יש הרבה מאד דיבורים לאחרונה (נכון ליוני 2021) בעיקר בקהילת המפרסמים על ההודעה של אפל לחסום עוגיות צד ג’ ועוד אפשרויות מעקב כבר מהגרסה 14.5 של IOS.
האמת היא שאפל לא לבד. עוד ועוד חברות מודיעות שלא יתמכו בעוגיות צד ג’ מה שאומר שמפרסמים לא יוכלו לעקוב אחרי פעולות גולשים שמתבצעות במכשירי אייפון ולא יוכלו לעשות אופטימיזציה לפרסום. המגמה הזו קיימת כבר כמה שנים אבל אפל הנחיתה מכה שגרמה לכולם לשים לב.
אופטימיזציה לפי המרות, רימרקטינג, מעקב אחר נתוני גולשים
כל אלה (ועוד הרבה…) מתאפשרים היום בעיקר באמצעות ה”עוגיות”. אבל המגמה בשנים האחרונות של החברות הגדולות היא להגביל ולהפחית את השימוש בהן כדי לאבטח את פרטי הגולשים ואת העברת הנתונים.
לכן, ההודעה של אפל לא באמת מפתיעה.
עם זאת, היא גרמה להרבה מפרסמים ואנשי דיגיטל אחרים להבין שכבר אי אפשר להתעלם מהמגמה הזו וצריך למצוא פתרונות חלופיים.
אז מה אפשר לעשות? מה הפתרונות החלופיים האלה?
הכנתי לכם סרטון שבו אני מדבר על משמעות השינויים וההגבלות ואיך להיערך כדי שהפרסום שלכם ויכולות המעקב והאופטימיזציה של הפעילות הדיגיטלית לא ייפגעו:
שאלות ❓
אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלי הכל על גוגל אנליטיקס.