נשמע דמיוני? בכלל לא. ClickTale היא תוכנה סטטיסטית המאפשרת לכם להקליט את מסך הגולש בזמן שהוא גולש באתר שלכם. והאמת, הרבה יותר מזה. ClickTale הוא אחד הכלים המתקדמים להבנת פעילות הגולשים באתר או בדף נחיתה וזאת על מנת לשפר את ביצועי האתר באופן משמעותי.
הפוסט הזה הוא הפוסט הראשון בסדרת פוסטים בקטגוריה החדשה שפתחתי – כלים ותוכנות ניתוח אתרים. וכפי שזה משתמע מהשם של הקטגוריה מה שאפרסם שם זה סקירות על תוכנות ניתוח אתרים שונות ומעניינות.
והתוכנה הראשונה ברשימה היא ClickTale
למה אני כל כך מתלהב מממנה? כי:
- ClickTale מקליטה את מסך הגולש בזמן שהוא גולש באתר ובכך מאפשרת לנו כבעלי האתר לראות בפועל מה הגולש עושה באתר, ולא רק לנחש. למשל: אם יש לנו דף מכירה או הרשמה באתר, נוכל לצפות את האופן בו הגולש ממלא את השדות, נוכל לראות מתי ולמה הגולש נוטש את דף ההרשמה, איזה שדות הוא מפספס וכ”ו…
- התוכנה מקליטה את תנועות העכבר של הגולשים ונותנת לנו דוח וויזואלי של האיזורים בהם העכבר מטייל. בשילוב עם דו”ח תשומת הלב נוכל להחליט היכן למקם את כפתורי הפעולה באתר, נוכל לראות אם הגולש שם אליהם לב או אולי מפספס אותם. מאוד יעיל בדפי נחיתה.
- התוכנה מחשבת את זמני הצפייה בכל חלקי הדף ונותנת לנו דו”ח ויזואלי של רמות תשומת הלב בהם זוכה כל חלק וחלק בדפי האתר. זה יעזור לנו מאוד בהחלטות כגון: איפה למקם את הפרסום באתר? איפה למקם פריטים חשובים יותר, אליהם אנחנו רוצים לחשוף את הגולש.
- דוח ויזואלי של ביצוע פעולות בתעלת היעד ( Goal Funnel ). אחד המודולים המדליקים והיחודיים של הכלי הזה. פשוט מאיר לכם בדיוק איפה בתהליך הרכישה או ההרשמה יש לכם בעיה ומה כדאי לשפר. שלבו את זה יחד עם המודולים הקודמים ואת העובדה שיש לכם אפשרות לצפות בהקלטה מדויקת של פעולות הגולש לפי כל שלב בתהליך הרכישה וקיבלתם כלי עוצמתי לשיפור אחוזי ההמרה שלכם.
כך זה נראה:
דו”ח ויזואלי של תנועות העכבר
- אני לא יודע מה אתם מוצאים שם למעלה, אבל אני מסיק שרוב הגולשים שלי קוראים את הכותרת של בלוג 🙂
דו”ח ויזואלי של רמות תשומת הלב בדף
- כולכם באופן בולט נתקעים בחלק העליון של הדף, והאמת שזה טבעי.
דוח ויזואלי של פעולות הגולש ( מילוי טופס )
- שימו לב שהתוכנה אוטומטית מזהה שבדף זה ישנם שני טפסים, האחד הוא תיבת החיפוש והשני הוא הרשמה לעידכונים במייל.
- התוכנה גם מזהה את השדות שיש למלא ואת הכפתור הלחיץ ( בתוך העיגול האדום )
התוכנה היא כמעט חינמית, וב”כמעט” אני מתכוון שיש לה מסלול חינם המאפשר מעקב אחר אתר 1, מגביל את הצפייה של ההקלטה לשני דפים ראשונים בלבד, מציג את איזורי תשומת הלב וההקלקות רק לדף הנצפה ביותר ועוד מספר הגבלות בהקלטה וניהול.
ממליץ בחום לכל אתר בישראל להשתמש ב-ClickTale. ממליץ ברמת מחייב את כל החנויות האינטרנטיות להשתמש בתוכנה במסלול המשולם, שעולה בסביבות 100$ לחודש. ואם זה נשמע לכם הרבה תרכשו את התוכנה לחודשיים לפחות, תבצעו בדיקות ומדידות ואני בטוח שמהר מאוד תרוויחו הרבה יותר מזה.
לפרטים נוספים אפשר לבקר באתר של ClickTale
לסיכום:
ClickTale הוא כלי עוצמתי לשיפור האינטרקציה של הגולש עם האתר שלכם ושיפור אחוזי ההמרה של הגולשים שלכם. תהנו, השתמשו בה בחוכמה.