כן, זה אפשרי להגדיל את רווחיות הפרסום והשיווק באינטרנט בעשרות ואפילו מאות אחוזים תוך זמן קצר, גם אם כבר ניסית הכל ולא קיבלת את התוצאות שרצית
אתה כל הזמן נדרש להשקיע כסף ומאמץ בשיווק ופרסום העסק באינטרנט, אבל האם זה משתלם לך? האם הכסף והזמן מנוצלים היטב?
רוב הסיכויים שאין לך דרך טובה ואמינה לבדוק את זה.
האם בכלל אפשר לשפר את התוצאות והרווחיות בתחום הספציפי שלך? או אולי הגעת לתקרת זכוכית?
אני בטוח שכבר ניסית לא מעט שיטות וערוצים וגם החלפת כמה אנשי מקצוע, האם זה שינה את התמונה?
אולי אמרו לך שצריך להשקיע יותר כסף כדי לראות שינוי משמעותי בתוצאות, אבל להם קל להגיד – זה לא הכסף שלהם שמתבזבז!
כל אחד אומר משהו אחר, מבטיח הרבה אבל לא מתחייב לשום דבר.
לקוח אחד שלי תיאר את זה ככה:
״אני מוכן להשקיע 200,000 דולר בסחורה, אבל כשאני צריך להשקיע אפילו 1000 ש״ח בפרסום באינטרנט רועדות לי הביצים כי אין לי מושג מה זה יתן"
בנוסף, אתה נאלץ כל הזמן להתעסק בזה – להיות בקשר עם אנשי המקצוע, לבדוק מה קורה, מה נעשה ומה לא.. ואתה מרגיש שאין לך לא זמן ולא כוח לזה. יש לך מספיק מה לעשות!
החדשות הטובות הן שלא צריך למצוא את המפרסם הגאון או את ערוץ הפרסום המושלם כדי להגיע לתוצאות שאתה באמת רוצה.
מה כן צריך?
מנגנונים טובים שמאפשרים שיפור עקבי ומחושב, שליטה ברווחיות ויכולת ניהול.
סביר להניח שיש לך כבר מנגנונים שעובדים בעסק בתחום הייצור, מלאי, שירות והנהלת חשבונות. בלעדיהם הארגון לא יכול היה להתקיים.
אבל כשזה נוגע למנגנונים שקשורים לדיגיטל, שיווק ופרסום – רוב הארגונים, אפילו הגדולים ביותר, תנהלים בצורה מפוזרת ולא מבוקרת.
בתור מנהל השיווק או בעל העסק אתה רוצה לראות תוצאות, אתה לא רוצה שיספרו לך סיפורים.
אבל אם אתה מצפה מאיש או אנשי המקצוע להביא לך תוצאות בלי שיש לך יכולת שליטה ובקרה על מה שנעשה – אתה צפוי לאכזבה.
בעבר הייתי מתמקד בעיקר במנגנון המדידה, אבל מנסיון עבודה עם עשרות ארגונים וחנויות ראיתי שזה לא מספיק.
אם אין מספר מנגנונים בסיסיים, גם אם יש לך לוחות ודוחות מדהימים בגוגל אנליטיקס, יהיה קשה להפוך אותם לשיפור רציף ולתוצאות.
לעומת זאת, כאשר בנינו ושיפרנו את כל המנגנונים הנוגעים בשיווק ופרסום אונליין, אלה התוצאות שהתקבלו:
חסכון של 60% במחיר גיוס לקוח חדש
מדובר בעסק שמקבל פניות דרך האינטרנט וסוגר עסקאות באמצעות הטלפון. ללקוח לא היתה מדידה מסודרת אבל היתה לו הרגשה שההשקעה שלו בפרסום בגוגל ופייסבוק לא ממש יעילה ומשתלמת.
על פניו, הפרסום שלו תפקד בסדר. המפרסמים דיווחו על כך שהקמפיינים פועלים ויוצרים הרבה פניות במחיר סביר. אבל כשהתחלנו לחפור קצת יותר לעומק, ראינו תמונה אחרת:
התברר שלמרות שהפרסום בפייסבוק אכן ייצר הרבה פניות, מעט מאוד מהן נסגרו לעסקאות. בסופו של דבר, בעל העסק שילם כ-600 ש”ח (!) על כל לקוח חדש שערוץ הפרסום הזה הביא לו.
בעזרת המידע הזה ידענו איפה לשפר ולחסוך ולאחר תקופה של 4 חודשים, עלות גיוס לקוח חדש ירדה ל- 48.69 ש”ח בלבד!
חסכון של 50% בפרסום, עלייה של 6% בהכנסות
בגרף רואים את הקו התכלת שמייצג הכנסות וקן הכחול שמייצג את הוצאות הפרסום. התחלנו עם 6900 ש״ח הוצאות ו-85000 הכנסות ולאחר 5 שבועות ההוצאות ירדו ל-3500 והכנסות כמעט 89000.
מה שאומר חסכון של 14,000 שקל בחודש, כל חודש!
המנגנונים הדרושים לקבלת שיפור משמעותי:
בקרה וניהול
המנגנון שיעזור לך לראות ולהבין מהר אם כל פעילות יעילה ומשתלמת או לא.
נשתמש כמובן בגוגל אנליטיקס ודטא סטודיו כדי לאסוף, למדוד ולהסתכל על הנתונים וגם בכלים נוספים על פי הצורך.
אני לא זז ולא יוצר קמפיינים חדשים או שינויים באתר כל עוד אין דרך למדוד את האפקטיביות של השינויים.
מחקר
בדרך כלל, בדרך אל שיפור המרות ורווחיות יעלו מספר שאלות. כדי לענות על שאלות אלה יש צורך במחקר. נציג סקרים או שאלונים בכל מיני שלבים בתהליך הגלישה, נשתמש בכלים שמקליטים תהליכי גלישה ואינטראקציה עם האתר כדי להבין טוב יותר את הלקוחות שלך.
שיווק ויצירת תוכן
מנגנון שמסדיר את יצירת התוכן לכל הפלטפורמות והפורמטים. המטרה היא שכל התוכן שהארגון או המותג של מייצר ישרת מטרה ברורה ויעבוד יחד להשגת מטרה זו. במסגרת המנגנון הזה בונים אסטרטגיית תוכן ומסרים שיש להעביר ללקוחות על מנת להעביר אותם בתהליך משלב ההיכרות עם המותג ועד שלב הרכישה.
פרסום
המנגנון האחראי על אופטימיזציה בכל הערוצים בהם פועלים קמפיינים ממומנים: פייסבוק, גוגל, טאבולה, שיתופי פעולה, רכישת מדיה.
זהו המנגנון שמאפשר חסכון ועלייה משמעותית ברווחיות באופן כמעט מיידי.
תשתיות ופיתוח
מנגנון שאחראי על פעילות תקינה של האתר שלך והמערכות הקשורות כמו CRM, מערכת ניהול מלאי, הזמנות ועוד.
אוטומציה
כאשר נזהה בעזרת מנגנון המדידה תהליכים שעובדים, נרצה לעשות את הצעד הבא ולהפוך אותם לאוטומטיים.
אחד התהליכים הראשונים לאוטומציה הוא בניית מועדון או סדרות מסרים למתעניינים: סדרת מסרים לנוטש סל, מסרים לגולשים שצפו במוצרים, שימוש בבוטים ועוד.
את כל המנגנונים האלה אני בונה ו/או משפר יחד איתך והצוות שלך (כולל ספקים) במסגרת השירות ביזנס בוסט.
ביזנס בוסט
פרויקט ממוקד לניטור, מינוף ושיפור הרווחיות של הפרסום והשיווק באינטרנט
איך זה עובד?
ביזנס בוסט הוא תהליך שבו אנחנו מקימים ומשפרים מנגנונים בשיווק הדיגיטלי. זה כולל יצירת הכלים הנדרשים לניהול, הדרכות, מענה לשאלות ותמיכה. כל מה שצריך כדי שהמנגנון החדש או המשופר יתחיל לעבוד.
לפני הכל נעשה הערכת מצב מנגנוני השיווק ונתאים את תוכנית הפעולה לעסק או לארגון. מאוד חשוב לי לתאם ציפיות לפני שיוצאים לתהליך כזה כדי שיהיה כמה שיותר ברור מה אנחנו ריאלית הולכים להספיק בתקופת העבודה המשותפת.
שלב ראשון:
בחודשיים הראשונים נתחיל מהקמת מנגנוני בקרה ומחקר.
על מנת שנוכל למדוד תרומה של כל פעילות, אטמיע את הקוד הדרוש למעקב, אעשה את ההגדרות המתאימות בגוגל אנליטיקס וכלים נוספים ואבנה לוחות בקרה ודוחות. ובמקביל נתחיל לאסוף מידע נוסף על ידי מחקרים.
שלב שני:
בשלב הבא, נתחיל ליישם את המסקנות וההבנות שלנו במנגנון הפרסום ומנגנון יצירת התוכן. תלוי בעסק או בארגון ובצרכים הספציפיים שלו. לארגונים שמשקיעים בפרסום ממומן 10K בחודש ויותר אמליץ להתחיל מפרסום. בדרך כלל שיפור המנגנון הזה חוסך אלפי ועשרות אלפי שקלים בחודש. כסף שאפשר להשקיע במשהו אחר ויותר יעיל.
שלב שלישי:
בשלב השלישי נוכל להתחיל לעבוד על אוטומציות ולהפוך תהליכים שעובדים והוכיחו את עצמם לאוטומטיים. וגם להשקיע בערוצי שיווק ופרסום חדשים ולבחון את יעילותם.
כל זה בליווי אישי שלי. שיחות שבועיות ותמיכה ומענה לכל שאלה או בעיה שיעלו.
לו”ז: הפרויקט מתבצע במשך 6-12 חודשים
אורך התהליך תלוי במספר גורמים: מצב המנגנונים הקיים של הארגון, המטרות, אנשי הצוות המשתתפים בתהליך והיקף העסק.
במסגרת השירות תקבל:
- נתונים אמינים באנליטיקס ומערכות אחרות וריכוז של הנתונים מכל הפלטפורמות (גוגל, פייסבוק וכו') במקום אחד כדי שתוכל לראות הכל בקלות ולסמוך על המספרים שאתה רואה
- הטמעה של שיטה ייחודית לניהול קמפיינים שמאפשרת לעשות אופטימיזציה ולהגדיל את רווחיות הפרסום פי 2 ויותר
- מיצוי הפוטנציאל המרבי של ערוצי הפרסום והשיווק בעזרת כלים ושיטות שאני מטמיע בעסק
- ניהול תקשורת עם ספקים וכל המעורבים בתהליך, מענה לשאלות, הכוונה - הכל כדי לגרום לשינויים הדרשוים להתבצע מהר וביעילות
- שקיפות - לוחות ניהול ומעקב שמאפשרים לך לראות ולבחון את התוצאות של הפעולות שנעשות, היעילות והרווחיות שלהן
- הדרכות והסבר על שימוש בכלים והמערכות, כדי שתוכל להיות בתמונה ולהבין כמה יעיל כל קמפיין / מהלך שלך. לוחות הניהול והכלים שיוטמעו ישארו אצלך וימשיכו לשרת אותך גם לאחר סיום ההתקשרות בינינו
- שיחה שבועית - עדכון וסקירה של הנעשה וההתקדמות
חשוב לי להדגיש שאני לא מציע לך לבנות אתר חדש או להחליף את אנשי המקצוע שאתה עובד איתם. אני גם לא מציע איזשהו קסם או שיטה חדשנית שתיתן לך תוצאה מדהימה כאשר לך אין מושג מה אני עושה ואתה צריך פשוט לסמוך עלי ולקוות שזה יעבוד.
אחת המטרות שלי בשירות הזה ובכלל היא להפוך אותך, בעל העסק או מנהל השיווק לחכם יותר, לאפשר לך לקבל החלטות מושכלות ולהבין איך כל מהלך משפיע על התוצאות.
לדעתי זה הכרחי כדי לקדם את העסק והגיע לתוצאות ממשיות.
אתה נשאר כל הזמן בתמונה ובעזרת לוחות הבקרה שאבנה תוכל לראות בקלות מה נעשה ואיפה אתה עומד.
אני עוזר לך לחבר את כל הקצוות, כדי שכל המנגנונים ואנשי הצוות שלך יוכלו לעבוד יחד בסנכרון ולהגיע כמה שיותר מהר למטרה שהצבנו.
אבל אל תדאג, זה לא יוסיף לך עבודה – להיפך, זה יוריד ממך הרבה כאב ראש.
וכדי לוודא שזה אכן קורה, במהלך הפרויקט אני מתקשר מול כל הספקים השונים, מראה ומסביר להם את שיטת העבודה והאסטרטגיה, מה בדיוק השינויים והשיפורים שצריך לעשות (ולמה) כדי להביא לך את התוצאות הרצויות, ומוריד ממך את הכאב ראש של הפינג פונג, שאלות, אי הבנות והתלבטויות.
בהמשך, כאשר המנגנונים כבר מוטמעים בעסק, כאשר אתה יודע איך לעקוב אחרי הפעילות ואנשי הצוות מכירים ומבינים את שיטת העבודה, הכל עובד חלק יותר עם פחות התעסקות שלך אבל עם הרבה יותר שליטה וודאות.
אם אתה רוצה להבין טוב יותר איך תהליך כזה יכול להתבצע בארגון שלך והאם הוא מתאים לך,
לחץ על “קבל הצעה”, מלא פרטים ואצור איתך קשר בהקדם:
מי אני ולמה אני יכול לעזור לך?
אני נתן, נעים מאוד
במהלך 9 השנים האחרונות אני מספק לחברות ועסקים בגדלים שונים שירותי ווב אנליטיקס ובמילים פשוטות - עוזר להם לשלוט ולנהל באופן יעיל ורווחי את הפעילות השיווקית שלהם באינטרנט.
בעזרת הכלים והשיטות שפיתחתי במהלך השנים הצלחתי להגיע לתוצאות מרשימות: חסכון של 60% בהוצאות הפרסום, עלייה של 30% במכירות אונליין תוך חודשיים בלבד, הורדה של עלות גיוס לקוח מ- 196 ש"ח ל- 48 ש"ח.
הנה כמה מהלקוחות שעבדתי איתם:
לקוחות מספרים:
מדובר על עלייה של כ- 32% ב- ROI וכ- 21% באחוז ההמרה מהקמפיינים."
כמה זה עולה?
המחיר של השירות “ביזנס בוסט” משתנה בהתאם להיקף הפעילות בדיגיטל וצרכים מיוחדים של כל עסק.
כדי שאוכל לתת לך את ההצעה הכי מדויקת עבור העסק שלך, מלא את הפרטים בטופס, ענה על שאלון קצר ואחזור אליך בהקדם עם הצעה מותאמת עבורך:
תשובות לשאלות נפוצות
כמה זמן זה לוקח?
משך הפרויקט הוא בדרך כלל, בין 6 ל-12 חודשים. הלו"ז יכול להשתנות בעקבות דרישות ותנאים מיוחדים או בגלל עיכובים מצד הלקוח.
אם יש לי חנות באתר מסחר כמו אמזון ואטסי - האם השירות הזה מתאים לי?
רוב אתרי המסחר מגבילים את הדיווח למערכות חיצוניות כמו גוגל אנליטיקס ולכן לא ניתן לבצע חלק מההגדרות והחיבורים הדרושים. בכל מקרה, אתה מוזמן להשאיר פרטים ולהתייעץ לגבי כל מקרה ספציפי.
אני עדיין סקפטי! איך מה שאתה מציע שונה מכל מה שעשיתי עד עכשיו?
אני מבין אותך. הרבה בעלי עסקים מרגישים ככה אחרי שניסו כל מיני דברים, מומחים ושיטות ושום דבר לא באמת עבד. יש כמה הבדלים בין מה שאני עושה לבין ספקים אחרים:
1. אני עובד בהתאם לנתונים אמיתיים (ובדוקים) של העסק שלך. אני לא מנחש ולא מסתמך על תוצאות של מישהו אחר.
2. אני מסתכל על השורה התחתונה - ההכנסות והרווחים ולא על לייקים, קליקים או פניות. כל שיפור שאני אציע לעשות, מטרתו תהיה להגדיל את הרווח שלך. כלומר, להשקיע פחות כסף ולהכניס יותר.
3. שקיפות. אני לא מציע לעשות איזשהו קסם שאמור להביא תוצאות מטורפות, כאשר לך אין מושג מה אני עושה ואתה רק יכול לקוות שזה יעבוד. בעזרת לוחות הניהול שאבנה לך אתה תוכל להיות בשליטה ולראות בקלות איך כל פעולה משפיעה על התוצאות. אתה לא תהיה תלוי בי כדי להשתמש ולהפיק תועלת מהכלים האלה.
4. אני מקים מנגנונים שישרתו אותך לאורך זמן ויעזרו לך להמשיך ולעבוד בהצלחה עם ספקים ואנשי מקצוע שונים בהמשך.
ואם אתה עדיין סקפטי ולא בטוח שזה יכול להועיל לארגון שלך, אני מזמין אותך ליצור קשר (לחיצה על כפתור "קבל הצעה מתאימה לעסק שלך") ונדבר.