מקום מאוד נחמד, אוכל טוב, אווירה של יזמים והתוכן כרגיל קצת חלש. זהו הסיכום היבש של הכנס הארחון של גוגל שהתרחש באולם אבניו בקרית שדה התעופה. אבל מה באמת התרחש שם?
אז מה היה לנו בכנס?
הכנס נפתח בהרצאה מאוד מבטיחה על גוגל ולאן פני השוק הפרסום באינטרנט מועדות. גוגל מציעים לנו מספר כיוונים להתפתחות העסק באינטרנט. למשל ( Innovation ) חידוש או התחדשות – הכוונה היא שגוגל מחפשת להביא חידוש או התחדשות בכל תחומי האינטרנט ושמה את ההתחדשות כחלק מהחזון שלה.
ואכן ההתחדשות הורגשה כמעט בכל דבר, החל בשם החדש ל”תוכנית השגרירים של גוגל” שהפך ל” google engage”. וזה די מתבקש כי אם רק כ-20% מהתכנים בכנס מדברים על גוגל אדוורדס, כנראה שמשהו השתנה..
ולאן כל זה מוביל?
שמענו דיבורים על פרסום חכם. גוגל מציגה לנו מספר דוגמאות למה היא מתכוונת. אחד מהם זהו סרטון של מצלמות חכמות שמזהות את פני האדם ומציגות לו את הפרסום הרלוונטי לו. הפרסום מוצג לפי כל מיני נתונים בסיסיים כמו גיל, מין וכ”ו. בהחלט נראה מדע בדיוני שקרב ובא.
גוגל מציגים לנו מספר כלים חדשים גם בתחום האדוורדס וגם בתחומים אחרים. למשל:
מאתר השווקים הגלובלי – כלי שמתרגם את הפרסום שלך לכל שפה שתבחר ועוזר לך למצוא שווקים פוטנציאליים בכל העולם.
מייעל ההמרות – כלי חדש בתחום האדוורדס שאמור באופן אוטומטי או חצי אוטומטי, לפי בחירתכם, לזהות את המקורות היעילים ביותר לפרסום שלכם על פי ההמרות ולשנות את נתוני מסעות הפרסום על פי הניתוח הזה. נשמע טוב, השאלה היא רק כמה זה באמת עובד טוב.
אם זה לא אדוורדס, אז מה כן?
קיבלנו תצוגה מאוד בסיסית של ערוצי פרסום חדשים, כמו יוטיוב, טלפונים חכמים ( סמארטפונים ). כמובן שאף אחד לא מדבר על פייסבוק…
דווקא את ההרצאה על הטלפונים החכמים מאוד אהבתי. אולי לא שמתם לב אבל 47 מיליון אייפונים נמכרו בשנת 2010. תסתכלו סביבכם, כמה אנשים אתם מכירים שאין להם אייפון? זה מטורף.
הנה דוגמא לשימוש חדשני בערוץ של יוטיוב
http://www.youtube.com/user/tippexperience
תנו לסרטון להתנגן עד הסוף ואז תקלידו בתיבה הריקה איזה פועל שאתם רוצים. אפשר גם מילים גסות… ותצפו בסרטון 🙂
אבל הדבר היותר מעניין הוא דווקא – יותר מ30% מהתכנים היו מופנים לגוגל אנליטיקס. וואלה! אם זה לא מדד אז מה כן?
כך שאם עדיין לא התחלתם בפיתוח המחלקה הזאת בחברה שלכם, או אם אתם עדיין לא מציעים שירותי ניתוח אתרים ללקוחות שלכם, או שאתם פשוט לא משתמשים בזה – אתם באיחור!
מה אפשר לעשות?
אז קודם כל תתחילו להכיר את הכלי המצוין הזה, ולשם כך עמלתי וכתבתי את המדריך לגוגל אנליטיקס.
בכנס עצמו פגשתי מכר וותיק, יועץ עסקי מצוין. אם הוא ירצה הוא יזכיר את עצמו בתגובות. והוא דיבר על אפשרות לקבל הדרכות קצרות או ייעוץ לשימוש בגוגל אנליטיקס. כי לפעמים אתה מכיר את הכלי, אבל משהו מסוים לא מצליח לך – הוא אמר – ואתה מבזבז על זה שעות. אבל אם היה מישהו שפשוט יכול לעזור לך בזה ולייעץ, זה היה מצוין.
אז אני מרים את הכפפה ומציע שירותי ייעוץ והדרכות לחברות. אז פשוט תכנסו לדף השירות ותגלו מה אפשר לעשות בשעת ייעוץ, ואל תהססו לפנות.
לסיכום:
- תחדשו ותתחדשו – מה אתם מציעים לגולשים שלכם שהוא מחדש? זה המפתח!
- תהיו חכמים – תמדדו את ההצלחה שלכם בכלים הסטטיסיים ( גוגל אנליטיקס למשל ) ופרסמו חכם!