הצילו, האינטרנט רודף אחרי!

קרה לכם שפתאום שמתם לב לפרסום שחוזר על עצמו ומופיע כמעט בכל אתר אליו אתם גולשים? אולי בהתחלה חשבתם שזה צירוף מקרים אבל די מהר אתם מבינים שמשהו פה חשוד, או כמו שאמר החבר שלי "האינטרנט רודף אחרי!".

 

מה שקרה הוא שנפלתם קורבן לשימוש לא נכון בכלי שיווקי חדש יחסית, הרימרקטינג, או ה"שיווק מחדש".

איך הכלי הזה עובד? האמת היא שדי פשוט: כאשר אתם נכנסים לאתר כלשהו, הדפדפן שלכם מקבל עוגיה (cookie) שהיא בעצם איזשהו קובץ ש"מזהה" אתכם.  בעל האתר יכול להשתמש בעוגייה זו כדי להציג לכם פרסום שלו (דרך מערכת אדוורדס) בכל האתרים בהם יש מודעות של רשת התוכן של גוגל. כך שבעצם, ההגדרה של חברי די נכונה – הפרסום הזה רודף אחריכם ברחבי הרשת.

 

קרדיט תמונת עוגיה: aschaeffer, שימוש תחת creative commons

 

בתור גולש זה אולי נשמע קצת מטריד, אבל אני רוצה דווקא להתייחס לנושא מנקודת המבט של בעל עסק או המפרסם. תחשבו על זה, יש פה הזדמנות מצוינת להעביר מסר נוסף לגולשים רלוונטיים במיוחד – כאלה שכבר ביקרו באתר שלנו והראו עניין בתחום שלנו.

אלא שהמטרה היא לא לרדוף אחרי הגולש ולהציק לו עד שייכנע ואולי יקנה מאיתנו משהו או ידווח על האתר שלנו כספאם.

רימרקטינג הוא כלי עוצמתי, אם משתמשים בו נכון!

 

ניתן להשיג באמצעות הרימרקטינג 2 מטרות עיקריות:

1. להגדיל את החשיפה ולחזק את המוניטין.

איך נעשה את זה? זה נכון שאם נציג לגולש את הלוגו של העסק שוב ושוב הוא כנראה יזכור אותו, אבל זה לא מספיק. אנחנו רוצים לתת איזשהו ערך שיגרום לו להכיר אותנו, לסמוך עלינו יותר ולתת בנו אמון.

גישה זו מתאימה במיוחד לאתרים המבוססים על תוכן – במקרה כזה, אפשר להציג במודעה קישור למאמר מעניין, ידיעה או סרטון.

בכל מקרה, יש להיזהר מלהציג את הפרסום לגולש יותר מדי פעמים ולמשך תקופה יותר מדי ארוכה כדי לא ליצור את האפקט ההפוך – "די נמאס ממנו כבר!"
(ניתן להגדיר פרמטרים אלה בתוך הקמפיין הפרסומי).

 

מי שלא מזהה, זה אני. מציע לגולשים שביקרו באתר שלי לצפות בסדרת סרטונים חינם :)

 

2. להציע הצעה מפתה ולסגור את העסקה.

גישה זו מתאימה בעיקר לאתרי-חנות, אתרים המוכרים מוצרים אונליין או יכולים להציע הצעה ספציפית לגולש.

הגולש כבר ביקר באתר וסביר להניח שהוא מתעניין במוצר/שירות בתחום שלנו.

כמובן, יכול להיות שהגיע לאתר בטעות או שלא אהב את מה שראה שם ולא מעוניין במה שיש לנו להציע. במקרה כזה, סביר להניח שלא נצליח לשכנע אותו אחרת גם בעזרת הרימרקטינג.

עם זאת, יכול להיות שהגולש דווקא אהב את מה שיש לנו להציע אבל רצה להמשיך לעשות מחקר שוק ולראות "מה עוד יש" או פשוט העדיף לחזור לאתר בפעם אחרת. אם זה המצב, יכול להיות ש"דחיפה" קטנה תספיק כדי לעזור לו לסגור את העסקה.

כלומר, אנחנו נזכיר לו על המוצר או השירות שלנו וגם ניתן לו סיבה טובה לקנות אותו על ידי הוספת הטבה מיוחדת, מבצע או בונוס.


באנר של booking.com המציע הצעה ספציפית למלון בלונדון (ככל הנראה, על פי חיפוש שביצע הגולש באתר) ומזרז אותו לפעולה על ידי הגבלת כמות (נותרו חדרים אחרונים) ומבצע.

גם כאן צריך להיזהר שלא להציג את הפרסום יותר מדי על מנת לא לדחות את הלקוח הפוטנציאלי.

 

לא מזמן, כלי הרימרקטינג התווסף למערכת גוגל אנליטיקס, מה שמאפשר ליצור פילוחים ממוקדים מאוד של גולשים.

למשל, תוכלו להציע לגולשים שצפו בקטגוריית מוצרים מסוימת את המוצרים הללו בהנחה. או אפילו מוצר מסוים.

דוגמא נוספת: אם יש לכם חנות המוכרת בגדים, תוכלו להציג לגולשים שרכשו באתר בגד נשים מוצרים משלימים כמו למשל תיקים או אביזרים לנשים.

אז עד כמה "לחפור" לעומק? התשובה לשאלה זו תלויה בסוג האתר וכמות התנועה המגיעה אליו. כמובן שככל שההצעה תהיה יותר "תפורה" לגולש, הסיכוי להמרה גבוה יותר.

עם זאת, דרושה "מסה קריטית" – קמפיין המיועד לקבוצה של 10 אנשים, לא יהיה יעיל מספיק וכנראה שלא יצדיק את הזמן שתצטרכו להקדיש לו.

בכל מקרה, אל תשכחו לחשוב על הגולש והצורך שלו כאשר אתם בונים את ההצעה, כדי שהגולשים שלכם לא יצטרכו לצעוק "הצילו, ה__________ (השלימו את שם העסק שלכם) רודף אחרי!"

סיפורים מפחידים, הזויים, מוצלחים על רימרקטינג יתקבלו בברכה בתגובות!

 

הפוסט נכתב על-ידי נתן קריידרמן, מנתח התנהגות גולשים באתרי האינטרנט, מומחה גוגל אנליטיקס ויזם הבלוג ב Analyzit

 



חדש כאן? יכול להיות שתרצה לקבל עדכונים למייל או להירשם ל-RSS ( מה זה RSS? )

תגובות (8)

ירון

30 באוקטובר, 2012 | בשעה: 11:32    


בהחלט כלי חזק ועוצמתי
בעד לשלב אותו בצורה מבוקרת

עומר

30 באוקטובר, 2012 | בשעה: 13:46    


שלום נתן
אני משתמש בכלי כמה חודשים, אבל למדתי דבר אחד חשוב, להגביל את כמות החשיפות לכל משתמש.
וזאת לאחר תגובות שקיבלתי שאני נודניק ודי לראות אותי בכל מקום, לכן ממליץ בחום בהגדרות להגביל כמות הפעמים שהמשתמש יראה את המודעה.
אני הגבלתי ל- 3 פעמים, אם 3 פעמים הוא ראה ולא לחץ למה להמשיך להציק לו…?
נקודה חשוב שתהיה בכל רימרקטינג לדעתי

נתן

30 באוקטובר, 2012 | בשעה: 15:04    


הי עומר,
תודה על השיתוף. בהחלט מסכים איתך ושמח לשמוע הערות מאנשים שמפרסמים בעזרת הכלי הזה בפועל :) .

אורן כהן

30 באוקטובר, 2012 | בשעה: 18:51    


יפה נתן

באמת יותר מדי חזרות זה כבר מציק ועושה
את האפקט ההפוך,אני רואה את זה הרבה כשאני ביוטיוב.

עד שאני פשוט מוחק את העוגיות.

לפי סטטיסטיקה בגדול מספר החזרות הממיר ביותר הוא 7.

אבל זה בגדול מאוד,אני חושב שכל אתר צריך למצוא את הנוסחה שתתאים לרוב המבקרים.

נתן

30 באוקטובר, 2012 | בשעה: 19:33    


תודה אורן,
אני מציע למדוד את זה! :)
(מה אפשר לצפות מאנליסט)

אני מציע למדוד את מסעות פרסום רימרקטינג ולבדוק הלכה למעשה איזה מספר קליק מביא להמרה המקסימלית. איזה מספר קליק ואחרי כמה זמן, אחוז החשיפה יורד באופן שמעותי ומתי יורד אחוז ההמרה…
אבל מעבר למספרים יש באמת הגיון פשוט והתחשבות בגולש.

מור

30 במרץ, 2013 | בשעה: 20:36    


כלי הרימרקטינג הוא בהחלט כלי עם הרבה מאוד כוח, יצא לי להשתמש בו מספר פעמים והתוצאות במקרים שבהם השתמשתי בו היו שנויות במחולקת:
באחת הפעמים אחוז ההמרות היה מאוד גבוה ובמקרה אחר בדיוק ההפך וכפי שציינתם קיבלתי הרבה מאוד פניות במייל על הצקות…
לכן אני מחזק ואומר כי צריך להשתמש בכלי בצורה נבונה ולהגביל את כמות החזרות!

ליאור

16 ביולי, 2013 | בשעה: 15:52    


השבוע אחת הלקוחות שלי אומרת לי ואני מצטט:
"אני לא מבינה אני כל הזמן רואה את המתחרים שלי, בכל מקום שאני נמצאת, כמה כסף היא מוציאה על פרסום ? איך אני יכולה להתחרות מולה ????"

כמובן ששאלתי אותה, אם היא הקליקה על המודעה שלה לאחרונה…התשובה היתה ברורה!

שהסברתי לה את ההיגיון, היא היתה בהלם!!!
זה מדהים ללא ספק, וזה כלי שמחליף במידה מסוימת את רשימת התפוצה שאחוזי הפתיחה בה יורדים עם הזמן…

נתן

17 ביולי, 2013 | בשעה: 22:10    


מסכים איתך ליאור, כלי מדהים שחובה להשתמש בו!

הוסף תגובה !

שם *

אימייל *

אתר