה הוא נמצא במקום הראשון בביטוי זה ולא אף אחד אחר. כלומר, מה שאני אומר הוא תעשו את מחקר ביטויי המפתח שלכם כמו שצריך, תבינו מה הצורך של הגולש שהקליד את ביטויי המפתח המסוים ותכנסו לדוח ה-Queries לראות אם עשיתם עבודה טובה או שהביטויים שבחרתם לא עובדים בשבילכם…