אם הייתם רגילים למשוך המרות מתוך האנליטיקס לגוגל אדס, שימו לב:
באנליטיקס 4 זה עלול לגרום לאי דיוק בנתונים המופיעים באנליטיקס ואף לפגוע בבצועי הקמפיינים בגוגל!
מה? למה? איך?
אחת הסיבות, ככל הנראה, למעבר הכפוי לאנליטיקס 4 והפסקת הפעילות של אנליטיקס יוניברסל היא חוקי הפרטיות, ה- GDPR.
אופן איסוף הנתונים של אנליטיקס יוניברסל היווה הפרה של החוקים האלה וגוגל כבר קיבלו מספר תביעות בנושא ולכן, אנליטיקס 4 עובד קצת אחרת ואמור לפתור את העניין הזה.
איך זה קשור לגוגל אדס?
באנליטיקס 4 יש כפתור בהגדרות שנקרא Google Signals. הפעלה של הכפתור הזה מאפשר לגוגל אנליטיקס להעביר ולקבל מידע מפלטפורמות אחרות של גוגל.
רק שהדבר נוגד את חוקי הפרטיות! אז מה עושים?
עם הפעלת הכפתור הזה, מופעל גם פיצ’ר נוסף: Threshold.
הפיצ’ר הזה בעצם מסנן חלק מהמידע שמגיע לאנליטיקס וגורם לנתונים שלנו להיות לא מדויקים.
ברגע שאין לנו נתונים מדויקים על המרות, אותו אי הדיוק מגיע גם לגוגל אדס והבלאגן ממשיך…
הפתרון
לכן, הדרך הטובה יותר היא לדאוג לדיווח ישיר מתוך האתר אל גוגל אדס. אפשר לעשות זאת באמצעות תג מנג’ר או לשתול את הפיקסל באופן ידני.
אנחנו כמובן ממליצים להשתמש תג מנג’ר על מנת לנהל במקום אחד את כל התגים ולעבוד בצורה מסודרת ומבוקרת.
אם אתם רוצים ללמוד איך עושים את הדיווח הזה וגם הטמעת מעקב לאתרי לידים ואתרי איקומרס באמצעות תג מנג’ר, כדאי לבדוק את הסדנא שלנו GTM+GA4 שבה אנחנו מלמדים בדיוק את הדברים האלה.