אתה כל הזמן מוציא יותר ויותר כסף על פרסום ומקבל פחות ופחות לידים. ביחס למה שהיית מוציא לפני כמה שנים, עלות כל ליד עלתה בעשרות ומאות אחוזים.
האם זה מחיר הגיוני לשלם? האם אלה המחירים היום ואין ברירה אחרת?
אחד הלקוחות שלי, לאחר שעשה חישוב מהיר הגיע למסקנה שכדי שפרסום ממומן יהיה משתלם, הוא צריך לקבל פי 4 יותר פניות באותו המחיר או להוזיל את עלות הפנייה פי 4!
כמובן שהיה לו קשה להאמין שנוכל להגיע לתוצאות כאלה. הרי הוא נעזר באנשי מקצוע טובים שעושים אופטימיזציה באופן קבוע.
אז איך זה באמת אפשרי? האם זה אומר שאנשי הפרסום עושים עבודה לא טובה? לא. פשוט הם רואים רק חלק מהתמונה.
כיוון שאני מסתכל על כלל הנתונים של העסק ולא רק על הפרסום הממומן בנפרד, אני מסוגל לראות אפשרויות שבדרך כלל, המפרסם שלכם לא רואה. לא בגלל שהוא לא מספיק מקצועי, אלא פשוט כי הוא, מתוקף תפקידו, מתמקד במשהו אחר.
שינוי ההסתכלות הזה מאפשר לי לחסוך בעשרות אחוזים בהוצאות הפרסום.
במקום להסתכל כמה עולה כל ליד ולנסות להוזיל את מחיר הליד, אני מסתכל על סך כל הפניות שהגיעו לעסק וכמה עסקאות נסגרו בפועל ומחשב את העלות ללקוח חדש.
בדרך כלל, מתברר שהעסק משלם הרבה יותר ממה ששווה לו לשלם (אבל הוא משלים עם זה כי הוא חושב שאין ברירה ואלה מחירי הפרסום היום והוא כבר ניסה המון דברים שלא עבדו). לכן, המטרה שלי תהיה להביא את המחיר הזה (לגיוס לקוח חדש) לסכום המקסימלי שמשתלם לכם לשלם עבור לקוח חדש.
למה סכום מקסימלי ולא פחות? כיוון שאם תשלמו הרבה פחות, זה אמנם ישאיר לכם יותר רווח, אבל זה גם אומר שאתם לא מנצלים את מקסימום הפוטנציאל של העסק לגדול.
איך אני עושה את זה?
אני בודק איזה מהקמפיינים והפעולות השיווקיות שלכם מביאים פניות שהופכות לעסקאות ואיזה לא, ואז מתחיל לצמצם הוצאות על הפעילות שלא מביאה לעסקאות.
מה שקורה כתוצאה מהתהליך הזה הוא ירידה בכמות הפניות ויחד עם זה עלייה בכמות העסקאות.
בעצם, העסק מרוויח 3 פעמים.
לדוגמא:
- במקום להוציא 22000 ש”ח על פרסום בחודש, הוא מוציא רק 9000 ש”ח
- צוות המכירות צריך לטפל ב-70 פניות במקום ב-100
- הפניות שמגיעות הן יותר רלוונטיות ולאנשי המכירות יש יותר זמן להקדיש לכל פנייה, כך שעכשיו, מתוך 70 הפניות, נסגרות 25 עסקאות, לעומת 20 עסקאות שנסגרו מ-100 פניות שהגיעו קודם.
אתה כבר מבין שהעסק חוסך הרבה מאוד כסף בתהליך כזה וגם מקבל תמורה גדולה יותר.