הדד ליין (יולי 23) מתקרב בצעדי ענק וכל מי שעובד עם אנליטיקס מבין שאין ברירה אלא להכיר את הכלי החדש מבית היוצר של גוגל – GA4 או אנליטיקס 4.
במאמר הזה ריכזנו עבורכם מידע חשוב לגבי המעבר. אחת המטרות שלנו היא להנגיש את העבודה עם דטא בכלל ואנליטיקס בפרט ולכן תמצאו פה תכנים ממוקדים לפתרונות ספציפיים ולא הסברים כלליים על התוכנה.
נתחיל מהתחלה – איך תבדקו אם אנליטיקס 4 שלכם מוגדר ומקונפג כמו שצריך
אם הבדיקה העלתה שהנתונים החשובים מופיעים באנליטיקס 4 שלכם ושהחשבון שלכם מוגדר – אפשר להתקדם!
אם מצאתם תקלות כלשהן או שאתם לא יודעים איך ליישם את הדיווח מהאתר שלכם לאנליטיקס 4, מוזמנים להתייעץ איתנו (שיחה ראשונה עלינו) כאן.
או בקבוצת הפייסבוק שלנו.
אין לכם זמן?
אנחנו יודעים שיש לכם עוד הרבה דברים על הראש חוץ מאשר ללמוד אנליטיקס 4.
הורידו חינם את המדריך שלנו:
“לעבור לאנליטיקס 4 בשעה”
מה עם כל הנתונים שצברתם באנליטיקס יוניברסל?
חשוב לדעת שזה לא רק עדכון גרסה של אנליטיקס ומעבר לממשק חדש.
זוהי בעצם תוכנה אחרת והכי חשוב – מסד נתונים חדש. המשמעות היא שהנתונים שצברתם באנליטיקס הקודם (יוניברסל) לא עוברים לחשבון החדש שתפתחו באנליטיקס 4.
גם אם בחלק מההודעות של גוגל לגבי המעבר נדמה שהם מעבירים את הנתונים שלכם – זה לא המצב.
אם חשוב לכם לשמור על ההיסטוריה של הנתונים שלכם, תצטרכו לדאוג לזה בעצמכם.
הנה כמה אפשרויות לעשות זאת:
איך לדווח הגעה לדף תודה כהמרה?
אחת השאלות הנפוצות שנתקלו בה מי שהתחיל לעבוד עם אנליטיקס 4 היא שאי אפשר להגדיר “יעד” שנקרא באנליטיקס 4 “המרה” על בסיס כתובת דף התודה אליו מגיע הגולש לאחר מילוי טופס או ביצוע פעולה כלשהי באתר.
הסיבה לכך היא המבנה השונה של מסד הנתונים באנליטיקס 4 שמבוסס על אירועים (איוונטים) ולא על סשנים. לכן, גם צפייה בדפים מסוים (כמו דף תודה) נחשבת כאירוע שאותו צריך לדווח על מנת שהוא יופיע באנליטיקס 4 ונוכל להגדיר אותו בתור המרה.
הנה הדרכה קצרה איך עושים את זה:
לאן נעלם דוח סורס / מדיום?
עוד תעלומה שנתקלו בה משתמשים חדשים באנליטיקס 4 היא לאן נעלם הדוח השימושי והמוכר ביותר באנליטיקס הקודם (יוניברסל) שהוא דוח מקורות תנועה לאתר (Source/Medium).
הוא לא נעלם, הוא פשוט שינה קצת צורה ועל מנת לראות אותו באופן שהייתם רגילים אליו צריך לעשות כמה התאמות:
יש כמובן עוד הרבה מה ללמוד על האנליטיקס החדש והאמת היא שלגוגל יש עוד הרבה עבודה על הכלי הזה, עד שיהפוך למה שהם הציגו כאשר הכריזו על האנליטיקס החדש.
אנחנו עדיין רואים פיצ’רים חסרים, באגים ושינויים תכופים בממשק ובפונקציות השונות.
עם זאת, לא נראה שיש דחייה באופק. ככל הנראה זה קשור ל- GDPR, חוקי הפרטיות שהופכים את אנליטיקס יוניברסל לבלתי חוקי במדינות אירופה.
לכן, כדאי ללמוד ולהתיידד עם אנליטיקס 4 כמה שיותר מוקדם.
למי שאין זמן לחפור ביוטיוב ורוצה ללמוד בצורה מסודרת ומרוכזת להשתמש באופן יעיל באנליטיקס החדש וגם איך לתכנן אסטרטגיית מדידה כדי לקבל מסקנות מהנתונים ולשפר תוצאות ולא רק להסתכל על דוחות,
אנחנו מזמינים אתכם לסדנא שלנו “מתחילים לעבוד עם אנליטיקס 4”: