זה נכון שמספר הפניות נמוך, אבל אתה לא יודע כמה טלפונים הפרסום מביא בנוסף לטפסים! וחוץ מזה, יש גולשים שמגיעים בהמשך מערוצים אחרים…
לא פעם הייתי עד לוויכוחים בין לקוח לבין מנהל קמפיינים לגבי התועלת שהפרסום נותן.
עד לפני זמן קצר לא היתה דרך לקשר באופן חד משמעי בין חלק גדול מהפניות והעסקאות שהלקוח קיבל לבין מסעות הפרסום שהופעלו עבורו, כך שנותר רק לנחש ו.. להתווכח.
מערכות מעקב אחר הטלפונים איפשרו לעשות את הקישור הזה ולמדוד את התוצאות שהפרסום מביא ללקוחות.
אז אם אתם עוסקים בניהול מסעות פרסום אונליין ועדיין לא מודדים גם את הפניות הטלפוניות שאתם מייצרים ללקוחות שלכם – הם לא מודעים לתוצאות שאתם מייצרים.
זו הסיבה הראשונה להשתמש במערכת מעקב אחר טלפונים.
היכולת הזו לעקוב אחרי פניות טלפוניות נותנת למפרסמים עוד יתרון: אם תוכנת הפרסום שלכם תוכל ״לראות״ גם את שיחות הטלפון כהמרות, תוכלו להגיע לקהל מדויק יותר שיצור עוד יותר פניות.
עד כאן, לא גיליתי לכם את אמריקה והרבה מפרסמים אכן משתמשים בכלים שמאפשרים ״לרשום״ גם את שיחות הטלפון ולקשר אותן למערכת הפרסום.
אבל יש חלק נוסף שרוב המפרסמים מפספסים והוא זה שמאפשר באמת להכפיל את התוצאות.
החלק הזה הוא קישור העסקה, ולא רק הפנייה, למערכת הפרסום.
בסופו של דבר, הפנייה היא רק ״חצי המרה״. ההמרה האמיתית היא סגירת העסקה. ואם יודעים לבדוק מאיזה ערוצי פרסום ואפילו מאילו מודעות הגיעו פניות שבסוף נסגרו כעסקאות – היכולות שלכם פתאום מקבלות מינוף גדול מאוד.
איך זה עובד או מהם מספרים וירטואליים?
כדי להפעיל את המעקב אחר פניות טלפוניות צריך לפחות מספר ווירטואלי אחד. אתם תצטרכו ממשק לניהול המספרים האלה. את הממשק הזה מספקות מספר חברות בשוק הישראלי.
כאשר הגולש יגיע לדף הנחיתה או דף כלשהו באתר בו נמצא מספר הטלפון ליצירת קשר, יוצג לגולש מספר טלפון מיוחד שמקושר לגולש זה. את שיחת הטלפון שיעשה הגולש יקבל שרת (מחשב). הוא ירשום, ידווח ויעשה כל מיני תהליכים וגם יעביר את השיחה לבעל העסק. כך יודעים לזהות איזה גולש ביצע את השיחה.
תוכנות שונות ישתמשו בטכנולוגיה והיגיון שונים כדי לקבוע את הקשר הזה. למשל במאסקיו יהיה מספר אחד שלא ישתנה וכל הגולשים למעשה יראו את אותו המספר. לעומת קולבוקס שיציג מספר שונה לכל גולש שנמצא באתר בזמן מסוים.
לכן, חשוב להכיר ולדעת את האפשרויות השונות של מערכות המעקב כדי למצוא את הפתרון המתאים ללקוחות שלכם.
הכלי שמאפשר לי להכפיל את יעילות הפרסום פי 2 ויותר הוא CallBox. בעזרת המערכת הזו אני מצליח לא רק לזהות את המקור של הפניות, אלא גם את הקשר בין מקור הפניה לעיסקה או הזמנה בפועל. נכון ליום פרסום המאמר הזה קולבוקס היא המערכת היחידה בשוק הישראלי שמסוגלת לתת מידע כזה.
הפיצוח שמאפשר לעשות אופטימיזציה חכמה ולקבל הרבה יותר תוצאות
את הצוות של קולבוקס, אייל וחנן, אני מכיר כבר זמן מה ויצא לנו לעבוד ביחד די הרבה. במהלך העבודה יצרנו ביחד שיטה שמאפשרת לעשות את הקישור לעיסקה:
ממערכת קול-בוקס מתקבל דיווח לאנליטיקס עם תחילה וסיום שיחה. בתוך הדיווחים אלה הוספנו סדרה של מזהים שמאפשרים לקשור את השיחה לגולש ובהמשך להזמנה.
רוצים לראות את המערכת מבפנים ואת היכולות שלה? אני מזמין אתכם לשריין שיחת הדגמה חינם
לטכנולוגיים שביניכם הנה כמה שינויים מעניינים שעשינו בדיווח:
- את אורך השיחה אנחנו שומרים בקאסטום מטריקס ולא שולחים אותו כערך של האירוע
- אנחנו מעקבים את הדיווח על תחילת השיחה כדי קודם לקבל את הנתונים של הגולש ורק אחרי שמקבלים אותם הדיווח יוצא.
- כללנו בתוך הדיווח סדרת מזהים כמו מזהה גולש, מזהה טלפוני כדי כמו שציינתי קודם, בעזרת אלה אני יכול לחבר בין נתונים במערכות השונות.
יתרון נוסף שיש לקולבוקס הוא שהיא יכולה להתלבש על הטפסים שנמצאים בדפי הנחיתה או באתר ולשלוח את המידע הנדרש גם אם הגולש ממלא טופס. זה יתרון עצום כי כך אני מקבל כיסוי מלא של כל אפשרויות הפניה עם יכולת לקשר את כל הפניות האלה לעיסקאות.
בצילום המסך אפשר לראות את לוג הפניות שבוצעו הן בטלפון והן דרך טופס באתר, כולל פרטים על מקור פנייה ומילות מפתח:
ומה עכשיו?
עכשיו אקח את הנתונים מאדוורדס, אנליטיקס, פייסבוק,CRM או מטבלת הזמנות של הלקוח ואמשוך אותם לקובץ אחד. זה יכול להיות אקסל וזה יכול להיות ספרדשיט של גוגל. Supermetrics עוזר לי למשוך את כל הנתונים שאני צריך לתוך גוגל ספרדשיט בשניות.
את כל הנתונים האלה אני מחבר לדוח אופטימיזציה. כלומר דוח שבו מצד אחד אראה את הביטוי שהגולש חיפש בגוגל ומצד שני כמה הזמנות גולשים אלה ביצעו. או דוח שבו יופיע הקהל שאני מתרגט בפייסבוק וכמות הזמנות שכל קהל מייצר. אני לא נותן לא לגוגל ולא לפייסבוק להחליט בשבילי לאיזה מקור לשייך את העיסקה.
אני קובע את ההיגיון של השיוך בעצמי בהתאם לעסק.
למשל, אצל לקוח מסוים ראינו שהגולשים מגיעים לאתר ויוצרים פניה בביקור העשירי. לכן, היה חשוב לנו לדעת מה היה מקור הכניסה הראשונה של הגולש לאתר.
במקרה אחר הגולשים יצרו מספר פניות מערוצים שונים, כלומר אותו גולש היה משאיר 2-5 פניות במהלך כמה ימים. במקרה הזה התייחסנו למקור הפניה הראשונה של הגולש.
כך נראה דוח אופטימיזציה לפרסום ממומן בגוגל של אחד הלקוחות:
ואלה התוצאות שהצלחתי להשיג בעזרת עבודת האופטימיזציה ביחד עם מנהל הקמפיינים. אפשר לראות שהורדנו את העלות להזמנה בגוגל כמעט פי 2 ובפייסבוק, שימו לב: מ-600 ל-30 שקלים!
האם זה שווה את ההשקעה?
הרבה אנשי פרסום שדיברתי איתם טענו שקולבוקס היא מערכת יקרה. והם לא היו בטוחים שהוצאה הזו תהיה מוצדקת.
עלות חבילה בסיסית שמתאימה לרוב העסקים שמקבלים 5-10 שיחות ביום היא 250 ש”ח בחודש.
כאשר בעזרת החיבור הזה אני מצליח להוריד את העלות לעיסקה לחצי ולפעמים גם לשליש. אם תצליחו לשפר ב-25% את התוצאות שאתם מביאים ללקוח – כמה כסף זה שווה לכם?
קחו בחשבון לא רק את הלקוחות הקיימים שלכם שפתאום יהפכו להיות מאוד מרוצים, אלא גם איפה זה ישים את המותג שלכם ביחס לשוק ולמתחרים.
אם נראה לכם שחיבור ושימוש במערכת מעקב אחר טלפונים יכול להועיל לעסק שלכם וללקוחות שלכם ואתם רוצים עוד מידע על האפשרויות שלה והמסלולים הקיימים, אני מזמין אתכם לשיחת הדגמה חינם.
בשיחה חנן יציג את המערכת והיכולות שלה ואני אראה איך אני מתחבר אליה עם אנליטיקס וגם אתן ייעוץ אישי והמלצות על הטמעת מעקב אחר טלפונים בעסק שלך ו/או של הלקוחות שלך.