גוגל דואגת שלא ישעמם לנו, ומתחילת 2014 מוציאה עוד ועוד חידושים ועדכונים לגוגל אנליטיקס. אם אתם בקשרים הדוקים עם חשבון הגוגל אנליטיקס שלכם, כמונו, בוודאי כבר שמתם לב לשינויים האחרונים. הנה סיכום שלהם לכל מי שפספס ולכל מי שרוצה להבין יותר.
שינוי בממשק המשתמש
גוגל שינתה את ה-look & feel של האנליטיקס למראה נקי וחלק יותר, בגווני אפור ותכלת (והרבה פחות כתום) ועם אייקונים אחרים. יפה? נוח? עניין של טעם.
כפתור ה-Admin (למעבר למערכת האדמיניסטרציה) שינה מיקום ומראה, ועכשיו הוא חלק משורת התפריט וצמוד ל-Reporting ו-Customization, ולא בנפרד כמו בעבר.
בנוסף לכך, גוגל יצרה פס גלילה נפרד לתפריט (החלק השמאלי) ופס גלילה נפרד לאזור הנתונים (החלק הימני). בעבר פס הגלילה היה משותף לשני החלקים.
חידוש נוסף עבורי הוא האפשרות לעבור בין חשבונות גוגל שונים. אם יש לכם כמה חשבונות שבאמצעותם אתם משתמשים בגוגל אנליטיקס (אני, למשל, מנהלת את האנליטיקס של הבלוגים הפרטיים שלי בחשבון אחד, ואת האנליטיקס של לקוחות בחשבון אחר), תוכלו לעבור ביניהם בצורה פשוטה.
מי שמנהל את החשבון שלו לפי זמן ארצות הברית, יכול מעכשיו בהגדרה של חשבון חדש לבחור גם את ה-TimeZone המתאים לפי המדינה בה הוא נמצא.
מעקב אחרי קמפיינים ביו-טיוב
גוגל אנליטיקס מציעה דו”ח חדש בשם Video Campaigns המציג נתונים על קמפיינים של Adwords בסרטוני YouTube. הדו”ח החדש נמצא תחת Acquision > Adwords, ועל מנת לראות את הנתונים עליכם לחבר בין חשבון האנליטיקס שלכם לחשבון האדוורדס שלכם (הסבר מלא על כך ניתן למצוא בפוסט חיבור נתוני גוגל אדוורדס לגוגל אנליטיקס).
מעבר לנתונים כגון ביקורים, המרות, מסחר אלקטרוני, קליקים, ROI וכו’, ניתן גם לראות נתונים על משך הצפייה בוידאו עצמו. בקרוב נפרסם פוסט מעמיק שיוקדש כולו לדוחות האלה.
יוניברסל אנליטיקס יוצא מ-beta
אולי החדשות המרעישות ביותר הן שגוגל הוציאה את יוניברסל אנליטיקס משלב ה-beta. לפי גוגל, יוניברסל אנליטיקס תתמוך בכל הנתונים, הדו”חות והאפשרויות שהיו בגרסת ה-classic, כולל רימרקטינג וטאג מנג’ר. סקירה על התכונות והיתרונות של יוניברסל אנליטיקס ניתן לקרוא בפוסט יוניברסל אנליטיקס – הבייבי החדש של גוגל.
כבר תקופה מסוימת שברירת המחדל בהגדרת property חדש היא הגדרה כ-Universal ולא כ-classic, למרות שעדיין היה ניתן לבחור להקים את ה-property כ-classic. מעכשיו זה כבר לא אפשרי, וכל חשבון חדש מוקם כיוניברסל בלבד.
גוגל ממליצה לשדרג את כל החשבונות הקיימים מקלאסיק ליוניברסל, כאשר חשבונות שלא יבצעו את השדרוג יומרו אוטומטית ליוניברסל בעתיד (מתי? לא ידוע).
שימו לב שהקוד הבסיסי של יוניברסל וכן הקוד של הטמעות שונות (אירועים, pageviews) שונים מהקוד של ה-classic. האם הקודים הישנים המוטמעים כרגע באתרים קיימים ימשיכו לעבוד גם בעידן היוניברסל? התשובה עדיין לא ברורה. בכל אופן, כדאי להתחיל בשלב זה לתכנן את המעבר של החשבונות הקיימים שלכם מקלאסיק ליוניברסל ולחכות ולראות אלו הנחיות גוגל תוציא בנושא.
שינוי במונחים
אם התרגלנו עד עכשיו לדבר על ביקורים – Visits ועל מבקרים – Visitors, גוגל אנליטיקס משנה את השפה ומתחילה לדבר על Sessions ועל משתמשים – Users. המונחים החדשים תואמים לאפשרויות החדשות ביוניברסל אנליטיקס להתמקדות בפעילות של משתמש בין פלטפורמות ומכשירים שונים (דסקטופ, מובייל, טאבלט), כולל ה-feature החדש שקיים ביוניברסל אנליטיקס, ה- User ID.
אז נתוני הביקורים לא נעלמו – הם פשוט שינו שם.
שדרוג העבודה עם סגמנטים
פילוח הגולשים הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בעבודה עם אנליטיקס. ובהתאמה אפשר לראות כי השדרוג שנעשה בממשק הסגמנטים הופך את כל התהליך להרבה יותר קל, הממשק החדש הופך את ההתעסקות עם הפילוח לסוג של משחק.
בלחיצה על כפתור 100% All Sessions שנמצא בפינה השמאלית של הדוח נפתח חלון שמכיל את כל הסגמנטים. אלה שגוגל הכינו לכם ואלה שיצרתם בעבר.
בשביל לפלח את הנתונים יש לגרור את הסגמנט הנבחר לשורה העליונה (איפה שמופיע All session). וללחוץ על Save.
בשביל ליצור סגמנט חדש יש ללחוץ על כפתור New Segment ואז נפתח המסך הבא (בתמונה) שם תוכלו לבחור איך לסנן את הגולשים. ואם אתם רוצים לבנות סגמנט חדש כמו שאתם רגילים (בשיטה הישנה), תבחרו ב Advanced ואז Conditions ושם יפתח לכם החלון שאתם מכירים.
שינויים בתפריט הניווט
מאז העדכון הזה עברו כמה חודשים אבל בכל זאת אזכיר אותו כאן בקצרה. השמות החדשים של הקטגוריות בהן מסודרים הדוחות, מחלקים את הדוחות הסטנדרטיים ל3.
Acquisitions, Behavior , Conversion. מהניסיון שלי אחרי שמתרגלים לחלוקה הזאת זה יותר נוח לנווט ולהתמצא בדוחות. למרות שעדיין יש דוחות שכשצריך אותם, השד יודע איפה הם…