כשאתם חולים, אתם מודדים את החום. אתם לא תמדדו את הגובה שלכם. גם כשאתם עושים דיאטה, הנתון הראשון שתבדקו הוא המשקל. בהרבה מקרים בחיי היומיום מאוד ברור לנו איזה נתון צריך למדוד.
לעומת זאת בשיווק באינטרנט, הרבה בעלי עסקים מסתכלים על הנתונים הלא נכונים כדי לענות על שאלות שעולות אצלם וכתוצאה הם מבזבזים כסף, לפעמים הרבה כסף – על תוצאה שאפשר להשיג בחצי או אפילו בשליש מחיר.
נשמע מבטיח מדי?
הנה מקרה אמיתי של לקוח שאני עובד איתו בחצי שנה האחרונה:
מדובר בעסק שמקבל פניות דרך האינטרנט וסוגר עסקאות באמצעות הטלפון. ללקוח לא היתה מדידה מסודרת אבל היתה לו הרגשה שההשקעה שלו בפרסום בגוגל ופייסבוק לא ממש יעילה ומשתלמת.
הדבר הראשון שעשינו הוא לבדוק את הנתון החשוב באמת: כמה עולה לו רכישת לקוח חדש. ראינו שבחודש מאי לקוח חדש עלה לו 169.33 ש”ח. ב-70% גבוה יותר מהסכום המקסימלי שמשתלם לו להשקיע בלקוח חדש.
על פניו, הפרסום שלו תפקד בסדר. המפרסמים דיווחו על כך שהקמפיינים פועלים ויוצרים הרבה פניות במחיר סביר. אבל כשהתחלנו לחפור קצת יותר לעומק, ראינו תמונה אחרת:
התברר שלמרות שהפרסום בפייסבוק אכן ייצר הרבה פניות, מעט מאוד מהן נסגרו לעסקאות. בסופו של דבר, בעל העסק שילם כ-600 ש”ח (!) על כל לקוח חדש שערוץ הפרסום הזה הביא לו.
בעזרת המידע הזה ידענו איפה לשפר ולחסוך ולאחר תקופה של 4 חודשים, עלות רכישת לקוח חדש ירדה ל- 48.69 ש”ח בלבד!
עלות רכישת לקוח לפי חודשים:
כמות הזמנות לפי חודשים:
כפי שניתן לראות, לא נראה שכמות ההזמנות ירדה (אולי ממש טיפה) ואם ניקח בחשבון את עלות רכישת העסקאות האלה, נראה שבעל העסק מרוויח הרבה יותר.
כדי לקבל את המידע החשוב הזה, השתמשתי לא רק בגוגל אנליטיקס אלא בכלי נוסף שאיפשר לי לראות את הנתון החשוב באמת.
מה זה הכלי הסודי הזה?
הכלי הסודי שלי הוא Callbox. קולבוקס היא מערכת למעקב והקלטה של פניות טלפוניות.
בעזרת המערכת הזו וסט דיווחים ייחודי לגוגל אנליטיקס שיצרתי יחד עם המפתחים של המערכת, ניתן לעשות את החיבור בין פנייה והמקור שהביא את הפנייה לעסקאות והכנסות.
החיבור הזה מאפשר לי להבין מה מתוך הפעילות בדיגיטל אכן מביא תוצאות בפועל ומה לא. ובהמשך, להקטין את התקציב במקומות בהם הכסף מתבזבז ולהגדיל במקומות שבהם הוא נותן תוצאות. באופן כזה אני מצליח לחסוך לעסק עשרות אחוזים בהוצאות הפרסום בלי לפגוע ברווחים ואף להגדיל אותם.
[רוצים לראות את המערכת מבפנים ואת היכולות שלה? אני מזמין אתכם לקבוע שיחת הדגמה חינם]
יתרון נוסף של קולבוקס הוא בכך שהמערכת הזו יודעת להתממשק גם לטפסים באתר או דפי נחיתה וכתוצאה ניתן לקבל מידע עבור כל הפניות ולא רק אלה המגיעות לטלפון.
בצילום המסך אפשר לראות את הפניות שהגיעו דרך הטלפון והפניות שהגיעו דרך טפסים באתר:
הדבר הראשון שעושים זה לוודא שאכן יש לנו את הנתונים החשובים באמת ושהם נכונים. לצורך העניין אני מתקין את כל המעקב, ההגדרות ויוצר לוח מנהלים אחד שבו מתרכזים כל הנתונים ועליו כולם מסכימים – בעל העסק, הספקים השונים ובעלי תפקידים.
לאחר מכן מתחילים למשוך נתונים ממערכות הפרסום ויוצרים למנהלי הקמפיינים דוחות שכוללים גם את הנתון על עסקאות ולא רק על פניות. מכאן, אנחנו יכולים לעבוד יחד על שיפור קמפיינים על בסיס תוצאה סופית שהיא – סגירת עסקה.
רוצים לראות אם הכלי הזה יכול לעזור גם לכם?
כמעט לכל עסק שמקבל פניות באמצעות שיווק ופרסום באינטרנט אני ממליץ לעקוב אחר הפניות הטלפוניות ולקשר את הנתונים על הפרסום והפניות לנתונים של סגירת עסקה והכנסה.
בנוסף, למערכת Callbox יש עוד כמה פיצ’רים נחמדים שיעזרו לך בעסק או בארגון:
- הכנסה של מערכת כזאת תאפשר לכם ולספקי הפרסום שלכם לראות בדיוק כמה המאמצים שלהם יעילים ולשפר בהתאם,
- על ידי חיבור הפניות כהמרה במערכת פרסום, למפרסם תהיה אפשרות להתאים את הפרסום לקהל רלוונטי הרבה יותר ותיתן לך שיפור בתוצאות הפרסום,
- מערכת נוחה לניהול הפניות שיודעת להתקשר לרוב מערכות ה-CRM בכמה דקות
אני מזמין אתכם לקבוע שיחת הדגמה חינם על מערכת Callbox.