גוגל הבטיחו לנו שאנליטיקס 4 יהיה יותר פשוט וידידותי למשתמש הממוצע.
האם כך הדבר?
הדעות חלוקות.
בכל מקרה, מי שהיה רגיל להשתמש באופן קבוע באנליטיקס יוניברסל מתקשה להתסגל לגרסה החדשה, במיוחד בהתחלה.
הסיבה לכך היא לא רק ממשק חדש, אלא בעיקר הגיון שונה שכנראה נועד לפשט את הדברים עבור משתמשים פחות מנוסים.
אחד מהשינויים האלה הוא נושא ההמרות מול יעדים שהיינו רגילים אליהם באנליטיקס יוניברסל.
מצד אחד – יותר פשוט מזה, אין.
נכנסים לרשימת האירועים המדווחים ומסמנים בלחיצת כפתור את האירועים אותם נרצה להפוך להמרות:
ומצד שני…
ההגיון של אנליטיקס 4 הוא שלכל אתר יש המרה ראשית.
אתר סחר = ההמרה הראשית היא רכישות.
ברגע ש- Enhanced ecommerce מופעל, ההמרה הזו מופעלת באופן אוטומטי ואי אפשר לכבות אותה.
כמובן שאפשר לסמן פעולות נוספות כהמרות אבל…
ברגע שתתחילו להסתכל בדוחות, אתם תגלו שאי אפשר לראות מהו אחוז ההמרה עבור כל המרה בנפרד. אלא רק עבור כל ההמרות יחד.
מוזר, נכון?
אז איך נבדוק מה היה אחוז ההמרה לפעולה כמו הרשמה לרשימת תפוצה, אם זו לא ההמרה הראשית והיחידה שהגדרנו?
או. זו הנקודה שבה זה הפוך להיות טיפה יותר מורכב.
בסרטון הבא נתן מסביר איך נכון למדוד גם את ההמרות ה”משניות” ולעקוב אחריהן בדוחות:
רוצים להתייעץ?
צריכים עזרה במעבר לאנליטיקס 4 וכל ההגדרות הנדרשות?
רוצים לנצל טוב יותר את הדטא שלכם כדי לקבל תובנות ולשפר תוצאות?
זה בדיוק מה שאנחנו עושים 🙂
בואו נדבר!
השאירו פרטים ונקבע שיחת היכרות
יש לכם שאלות לגבי הסרטון הזה או מעבר לאנליטיקס 4 בכלל?