למה הכניסות מגוגל מופיעות כשני מקורות שונים בגוגל אנליטיקס?

בפוסט הזה אני פותח סדרת פוסטים חדשה, זאת אומרת קטגוריה חדשה, הנקראת "מדדים בגוגל אנליטיקס". כמו שמתשמע מהשם הקטגוריה תעסוק בהכרה והבנה של מדדים הקיימים בגוגל אנליטיקס והאמת היא שזה די זהה ברוב התוכנות הסטטיסטיטות.

אל תדאגו אני לא הולך לספר לכם מה זה Bounce Rate (אחוז נטישה), האינטרנט מלא בהסברים על המדד הזה. גם את סוגיית Time on Page ו-Time on Site כבר סקרנו בפוסטים הקודמים. ואפילו עמדנו על ההבדל בין Visitors ו-Visits (כניסות ומבקרים).


אז מה כן?

כבר כמה פעמים נשאלתי מה ההבדל בין google/organic ו-google.co.il/refferal? ולמה הכניסות של הגולשים המגיעים מגוגל מופיעים בשני מקומות שונים? הרי זהו מקור אחד לא?

מתוך מה שאני מצאתי וזה ההסבר שנשמע לי הכי הגיוני. קודם כל יש הבדל. וההבדל הוא קודם כל במקור הכניסה. הכניסות מ-google מופיעות ככאלה שהגיעו לאתר דרך organic (תוצאות האורגניות של מנוע חיפוש), ואילו אלה שמגיעים מ-google.co.il ככניסות מ-Refferal (אתר מפנה).


הסיבה לכך קשורה כנראה לאופן ההפנייה של הגולש

בואו נגיד ואני גולש באינטרנט ובא לחפש מתנה לאישתי ליום ההולדת. אני כותב "מתנות לאישה" בגוגל. אחרי זה אני מקבל רשימת תוצאות חיפוש ואני בוחר/לוחץ על אחת התוצאות ומועבר אל האתר. במקרה הזה הכניסה שלי תיחשב ככניסה ממנוע החיפוש ובגוגל אנליטיקס תופיע כ-google/organic.

בואו ניקח את אותו המקרה, אני הגולש ואני מחפש מתנה לאישתי. רק שהפעם אני זוכר שבפעם שעברה כשחיפשתי מצאתי אתר בשם gadgetline.co.il, ושיסלחו לי כל המתחרים שלו זה רק דוגמא. אני מקליד את זה במנוע החיפוש. שימו לב מה קורה עכשיו. מנוע החיפוש מזהה את כתובת האתר ובמקום להציג לי תוצאות חיפוש הוא פשוט באופן ישיר מעביר אותי אל האתר. במקרה הזה הכניסה שלי תופיע בגוגל אנליטיקס כ-google.co.il/referral.

למעשה ההבדל הוא שבפעם הראשונה הוצגו בפני תוצאות החיפוש ולכן גם בגוגל אנליטיקס זה נרשם, ובפעם השנייה לא הוצגו תוצאות החיפוש ולכן באופן אוטומטי הופנתי על ידי האתר google.co.il.




חדש כאן? יכול להיות שתרצה לקבל עדכונים למייל או להירשם ל-RSS ( מה זה RSS? )

תגובות (5)

יוסי ג'אנה

30 במאי, 2011 | בשעה: 18:01    


לא בהכרח שרק הפניה ישירה נקראת Referral.
גם אם גולש הופנה מאיזה קישור שנמצא לדוגמה ב- sub.google.com (סאבדומיין) אתה תראה הפניה. כל האתרים ואפליקציות של גוגל שמפנים אליך אתה תראה אותו כהפניה מגוגל ולא מתוצאה אורגנית. זה יכול להיות גם דרך גוגל קבוצות, גוגל אתרים, וכו'….

נתן

30 במאי, 2011 | בשעה: 18:24    


בהחלט מסכים לתיקון. הנה מקור של גוגל בנושא זה:
http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55587

יוראי

14 בדצמבר, 2011 | בשעה: 20:27    


הי נתן, הפיסקה בה אתה מדבר על גוגל שמפנים אותך אוטומאטית לא נכונה נראה לי

בחיים גוגל לא הפנה אותי ישירות לאתר לאחר חיפוש אלה אם לחצתי "אני מרגיש בר מזל"

ניסתי להקיש כתובת של אתר (פעמיים)
כתובת של אתר מלא עם Path
ללחוץ אני מרגיש בא מזל
כל אחד כזה נתן לי בסופו של דבר ORGANIC

נתן

14 בדצמבר, 2011 | בשעה: 20:43    


יתכן וזה היה קיים פעם במנוע החיפוש, אבל אני מסכים גם אני לא נתקלתי בזה כבר המון זמן.
אבל כל השאר הגורמים כגון אתרים של גוגל וסאבדומיינים כפי שמציין יוסי נכונים :)

יוראי

14 בדצמבר, 2011 | בשעה: 22:17    


לא כולם… בדקתי הרגע לדוגמא את gmail שמעביר אותך כדיירקט

הוסף תגובה !

שם *

אימייל *

אתר